scooter wordt te warm

mries

F15 pwrrrr
hallo,

ik ben de ongelukkige bezitter van een f15... Het ding heeft me meer leed dan plezier bezorgt, net zoals nu.
Ik heb een dr70, deze is goed warmgelopen omdat de voetpakking naar de klote was en hij kvs lekte onder t rijden en ik dit in eerste instantie niet door had. Nou, nieuw zuigertje gekocht en cil laten oppoetsen, alle pakkingen vervangen en gemonteerd.. Hij starte, hij reed.. maar de temp. meter sprong met de seconde omhoog terwijl ik net 30 reed. Nou meteen uitgezet, en nagedacht wat het was. Waterpompdeksel eens los gehaald, en jawel hoor dat witte plaatje was helemaal naar de klote gesmolten. Meteen nieuwe gehaald, gemonteerd en huppa weer gestart, ik rij weer rond en hij trekt zowaar een paar keer leuk door, maar dan is het feest meteen weer afgelopen, ik zag de temp. meter alweer stijgen en zet het ding maar uit voorzorg uit..
Dit heb ik eerst nooit gehad, dit probleem deed zich pas voor nadat er een nieuwe ontsteking in is gerost.
Nu is mijn vraag, waar kan het aan liggen dat die temperatuur zo hoog oploopt? Ik heb al gekeken of de radiateur lekte, en deze lekte niet...

Ik ben zwaar radeloos!!!!! en krijg de neiging om het ding de maas in te gooien.
 
Advertisement - register to remove this

start de scoot draai de dop van het resevoir (van de radiateur) eraf en geef een beetje gas tot de koppeling net niet aangrijpt en kijk of hij het goed rond pompt. Als dit niet het geval is de thermostaat misschien kapot of er zit een berg lucht in. Meestal als hij veel druk opbouwd dan is de binnenste koppakking niet meer goed of de kop sluit gewoon niet goed af.
 
Back
Top