Hoe hard loopt dit setupje?

Loek

Vakkenvuller
50cc standaart(of snel)
17.5mm Stage 6 carb.(+sproeiers en delen)
Malossi Delta Clutch
Malossi Vario Mhr
(miss andere malossi V-Snaar)
vertanding (idk of ik die moet vervangen)
de pijp ben ik nog niet zeker van of ik een standaart hou of een ander pijpje neem..,

iemand een idee of dit loopt en hoe hard op een standaart cilinder?, want ik dacht eerst ik neem een 70cc maar toen dacht ik miss met wat andere aanpasssingen gaatie ookwel lekker op een 50cctje


scooter: aerox(is minarelli horizontaal tog?)
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

tussen de 45 en 65 wel...

wat jij vraagt is vrij moeilijk om te zeggen , en de setup weet je nog niet eens..

de standaard cilinder is al vrij snel , dus een snelle 50 word moeilijk , die bestaan niet..

er zijn wel evo en mhr 50cc cilinders , maar op zo'n setup zijn die ook niks sneller , dan moet je echt investeren omdat het A pas wat doet als de setup echt compleet en goed is ,en een 50cc als dit zal voor de betrouwbaarheid VEEL meer dingen er omheen goed moeten hebben , iig al een andere krukas...

verder , langere vertanding is op een standaard setup niet nodig.

een R of standaard uitlaat zal niet zo heel veel uitmaken , de R zal iets sneller lopen..

een andere snaar is overbodig , een 17,5mm ook eigenlijk..

al met al kun je gewoon een std setup ontgrenzen en je bent vrij snel en trekt goed op , met een andere uitlaat kan dit ook maar dan het beste met een andere vario en goed afstellen , meer hoef je niet te doen.
 
Ontgrens zoals gezegd gewoon je standaard onderdelen, dat kost je niets behalve een varioblokkeer sleutel en wat tijd, en je zal er vrijwel hetzelfde uithalen als die "setup" die jij in de startpost noemt :)
 
Nu een duidelijk andwoord, koop gewoon een Power1 vario voor 35,- en een Yasuni R, ontgrens de uitlaat en de rest van je scooter, stel dat carb goed af en je rijd rondt dat 85 als je hem goed afstelt. Clutch is niet nodig op die setup.
 
Nu een duidelijk andwoord, koop gewoon een Power1 vario voor 35,- en een Yasuni R, ontgrens de uitlaat en de rest van je scooter, stel dat carb goed af en je rijd rondt dat 85 als je hem goed afstelt. Clutch is niet nodig op die setup.

Power1 vario ook niet als de originele nog in goede staat is. Van die R zal eigenlijk alleen je top toenemen tov een goede originele uitlaat, trekkracht maar bar weinig

Dit zijn de antwoorden die er toe doen.

Gewoon je scooter ontgrenzen, een R erop en netjes afstellen en dan gaan met die banaan. En je hebt een leuke acceleratie + top!
 
Een R kan een leuke aanschaf zijn, je wint er wel wat mee (met name top) en je krijgt een ander geluidje (of je dat leuk vind is 2..). De rest zou ik niet aanschaffen tot je je setup verder uitbreidt, bewaar dat geld liever voor een 70cc of voor de boetes :p
 
Back
Top