plamuren

aeroo

beginnende Prutser
keej, kheb me onderbak van me rox beetje verneukt :rolleyes: door op me bek te gaan.
nou wil ik het gaan plamuren omdat ik het niet goed weggeschuurd krijg.
wat heb ik hier voor nodig?

moet ik het nog voor behandelen ofzow enne is het strax makkelijk te schuren?
 
Advertisement - register to remove this

aeroo said:
keej, kheb me onderbak van me rox beetje verneukt :rolleyes: door op me bek te gaan.
nou wil ik het gaan plamuren omdat ik het niet goed weggeschuurd krijg.
wat heb ik hier voor nodig?

moet ik het nog voor behandelen ofzow enne is het strax makkelijk te schuren?

Ik zou het opvullen met polyester , gewoon zonder mat. Waarom? Omdat plamuur zwaar en slecht hecht op plastic, dat is mijn mening dan.
Gewoon polyester erop gieten.. en laten drogen dan schuren en dan spuiten :henko:

Succes denk..
 
plamuur hecht ook wel goed hoor...
moet je alleen niet teveel op doen per keer...
lichtjes erop doen.. dan schuren en dan dit herhalen..
totdat alleen de krassen gevuld zijn met plamuur.. ;)
en dan spuitplamuur en klaar...
 
aralfa said:
Ik zou het opvullen met polyester , gewoon zonder mat. Waarom? Omdat plamuur zwaar en slecht hecht op plastic, dat is mijn mening dan.
Gewoon polyester erop gieten.. en laten drogen dan schuren en dan spuiten :henko:

Succes denk..

dus jij wil het alleen opvullen met de hars en de verharder
 
Als de krassen niet meer dan 3 mm diep is, dan kan je ze gewoon dicht smeren met een polyester plamuur. Om hechting te maken moet je het oppervlak even op schuren, zelf gebruik ik altijd 180 om beschadigde delen eerst op te ruwen. Als het plamuur hard is en je wilt gaan strakmaken gebruik dan 320 of 400.

Zet altijd over plamuur een primer, doe je dat niet dan zal met hooogglans lak die plek mat worden, dit geldt ook met matte verf, dan gaat het glimmen!

Ik ben met een how-to bezig om een complete Aprillia SR van begin standaard kleuren tot een monster te maken.

Ik zal de url wel even hier plakken. Hier komt namelijk ook strakmaken in voor:
http://forum.scooterforum.net/forum/showthread.php?t=89085

Sjak
 
Back
Top