scooterkappe plamuren

Status
Not open for further replies.

beta ark bart

Well-Known Member
ik ben nu bezig met me scooterkappe te plamure omdat er wat diepe krasse in zitte maar dan heb ik een vraag of je het plamuur helemaal weg moet schuren of echt een stuk moet late zitte? en zo ja zie je dat niet op de lak die er straks overheen komt?
 
Advertisement - register to remove this

geduld....


Weet je dat antwoord nu echt niet zelf? :X

als jij opvult met plamuur, en dan echt alles weer weghaalt, zit je gewoon weer met die kras he :X

opvullen en strakschuren dus.
 
Je vult het idd op om de kras op dezelfde hoogte te krijgen als de rest van de kap. Schuren tot het een egaal geheel is dus...
 
tip: voordat je plamuur aanbrengt de ondergrond ff opruwen voor de hechting

en met een schuurblokje schuren als je met de hand schuurt schuur he eerder het plamuur uit de krassen
 
tip: voordat je plamuur aanbrengt de ondergrond ff opruwen voor de hechting

en met een schuurblokje schuren als je met de hand schuurt schuur he eerder het plamuur uit de krassen

je vergeet iets.. niet rechtdoor schuren met een schuurblokje maar beetje rondjes.. anders krijg je straks vervorming
 
Je kunt de plamuur weg schuren, zolang de krassen maar opgevuld blijven dan is het goed. En opletten dat je niet te weinig weg schuurd anders heb je een bobbel in je kap. Schuur blok gebruiken om het strak te krijgen, met de hand krijg je het nooit recht, er gaan dan altijd livhte hobbeltjes in zitten, omdat je vingers zacht/niet vlak zijn.
 
:p Wat een wijsheden hier allemaal.

Hier zijn dus echt geen regels voor, gewoon kijken hoe jij het 't fijnst vind en het 't best gaat. Ik doe dit klein werk dus juist altijd gewoon met een schuurpapiertje die ik in mn hand vast heb :). Geen enkele manier imo waarop je beter voelt wat je doet.
 
:p Wat een wijsheden hier allemaal.

Hier zijn dus echt geen regels voor, gewoon kijken hoe jij het 't fijnst vind en het 't best gaat. Ik doe dit klein werk dus juist altijd gewoon met een schuurpapiertje die ik in mn hand vast heb :). Geen enkele manier imo waarop je beter voelt wat je doet.

Je moet daarna uiteraard wel voelen wat het resultaat is, met de andere hand dan je hand waarmee je schuurd. Kunt mij veel vertellen, maar met het blok is het 100% strak, als je nauweurig werkt.
 
Je moet daarna uiteraard wel voelen wat het resultaat is, met de andere hand dan je hand waarmee je schuurd. Kunt mij veel vertellen, maar met het blok is het 100% strak, als je nauweurig werkt.

En jij wil zeggen met je hand niet? Dat ligt dan echt aan jou :)

Ik zeg niet dat jou manier verkeerd is, wat ik probeer aan te geven is dat iedereen voor zichzelf moet uitvinden wat het lekkerst werkt.
 
En jij wil zeggen met je hand niet? Dat ligt dan echt aan jou :)

Ik volg de opleiding autoschade, dus zal best wel weten, wat het beste werkt.

Ik zeg niet dat jou manier verkeerd is, wat ik probeer aan te geven is dat iedereen voor zichzelf moet uitvinden wat het lekkerst werkt.

Dat is zeker waar dat je moet werken, zoals je zelf het prettigst vind. Maar toch blijf ik zeggen dat met blok, gegarandeerd strak is.
 
Ik volg de opleiding autoschade, dus zal best wel weten, wat het beste werkt.

Ach ja, ik ben dan ook maar een beginner ofniet :rolleyes: haha

Strak is strak, zodra jij en ik beide een kras strak zouden moeten maken, jij doet het met een blokje, ik puur met de hand en we krijgen het beide perfect strak dan gaat jou uitspraak alweer het raam uit.

Sorry gast, leuk dat jij een voorkeur hebt maar wat je zegt blijft een mening en geen feit.
 
Ach ja, ik ben dan ook maar een beginner ofniet :rolleyes: haha

Dat zeg ik niet, wat je met je scooter hebt gedaan is zeker netjes, hoor je mij niks overzeggen.

Strak is strak, zodra jij en ik beide een kras strak zouden moeten maken, jij doet het met een blokje, ik puur met de hand en we krijgen het beide perfect strak dan gaat jou uitspraak alweer het raam uit.

Sorry gast, leuk dat jij een voorkeur hebt maar wat je zegt blijft een mening en geen feit.

Vraag maar eens na in een professioneel autoschadebedrijf, zien we wat een feit is.

Mja, dit gaat dadelijk nergens meer over. Ik heb mijn mening en jij ook, en daar zal het bij blijven.
 
als het op je eige manier luk dan is het tog mooi en een mening volgens je zelf dan kan je er lang of kort over lulle maar als je er zelf blij mee ben is het perfect
 
Kleine krasjes kan je opzich wel met de hand doen, maar is het oppervlak wat je schuurt tamelijk groot, dan is een schuurblokje gewoon noodzakelijk voor een mooie afwerking. Een schuurblokje is strakker, stugger, en meer consistent dan je hand. En dat is een FEIT ;)
 
Kleine krasjes kan je opzich wel met de hand doen, maar is het oppervlak wat je schuurt tamelijk groot, dan is een schuurblokje gewoon noodzakelijk voor een mooie afwerking. Een schuurblokje is strakker, stugger, en meer consistent dan je hand. En dat is een FEIT ;)

Dank U;)
 
Met de hand krijg je het cker zo strak, Zo blokje is troep. Als je het in je bezit hebt of aan kan komen. Een schuurmachine, 1tje voor op de compressor waar ronde schijven op kunnen. Dit werkt nog het besten.

Voorhet geval meneertje opleiding autoschade gaat lullen.
ik ben al klaar met die opleiding en werk al 6 jaar bij een bedrijf,
Dus muil dicht.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top