Setup. Iemand aanpassingen?

Bij het cilinder erop "pleuren" zou ik wel even letten op de squish-band, anders zou het wel eens een erg korte ervaring kunnen worden...
Verder zou ik niet kiezen voor een overrange-set, die zijn peperduur, maar voor een polini-evo variateur(die zijn niet zo duur voor minarelli) in combinatie met een 'gewone' polini speeddrive en daarbij dan een standaard bando v-snaar. Je hebt dan ook de evo-drukveer nodig (of iets vergelijkbaars) maar kweet zeker dat je hem veel makkelijker constant krijgt qua toeren...en dat valt voor een beginner meestal vies tegen!!
verder nog:
-NGK racebougie
-goede olie gebruiken en oliepomp verwijderen (zelf mengen 1:40)
-carbon membraanplaatjes (polini groen)
-c4 lagers

Ik zou alles lekker rustig op m'n gemakje d'rin zetten en alles heel goed schoonmaken, het gaat hier om veel geld....kapot lopen zou zonde zijn!!
 
Originally posted by Peeer!!
Bij het cilinder erop "pleuren" zou ik wel even letten op de squish-band, anders zou het wel eens een erg korte ervaring kunnen worden...
Verder zou ik niet kiezen voor een overrange-set, die zijn peperduur, maar voor een polini-evo variateur(die zijn niet zo duur voor minarelli) in combinatie met een 'gewone' polini speeddrive en daarbij dan een standaard bando v-snaar. Je hebt dan ook de evo-drukveer nodig (of iets vergelijkbaars) maar kweet zeker dat je hem veel makkelijker constant krijgt qua toeren...en dat valt voor een beginner meestal vies tegen!!
verder nog:
-NGK racebougie
-goede olie gebruiken en oliepomp verwijderen (zelf mengen 1:40)
-carbon membraanplaatjes (polini groen)
-c4 lagers

Ik zou alles lekker rustig op m'n gemakje d'rin zetten en alles heel goed schoonmaken, het gaat hier om veel geld....kapot lopen zou zonde zijn!!

Waarom specifiek de GROENE membraanplaatjes? Oja zo bruut is deze setup niet, kwa pingelen enzo, voor een n00b is dat aardig te doen, dus gewoon monteren en vlammen maar. En idd evo transmissie kan ook.
 
Originally posted by //\\//\\@$t€®


Dit is echt vette onzin. Waarom past het dan bij mijn aerox wel zonder aanpassingen?


bij mij past de overrange set van polini er ook zomaar inmijn aerox zonder te frezen :? :?
 
Originally posted by Race Monster



bij mij past de overrange set van polini er ook zomaar inmijn aerox zonder te frezen :? :?

Het past wel ja, alleen loopt je snaar aan tegen je carter... :!
 
Originally posted by Peeer!!

Verder zou ik niet kiezen voor een overrange-set, die zijn peperduur, maar voor een polini-evo variateur(die zijn niet zo duur voor minarelli) in combinatie met een 'gewone' polini speeddrive en daarbij dan een standaard bando v-snaar. Je hebt dan ook de evo-drukveer nodig (of iets vergelijkbaars) maar kweet zeker dat je hem veel makkelijker constant krijgt qua toeren...en dat valt voor een beginner meestal vies tegen!!

speeddrive helft + evo vario scheelt maar 40 euro op een overrange set, en dan moet er nog een snaar bij...

Dan heb je ook nog std. grootte vd poulie en geen 128mm.
Zou hier echt niet op besparen, toerenverloop krijg je er ook niet zo mooi mee voor elkaar als met overrange...
Als je een goedkope oplossing wil, neem dan enkel de nieuwe multivar met eventueel halfpoulie en kevlar belt erbij...
 
Originally posted by RUBEN R


speeddrive helft + evo vario scheelt maar 40 euro op een overrange set, en dan moet er nog een snaar bij...

Dan heb je ook nog std. grootte vd poulie en geen 128mm.
Zou hier echt niet op besparen, toerenverloop krijg je er ook niet zo mooi mee voor elkaar als met overrange...
Als je een goedkope oplossing wil, neem dan enkel de nieuwe multivar met eventueel halfpoulie en kevlar belt erbij...

Of je gaat voor de complete polini evo overrange set, ook wel aardig :).
 
Originally posted by Erik


Of je gaat voor de complete polini evo overrange set, ook wel aardig :).

MJah, op minarelli ben ik er niet zo weg van,
heb er zelf ook mee gereden (en eindeloos getest) maar het was alleen voor elkaar te krijgen met lompe drukveren....
Bovendien is het aso duur... (200 euro voor alleen het pouliesetje)
 
Originally posted by RUBEN R


MJah, op minarelli ben ik er niet zo weg van,
heb er zelf ook mee gereden (en eindeloos getest) maar het was alleen voor elkaar te krijgen met lompe drukveren....
Bovendien is het aso duur... (200 euro voor alleen het pouliesetje)

dus @ mina is de overrange een betere (en economischere) keuze?
(met lompe drukveren bedoel je hele sterke ws?)
 
Uhm, toch weer wat veranderingen.
Ik ga dit deze week halen @ De Jager
Polini Evo 70cc 12pen
Malossi RHQ 12pen
21mm carb
SKF C4 lagers
Polini of Malossi Vario
 
Back
Top