ScooterSpecial Sonic #115 - SBO '10

Status
Not open for further replies.

Herlager

SBO #115
ALLES IS IN ONDERDELEN TE KOOP!

De laatste SBO Sprint zit er weer op, en gaan weer de winter in :+
Tijd voor wat nieuws :W!!!
Ga verder geen sprookjes vertellen over wie, wat en waar ik ben, lees dan maar me vorige Projecten <]
.. Oke 1 ding dan, mijn naam is Sander :eek:*D!​

Links naar vorige projecten:​


VORIGE PROJECT
r04045.jpg

Dit was de aerox waar ik SBO '09 mee reed.
Helaas is dit jaar heel slecht verlopen, maar 2 x kunnen deelnemen waarbij tijdsmeting was, dus dat gaan we in 2010 anders doen natuurlijk :!​

Snelste tijd die ik gereden heb was 7,8 seconden en vermogen van 20,9 pk.​

Vond het al te lang duren, 13 september Nijmegen, want wilde zo snel mogelijk van de Aerox af om verder te kunnen gaan aan de Sonic :~
De reden hiervan is gewoon dat die te zwaar is voor de Sprints, en ik ook weer is een nieuw project wil bouwen.
Waar het vooral draait om licht gewicht en goed afgesteld blok. Dit miste ik dit seizoen dus allebei :+
Dus na Nijmegen gelijk de boel uitelkaar getrokken en de verkoop in gegaan.
Die heeft dus nu een nieuw baasje :L​

De Sonic had ik een paar maanden geleden al gekocht toen ik die tegenkwam op dit forum.
Zat al een hoop bij en dus ideaal om gelijk mee verder te gaan *D​

Het blok wat onder de aerox zat ga ik nu ook nogsteeds mee verder, want hier zit nog wel veel meer in en zit gewoon goed inelkaar :)

Tenminste, dat dacht ik :rolleyes: Van de week begonnen met het cilindertje eraf te halen om maar is te kijken wat de schade was na een jaar rijden :p

Alleen toen ik de buitenkop los haalde gebeurde er toch iets wat ik niet verwacht had :p
Er was een moer afgebroken van zijn tapeind van de cilinder :X:+
En aangezien die ook al vol met roest zat, heb ik waarschijnlijk al een tijdje met 3 moeren op me cilinder gereden :p
Mag dus wel blij zijn dat er niks verrot is gegaan dus 9||6​

Verder zijn de plannen om ff een nieuw zuigertje te halen en mis de cilinder weer ff poetse dat i weer helemaal strak is :7
Gister de EMHAERR cilinder even door de straalkast gehaald en een beetje gecleant met wat glasparels :!​

Met als resultaat *D:W​

2yngoww.jpg

14ctniq.jpg

v8d6bm.jpg

The place where the magic happends :+:L​

2v2a3w0.jpg

Ook reed ik dit seizoen met een Twins inlaat set, maar wil nu toch een andere gaan testen. Deze is dus verkocht en er wordt binnenkort een JS 2009 inlaatsetje aangeschaft :) Ik hoop dat hier meer uit te halen is vanwege het korte traject o.a. !​

Verder wordt het blok weer opgepoetst en is klaar voor op de testbank :)
Dat gaat van de winter dan eindelijk is gebeuren, en als het goed is heeft Vasco daar nog wel plek voor O-):)

Hieronder zijn wat foto's van de sonic hoe ik hem pas erbij had staan *D​

307m6iw.jpg

iqy2d3.jpg

35be901.jpg

Ben van de week maar het frame verder gaan bewerken, voetsteunen enz. weggeslepen, allemaal niet nodig :!
Mis dat ik onder me blok nog voetsteunen maak maar dat zie ik nog wel ;)

2ds4vh5.jpg

Ben ondertussen bezig met ideeën op doen om een zitje op het frame te maken d.m.v. lassen. Even kijken hoe ik dat ga doen en wat het meest ideale en toch lichtste is. Wil eigenlijk niet met zo'n lompe buddy erop gaan rijden :X​

Gister ook de voorvorkpootjes opgeknapt, en weer een super strak resultaat :love: Samen met het R3 Kroonstuk :~​

Voor vs Na​

2yxjbdv.jpg

Met velg :love:​

s1jcq0.jpg

Verder laat ik de velgen zoals ze zijn, vind ze wel strak zo :W Het frame laat ik poedercoaten alleen nog even kijken wat de kleur zal worden!​

Verder is t nu wachten op wat onderdelen en dan banken dus *D!!​

Mijn doelen voor SBO Seizoen 2010 zijn:​

* 22+ pk
* Onder de 7,3 seconden/150 m rijden
* Zoveel mogelijk Sprints aanwezig zijn!
* Fun en rokende bandjes +ralf+​

Ciao Sander

ALLES IS IN ONDERDELEN TE KOOP!
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Zie dat je subframe er nog opzit, hadden we nog van Frame kunnen ruilen :p
Weet niet hoeveel jij weegt en je doel is van je sonic maar de 7.3 moet zeker haalbaar zijn.

Succes verder.
 
Thnx voor de reacties :D:W

@ Nastada:

Hehe ja joh ga je nog door met de sonic volgend seizoen?
Iig nette tijd heb je gereden :W
Ik weeg zelf 80 kg, dus best veel voor sprint :( Daarom de sonic maar lekker licht maken :) Doel van de sonic is gewoon vlamme :p Moet dit jaar echt is lekkere tijden gaan rijden want met de aerox sloeg nergens op natuurlijk :+
 
Ik reed 7.18 met aerox velg :p
Zelf weeg ik 65 rijklaar. Maar Sonic kun je gewoon rond de 40kg krijgen als je het goed aanpakt.
 
haha oke maja velgen frezen gaat het hem niet worden man!
En ga ook gewoon voorlopig met schijven remmen dusja.

We zien wel joh ;)
 
gewoon trommel velgje erin doen zoals ik zei. maar komt allemaal wel op zijn tijd;)

je hebt iig een goede en lichte basis, succes!
 
Ziet er heel leuk uit allemaal, plannen klinken goed en je hebt een goede basis :).

Waarom eigenlijk schijfremmen als ik vragen mag?

Voor de sprints zijn trommelremmen voldoende.

Behalve de inlaat nog andere ideeën voor je setup?
 
@ Jordi:
Ja ik weet het :p maar eigenlijk vind ik deze velgen wel erg netjes en anders zou ik dus weer opzoek moeten naar zo'n zip velgje oid en ook een trommelremset aanschaffen met alu pootjes bij jou natuurlijk :)
Zou t graag willen maar geld speelt ook een grote rol :p en ben maar een arme student (a)!!

@nelis:
Thnx :)
Verder aan de setup ga ik de inlaat idd nog aanschaffen en ff kijken waar ik me vforce laat tunen.
Ik had al langere vertanding aangeschaft van polini met nardo deksel, rf van 9,48 geloof ik.
En het belangrijkste is gewoon het hele hok is goed af te stellen op de testbank, daarna zullen we wel zien wat er weer verbeterd kan worden :)
.. Misschien wel een echte keihin in de loop van t seizoen :W
Inplaats van de stage 6 carb.

Suggesties zijn iig altijd welkom :)
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top