Kom er niet echt uit, de 1 zegt van wel, de ander zegt van niet, de 1 zegt zwaardere rollen ,de ander lichter lol...
1000rpm trekveren (witte DMP)
20-25KG drukveer
Heb Powerone sport vario en een NCY torque driver met rechte spiebaan. Spiebanen zijn zelf 1 graden verschil tegenover origineel.
Rolletjes 6,5 grams ( 6 of gemixed met 6,5 maakte teveel toeren) en 6,5 gemixed met 7 was te zwaar)
Maar het is logisch als je meer CC hebt je iets zwaarder in rolletjes moet.
63cc Standaard parts.
Moet alleen nog eens ook zo`n bobotech racing nokkenas erin zetten.
Maar dat ga ik pas doen als het blok weer eens helemaal eruit kan.
Std 18mm carb stationair sproeier 35 (volgens mij te groot en zou wat kleiner mogen) hoofdsproeier 84. (misschien kan deze naar 82 als de lucht schroef beter is afgesteld.
Momenteel een bobotech riem (opzicht een prima ding voor het geld)
Als ik de trekveren niet hand vervangen, zou die voor geen meter van ze plaats komen.
Dat is ook best logisch omdat de originele veren te slap zijn en de koppeling geen mogelijkheid om eerst toeren te maken voordat die het huis pakt.. Met te slappe trekveren zit die namelijk al direct aan het huis.. Toeren maken word dan gedempt.
Sterkere drukveer is nodig om de acceleratie en doorloop en hernemen te verbeteren..
Standaard drukveer kan je wel mee rijden, alleen je gaat vertragingen zien, hernemen duurt erg lang.
En bovenin top loopt die helemaal niet meer door.. Ene keer haal je de 60 op de teller wel, en de andere keer blijft die hangen op 50.
Met de juiste drukveer zal die helemaal van minimaal zo redelijk rap moeten door lopen naar maximale snelheid zonder in te houden.