Setup. Iemand aanpassingen?

Jeroen.

Retired Member
Ik wil graag me Aerox Jaguar wat meer snelheid geven. Ik d8 aan het volgende setupje, maar ik weet niet of er iets verbeterd kan worden of dat er iets moet worden toegevoegd om hem soepeler te laten lopen:

Polini Evolution 70cc 10pen
Yasuni Carrera 16 (heb ik al)
Malossi MHR Overrange
Malossi Deltaclutch (heb ik al)
Power One 10pen krukas
Dell'Orto 22mm carburateur (ik heb gehoord dat 21mm moeilijk af te stellen is?)

Ik wil liever niet me cilinder verder tunen...

Alvast bedankt!!!
 
Advertisement - register to remove this

ja, een pen 12 krukas lijkt me een hele verstandige keus, neem ook gelijk wat stevigere krukaslagertjes nu je toch bezig bent
 
Originally posted by JaguaRox

Polini Evolution 70cc 10pen

GOEDE KEUZE VOOR ICM DIE C16. NEEM AUB WEL EEN 12 PEN...

Yasuni Carrera 16 (heb ik al)

MOOI...

Malossi MHR Overrange

WEET JE WAT HET KOST...? HEB JE DAT ER VOOR OVER?

Malossi Deltaclutch (heb ik al)

MOOI...

Power One 10pen krukas

INVESTEER AUB WAT MEER IN DIE KRUKAS, NEEM EEN DOPPLER, HEBO, OF IETS ANDERS IN DIE PRIJSKLASSES EN EEN 12 PEN NATUURLIJK

Dell'Orto 22mm carburateur (ik heb gehoord dat 21mm moeilijk af te stellen is?)

GEWOON 21MM HALEN

Ik wil liever niet me cilinder verder tunen...

IS OOK NEIT AAN TE RADEN, EVO70 + C16 + 21MM LOOPT LEKKER, VEEL KOPPEL, GEGARANDEERD OTOWHEELIES.
 
Re: Re: Setup. Iemand aanpassingen?

ok, bedankt voor jullie adviezen. Ik heb het geld er wel voor over!
Dit wordt em dan :):
Polini Evolution 70cc 12pen
Yasuni Carrera 16
Malossi MHR Overrange set
Malossi Deltaclutch
Hebo Krukas 12pen
Dell'Orto 21mm
 
Originally posted by Lieuwe
Dat zal wel leuk draaien 8)

Ik hoop het ook, ik ga zometeen ff die hebo-krukas + cilinder op schrootparts bestellen. Als ik hem dan binne heb ga ik voor een keertje zelf proberen af te stellen, tzal lang duren, maar ik wil het gewoon proberen!
 
Originally posted by JaguaRox


Ik hoop het ook, ik ga zometeen ff die hebo-krukas + cilinder op schrootparts bestellen. Als ik hem dan binne heb ga ik voor een keertje zelf proberen af te stellen, tzal lang duren, maar ik wil het gewoon proberen!

auh aan je reply te horen ben je nog niet sow lang bezig met scooters e.d. Misschien moet je je dan op een wat mildere setup richten?
 
idd, ik zou eerst ff beetje ervaring opdoen met een wat lichtere setup. Voordat je het weet naait je evo vast en dat is$$$$$

ga je zelf je krukas vervangen, of laat je dit doen ?
 
Krukas laat ik door de dealer erin zetten denk ik (kweet wel hoe het ongeveer moet, met het verwarmen van me lagers en het afkoelen van me krukas), maar de cilinder enz lukt mezelf wel. Ik heb al eerder andere onderdelen onder me scooter gezet.

Maar ehhh, waarom een andere setup, wat kan ik dan beter nemen?
 
Last edited:
Originally posted by //\\//\\@$t€®


Dit is echt vette onzin. Waarom past het dan bij mijn aerox wel zonder aanpassingen?

Vette onzin? Laatst heb ik met een maat geprobeerd nog een overrange in zijn Max Biaggi Aerox te steken, het paste echt niet! Volgens mij is het ook algemeen bekend dat je je carter moet aanpassen als je mina heb.
 
Originally posted by JaguaRox
Krukas laat ik door de dealer erin zetten denk ik (kweet wel hoe het ongeveer moet, met het verwarmen van me lagers en het afkoelen van me krukas), maar de cilinder enz lukt mezelf wel. Ik heb al eerder andere onderdelen onder me scooter gezet.

HET IS NIET "GEWOON" EEN CILINDERTJE MONTEREN...

Maar ehhh, waarom een andere setup, wat kan ik dan beter nemen?

OMDAT ENIGE VORM VAN ERVARING GEWENST IS...


Heb je ook nagedacht over de bougies & olie die je wilt gebruiken?
 
Originally posted by JaguaRox


Vette onzin? Laatst heb ik met een maat geprobeerd nog een overrange in zijn Max Biaggi Aerox te steken, het paste echt niet! Volgens mij is het ook algemeen bekend dat je je carter moet aanpassen als je mina heb.

Klopt, iedereen past z'n carter aan [verstevingsribben @vertandingsdeksel]...
 
Bij onze minarelli hebben we geen verstevigingen of wat dan ook aangebracht. Wel een stuk weggehaald van het tandwielkast. En een paar uitvulringen bij de vario en de poulies aanbrengen.
 
Originally posted by BART#21
Bij onze minarelli hebben we geen verstevigingen of wat dan ook aangebracht. Wel een stuk weggehaald van het tandwielkast. En een paar uitvulringen bij de vario en de poulies aanbrengen.

Nee dat moet er nog is bijkomen, ze zitten al in de weg, en dan zet je der nog is meer bij :) Hij bedoelt dat ze weg moeten ;)

Maar dat is bij elk type weer anders blijkt nu zo onderhand wel, dat lijkt me duidelijk.

Ennuh monteer die rommel nou maar gewoon, kan best. Iedereen begint weer te zeveren, gewoon derop en vlammen.
 
Back
Top