Setup 72cc

Tgroen14

Member
Hai,

Iemand die een goede setup weet voor 72cc gy6? Heb nu:
7 gr rollen
Gele malossi drukveel
+1000 rpm trekveren op originele koppeling
Sproeier 82
Std nokkenas

Groet
 
Advertisement - register to remove this

Ben benieuwd naar je meest optimale setup!
Vandaag weer ff bezig geweest, nu een rode druk veer van Naruku 2000rpm en zwarte Malossi trekveren op de standaard koppeling...
En momenteel 8g malossi rollen erin, trekt goed, dip zo goed als weg, iets toerug nog dus mag iets zwaardere rollen in nog... Evenrueel mischien nog gasnaald 1 tandje lager zetten maar was er ff klaar mee voor nu... to be continued...
 
Dat dacht ik dus ook maar hij reed met deze juist het beste vreemd genoeg, heb malossi wit geprobeert Naruku zwart 1500 RPM en met rood 2000rpm reed hij het best... maar ga zowiezo nieuwe koppeling bestellen van Naruku... En twijfel ook om de Naruku pouliehelft en de Naruku halfpoulie en Naruku koppelings huis te halen... Dus word binnenkort zowiezo verder kloten...
Mischien dat ik ook gelijk voor de 80cc gaat als ik toch bezig blijft...
 
Vandaag weer ff bezig geweest, nu een rode druk veer van Naruku 2000rpm en zwarte Malossi trekveren op de standaard koppeling...
En momenteel 8g malossi rollen erin, trekt goed, dip zo goed als weg, iets toerug nog dus mag iets zwaardere rollen in nog... Evenrueel mischien nog gasnaald 1 tandje lager zetten maar was er ff klaar mee voor nu... to be continued...
Hoe hard gaat hij nu?
 
Hoe hard gaat hij nu?
Haalde 70 hier in de straat, maar kon nog verder, maar dat zie ik morgenochtend als ik naar mijn werk rijdt, lekker lang stuk over een zeer recht fietspad
Post automatically merged:

Dit is ook wel leuk... twijfels lol...

 
Last edited:
Wel interessant, jij rijdt met een zware drukveer en zware rollen, ik met een standaard drukveer en lichte rollen (6,8 gram).

Ik krijg toch de indruk dat je de extra toeren door de zware drukveer weer moet compenseren met zware rollen. Maar als het werkt, werkt het! Ik ben nu wel nieuwsgierig of ik nog wat kan winnen met een sterkere drukveer.
 
Wel interessant, jij rijdt met een zware drukveer en zware rollen, ik met een standaard drukveer en lichte rollen (6,8 gram).

Ik krijg toch de indruk dat je de extra toeren door de zware drukveer weer moet compenseren met zware rollen. Maar als het werkt, werkt het! Ik ben nu wel nieuwsgierig of ik nog wat kan winnen met een sterkere drukveer.
Ik moet idd door de drukveer aan de zwaardere rollen, ga ik lichter in drukveer krijg ik die klote dip... Je kan er geen peil op trekken op die setups van iedereen... Zelfde met sproeiermaten etc... Maar zit toch nu te twijfelen om naar de 80 of 90cc te gaan lol... Enigste wat me tegenhoud is het risico om aangehouden te worden lol
 
Ik moet idd door de drukveer aan de zwaardere rollen, ga ik lichter in drukveer krijg ik die klote dip... Je kan er geen peil op trekken op die setups van iedereen... Zelfde met sproeiermaten etc... Maar zit toch nu te twijfelen om naar de 80 of 90cc te gaan lol... Enigste wat me tegenhoud is het risico om aangehouden te worden lol
Ik heb zelf ook wat zitten rommelen met drukveren omdat ik toch ook enigszins die dip had die jij beschrijft.

Nu heb ik er een gele veer inzitten (waarschijnlijk een DMP +15%) met 7 gram rollen. Die rollen moeten wat zwaarder, ik ga er 7,25 gram inzetten denk ik. De trekveren zijn nu ook geel maar te sterk, ik ga weer terug naar Malossi wit.

Ben jij nog verder gegaan met je experiment?
 
Hai,

Iemand die een goede setup weet voor 72cc gy6? Heb nu:
7 gr rollen
Gele malossi drukveel
+1000 rpm trekveren op originele koppeling
Sproeier 82
Std nokkenas

Groet
ik zie hier aan je reactie onder dat je maar 54 km/u gaat. dats raar. ik heb zelf een 72cc gy6 kymco met standaard carb standaard alles behalve de nokkenas, das een racing nokkenas en ik haal max 85 met deze setup, gemiddeld rijd je makkelijk tussen de 70 en de 80. Niet zoveel kutten ermee je kan allemaal dingen erop donderen maar t gaat niet zoveel veranderen. Miss ff naar je vertanding kijken want ik heb een brom vertanding er in. en is hij wel 100% ontgrensd? onbegrensde cdi? gladde vario bus/ ring er uit? laat maar weten man ik help je graag verder
 
Hallo iedereen hier:

ik heb op dit moment een gy6 met deze dingen erop:

72cc mezoly cilinder
std nokkenas
std kop
std 18.5mm carb met een 90 sproeier
varioring en begrenzer sensor zijn er al uit

hij loopt op dit moment 57 op de teller. weet iemand wat voor rollers en trekveren het beste zijn als ik de scooter helemaal 72cc maak (incl sport nokkenas) met een 24mm carburateur?
 
Kom er niet echt uit, de 1 zegt van wel, de ander zegt van niet, de 1 zegt zwaardere rollen ,de ander lichter lol...


1000rpm trekveren (witte DMP)

20-25KG drukveer

Heb Powerone sport vario en een NCY torque driver met rechte spiebaan. Spiebanen zijn zelf 1 graden verschil tegenover origineel.

Rolletjes 6,5 grams ( 6 of gemixed met 6,5 maakte teveel toeren) en 6,5 gemixed met 7 was te zwaar)
Maar het is logisch als je meer CC hebt je iets zwaarder in rolletjes moet.

63cc Standaard parts.

Moet alleen nog eens ook zo`n bobotech racing nokkenas erin zetten.

Maar dat ga ik pas doen als het blok weer eens helemaal eruit kan.

Std 18mm carb stationair sproeier 35 (volgens mij te groot en zou wat kleiner mogen) hoofdsproeier 84. (misschien kan deze naar 82 als de lucht schroef beter is afgesteld.

Momenteel een bobotech riem (opzicht een prima ding voor het geld)



Als ik de trekveren niet hand vervangen, zou die voor geen meter van ze plaats komen.
Dat is ook best logisch omdat de originele veren te slap zijn en de koppeling geen mogelijkheid om eerst toeren te maken voordat die het huis pakt.. Met te slappe trekveren zit die namelijk al direct aan het huis.. Toeren maken word dan gedempt.

Sterkere drukveer is nodig om de acceleratie en doorloop en hernemen te verbeteren..

Standaard drukveer kan je wel mee rijden, alleen je gaat vertragingen zien, hernemen duurt erg lang.


En bovenin top loopt die helemaal niet meer door.. Ene keer haal je de 60 op de teller wel, en de andere keer blijft die hangen op 50.

Met de juiste drukveer zal die helemaal van minimaal zo redelijk rap moeten door lopen naar maximale snelheid zonder in te houden.
 
Last edited:
Back
Top