Sealen of niet?? met pics

fabriziracing

XFS-member
Vanmiddag was ik ff toertje aan het rijden, en opeens viel ie stil. Ik kwam tot de conclusie dat er een steentje in me carbu gekomen is:|

Het resultaat is dus niet moeilijk te raden, stuk nicasil weg|(

Ik heb ff pics gemaakt van de schade. Er werd mij verteld dat de schade redelijk meeviel, en dat ik gewoon het verdwenen stuk wat moest bijwerken (lees scherpe randjes verwijderen) en gewoon terug vlammen.

Dat heb ik dus gedaan. Nu kunnen jullie zeggen probeer het gewoon, maar probleem is dat m'n scoot niet hier staat. Ik ging er vandaag normaal mee banken, en dat is best een eindje rijden.

Is een (dure) sealbeurt hier echt nodig, of gewoon terug monteren en vlammen met die handel???

graag advies gevraagd...

voor:
hpim0193.jpg

na:
hpim0217.jpg
 
Advertisement - register to remove this

er is echt een hap uit en volgens mij best diep!

Ik zou hem eerst ff opschuren met olie en kijken hoe ie dan is en dan ff dat randje afwerken met dremeltje oid...

En als je dan voelt dat ie nog gaar / diep is dan toch echt aan een nieuwe wand denken vermoed ik zo...
 
Originally posted by DME3
Ik zou hem toch laten sealen. Vindt het best een grote hap die eruit is :rolleyes:

als dit zo is, hoor ik het liever van mensen met ervaring.... (het is gemakkelijk gezegd van seal hem maar, maar ik denk niet dat je weet hoeveel een sealbeurt kost)

No offence maar dit is iets anders dan een std cc
 
Ik zou zeggen dat deze cilinder niet echt meer te gebruiken is. Ben benieuwd wat de gevorderden ervan zeggen.
 
Originally posted by Fpr-membah
Ik zou zeggen dat deze cilinder niet echt meer te gebruiken is. Ben benieuwd wat de gevorderden ervan zeggen.
Cilinder is zeker nog te gebruiken! Bij het sealen legt men een volledig nieuwe nicasilwand aan en is er niks meer te merken van de beschadiging.

@fabriziracing: je mag gaan rekenen op een prijskaartje van een 200euro...
 
Tsja ik zou gwoon een nieuwe zuiger halen , afwerken[wat je al ehb gedaan] en gwoon proberen:D.
Als t weer niet werkt , kan je uiteindelijk nog sealen.
Toch zonde van zown cilinder, kost je weer geld.
Ikzelf heb zelfs n keer gereden met n ubergare gilardoni, met stuk uit de cilinderwand:|, en t reed nog gwoon zoals daarvoor:D
 
in plaats van sealen kan je ook aan een nieuwe cil denken. zo te zien is de cil standaard? voor het sealen+zuiger ben je net zoveel kwijt als een nieuwe denk ik..
 
Originally posted by Joost@aerox
in plaats van sealen kan je ook aan een nieuwe cil denken. zo te zien is de cil standaard? voor het sealen+zuiger ben je net zoveel kwijt als een nieuwe denk ik..

daar zit het hem net, de cilinder is niet meer std, ik ga voor wat ronaldv zegt denk ik. Ik zal gewoon vant weekend tot daar rijden en kijken of ie het doet, zoniet wordt het gewoon een nieuwe wand.
 
soon zal er ook een goedkope variant zijn om te sealen.

een duits bedrijf is daarmee bezig


is aleen de wand beschadigd? of ook de poort ? t lijkt als of er gewoon een stuk mist.

als dat zo is zou ik een nieuwe cil kopen.
 
ik heb al iemand gevonden waar ik hem goedkoop kan laten sealen. Prijs ligt rond 100€, en uit betrouwbare bron heb ik vernomen dat het om goede kwaliteit gaat, dus heb er wel vertrouwen in.
 
het sealen van deze cilinder is vrij nutteloos.
ten eerste is er ook een deel aluminium uit de poort verdwenen. dit is niet te repareren dmv sealen.
ten tweede vind ik de prijs van de cilinder niet echt in verhouding staan tot een seal-beurt en nieuwe zuiger.

het beste kan je deze schade even laten afwerken door iemand met verstand van zaken. Je zult vrij weinig [tot helemaal geen] prestatieverschil merken en weer zonder problemen km's kunnen maken.
 
Originally posted by black_phoenix
het sealen van deze cilinder is vrij nutteloos.
ten eerste is er ook een deel aluminium uit de poort verdwenen. dit is niet te repareren dmv sealen.
ten tweede vind ik de prijs van de cilinder niet echt in verhouding staan tot een seal-beurt en nieuwe zuiger.

het beste kan je deze schade even laten afwerken door iemand met verstand van zaken. Je zult vrij weinig [tot helemaal geen] prestatieverschil merken en weer zonder problemen km's kunnen maken.

Best interessante reply dit. Waar ik ook enkele vragen over heb.

check ff je pm
 
Ik zou deze cilinder gewoon netjes bijwerken en weer knallen. Beschadiging zit immers onder de poorten. Mocht dit niet werken dan kan sealen altijd nog!
 
Nou in mijn hoofd zat de reply van Derek (black_phoenix). Dus daar sluit ik me bij aan.

En aangezien je zelf al aangeeft liever niet te sealen, zou i kdus gaan voor ff afwerken. Let op dat je ff checked of er niks meer kan gaan splinteren, het kan dus zijn dat je het gat groter moet maken. Maarja dat gaat diegene wel verzorgen die hem gaat afwerken.
 
Originally posted by black_phoenix
het sealen van deze cilinder is vrij nutteloos.
ten eerste is er ook een deel aluminium uit de poort verdwenen. dit is niet te repareren dmv sealen.
ten tweede vind ik de prijs van de cilinder niet echt in verhouding staan tot een seal-beurt en nieuwe zuiger.

1e, dat lossen ze op door middel van oplassen.
2e, heb je gelijk in.
 
Een goede bekende van mij heeft zeer lange tijd gereden met een manston1 met een vergelijkbare schade. Dit hebben we gewoon weggeschuurt (in de diepte waardoor de zuiger er niet meer mee in direct contact kwam).

Moet zeggen dat ik niet het gevoel had dat hij er vermogen op verloor maar ja wie voelt er ook 0.1pk (als je uberhaupt al vermogen op verliest....)

Denk dus dat je er het beste voor kan kiezen om nieuwe zuiger erin te zetten en zelf eventjes bij te werken met schuurpapier enz....
 
Gewoon mee rijden, je zal vast wel iets compressie en koppel verlies hebben, maar waarschijnlijk merk je er iks van.
Ik rij ook al laaaaang rond met zo'n gare cilinder, en ding doet het nog prima...
sluit me idd aan bij derek.
 
Persoonlijk zou ik het uitstekende deel afwerken, en een x nahonen... Angezien je in het ODP zit, zou ik me niet zo'n zorgen maken...
 
Back
Top