scooter wordt kokend heet

angie

Well-Known Member
ik heb een groot probleem, mijn scoot (firefox) wordt zo heet dat na een paar kilometer rijden het slangetje wat op de ped zit weg gesmolten is.;

ik heb boven op de ped 2 koperen buisjes waar een slangetje op zit, ze worden met elkaar verbonden dat slangetje smelt weg waardoor het water eruit loopt.

net starte ik mijn scoot zonder bougie en het water kwam uit het bougiegat heb er nu andere pakking tussen gedaan (die oranje en zwarte pakking tussen cilinder en ped) en nu start hij weer maar hij wordt kokend heet, hoe kan dit?
 
Advertisement - register to remove this

wat is een ped ?? kop noemen we zoiets ;)

de slangetjes horen normaal naar de carburateur te gaan , deze moeten wel van goed materiaal zijn ,en niet van gewone slang , die gaan vaak kapot.

hoe warm word ie dan?

als ie echt te heet word dat de slangen zouden smelten dan zou ie allang vastgelopen zijn , zo warm word het echt niet , maak er eens een foto van anders..

als ie te heet word door een defect dan zit het m meestal in een niet meer werkende waterpomp , een kapotte thermostaat (gaat dan niet open) ,of idd niet goed ontlucht waardoor er geen circulatie is..
 
hij is zojuist vast gelopen maar ook weer los geschoten.

moeten die aansluitingen nu wel of niet doorverbonden zijn, ik heb geen aansluiting op mijn carb voor die slangen

had er net nog even nieuwe olie bij gedaan ook bij de benzine.

ontluchten is niet het probleem omdat ie vanmiddag ineens begon, daarvoor was alles goed.

die temp meter in mijn radiator is defect, ik bedoel die koperen schroef maar dat maakt toch niet uit?

hoe ontlucht ik de waterslangen?
 
in de zomer zal het niks uit maken of de slangen verbonden zijn , maar in de winter kan het problemen opleveren ,carburateur bevriezing...

ik persoonlijk zou dan als je toch geen carb. verwarming aan kan sluiten gewoon beide buisjes eruit halen ,er m6 draad in tappen en er een boutje in zetten met loctite ,zo weet je zeker dat ie dicht blijft..

mja , olie bij de benzine moet niet nodig zijn , daar loopt ie niet minder om vast..

de temperatuursensor zou ik zelf vervangen ,nu weet je namelijk niet of ie te heet word , pas als het te laat is..

ontluchten zou bij een firefox niet hoeven ,dat doet ie normaal vanzelf (oude types hadden een nippel op de cilinderkop die je open kon draaien) , alleen moet je m wel even link en rechts schuin houden en even stationair laten lopen en steeds bij vullen tot ie niet meer zakt.

maar kijk eerst je cilinder maar eens na , en de waterpomp...
 
Back
Top