scooter wordt te warm

mries

F15 pwrrrr
hallo,

ik ben de ongelukkige bezitter van een f15... Het ding heeft me meer leed dan plezier bezorgt, net zoals nu.
Ik heb een dr70, deze is goed warmgelopen omdat de voetpakking naar de klote was en hij kvs lekte onder t rijden en ik dit in eerste instantie niet door had. Nou, nieuw zuigertje gekocht en cil laten oppoetsen, alle pakkingen vervangen en gemonteerd.. Hij starte, hij reed.. maar de temp. meter sprong met de seconde omhoog terwijl ik net 30 reed. Nou meteen uitgezet, en nagedacht wat het was. Waterpompdeksel eens los gehaald, en jawel hoor dat witte plaatje was helemaal naar de klote gesmolten. Meteen nieuwe gehaald, gemonteerd en huppa weer gestart, ik rij weer rond en hij trekt zowaar een paar keer leuk door, maar dan is het feest meteen weer afgelopen, ik zag de temp. meter alweer stijgen en zet het ding maar uit voorzorg uit..
Dit heb ik eerst nooit gehad, dit probleem deed zich pas voor nadat er een nieuwe ontsteking in is gerost.
Nu is mijn vraag, waar kan het aan liggen dat die temperatuur zo hoog oploopt? Ik heb al gekeken of de radiateur lekte, en deze lekte niet...

Ik ben zwaar radeloos!!!!! en krijg de neiging om het ding de maas in te gooien.
 
Advertisement - register to remove this

zit je thermostaat er nog in?? zo ja dan kan hij kapot zijn... haal hem er eens uit en monteer het zaakje eens ZONDER thermosstaat.... kijk ff wat ie dan doet, is het opgelost, dan kun 2 dingen doen; hem er uit laten
of een nieuwe kopen en die erin zetten

als je hem er uit laat moet je hem wel eerst ff rustig warm rijden voordat je gaat vlammen want je cil komt langzamer op temp

succes m
 
mja , mijn ervaringen met Malaguti f15 zijn goed , ik heb er honderden klaargemaakt en weinig problemen mee gehad , dus het ligt niet aan de scooter zelf :) en als het bij anderen goed kan kan dat bij jou ook ;). en wanneer je met snelle spullen gaat beginnen mag je eigenlijk er niks van verwachten , helemaal niet wat duurzaamheid betreft.

dat het witte radje kapot gaat is meestal het gevolg van een kapotte waterpomp , deze draait dan zwaar oid en maakt dus het radje kapot. wat je nu moet doen is gewoon de hele waterpomp eraf halen en reviseren , zo'n setje kost weinig dus dat zit wel goed. verder moet je zeker weten dat de koppakking etc. goed zijn en de thermostaat (als die er nog in zit) .
 
mries said:
hallo,

ik ben de ongelukkige bezitter van een f15... Het ding heeft me meer leed dan plezier bezorgt, net zoals nu.
Ik heb een dr70, deze is goed warmgelopen omdat de voetpakking naar de klote was en hij kvs lekte onder t rijden en ik dit in eerste instantie niet door had. Nou, nieuw zuigertje gekocht en cil laten oppoetsen, alle pakkingen vervangen en gemonteerd.. Hij starte, hij reed.. maar de temp. meter sprong met de seconde omhoog terwijl ik net 30 reed. Nou meteen uitgezet, en nagedacht wat het was. Waterpompdeksel eens los gehaald, en jawel hoor dat witte plaatje was helemaal naar de klote gesmolten. Meteen nieuwe gehaald, gemonteerd en huppa weer gestart, ik rij weer rond en hij trekt zowaar een paar keer leuk door, maar dan is het feest meteen weer afgelopen, ik zag de temp. meter alweer stijgen en zet het ding maar uit voorzorg uit..
Dit heb ik eerst nooit gehad, dit probleem deed zich pas voor nadat er een nieuwe ontsteking in is gerost.
Nu is mijn vraag, waar kan het aan liggen dat die temperatuur zo hoog oploopt? Ik heb al gekeken of de radiateur lekte, en deze lekte niet...

Ik ben zwaar radeloos!!!!! en krijg de neiging om het ding de maas in te gooien.


Die van mij wordt ook heel de tijd overhit en spuit ook langs de dop op de radiator.
 
ApriliaSRwww said:
Die van mij wordt ook heel de tijd overhit en spuit ook langs de dop op de radiator.

je moet niet te veel koelvloeistof erin hebben zitten als dit bij jou het geval is, want dan bouwt hij te veel druk op in een te kleine ruimte en dan gaat het je spuiten
 
henkjaap said:
wat melf zegt klopt niet helemaal je kunt machinines hebben waar je veel pech mee en daar vallen scooters ook onder.

Hmm? Dit klopt niet, want dat heeft altijd! met fouten te maken. Verkeerde montage. of versleten onderdelen niet vervangen of er onjuist inzitten. Een goed in elkaar gezet blok, goed afgesteld is niet kapot te krijgen tenzij je er teveel van vraagt en gekke dingen mee gaat doen.
 
het kan toch ook dat door de kou er nou bevoor beeld problemen onstaan.Je hebt toch ok wel eens gehoord van graden platen die kapot gaan.En dat die jongen er al heleploos gewoon zonder problemen rond mee rijd en het is koud en hij pakt hem en als het koud is kan het gewoon niet zo veel hebben en gaat zn graden plaat kapot.
 
henkjaap said:
het kan toch ook dat door de kou er nou bevoor beeld problemen onstaan.Je hebt toch ok wel eens gehoord van graden platen die kapot gaan.En dat die jongen er al heleploos gewoon zonder problemen rond mee rijd en het is koud en hij pakt hem en als het koud is kan het gewoon niet zo veel hebben en gaat zn graden plaat kapot.

Gradenplaat kapot :rolleyes: ?
 
henkjaap said:
het kan toch ook dat door de kou er nou bevoor beeld problemen onstaan.Je hebt toch ok wel eens gehoord van graden platen die kapot gaan.En dat die jongen er al heleploos gewoon zonder problemen rond mee rijd en het is koud en hij pakt hem en als het koud is kan het gewoon niet zo veel hebben en gaat zn graden plaat kapot.



uuhm ja...
 
voel ff aan je waterkoelingbuizen terwijl hij draait , als daar druk op staat , ( als ze hard staan) blaast hij druk in de slangen , (lek tussen cilinder en koelkanalen langs de cilinderkop)

en problemescooters zijn er om te maken henkjaap:/
 
Back
Top