Scooter vonkt niet

jasper79

Well-Known Member
Waar kan ik het beste beginnen om een scooter door te meten? Ik heb een "lijk" gekocht van een vriendin omdat zij er niets mee kon. Het is een Aprilia RS 50 LC. Een mooie scooter, maar hij rijdt niet. Ik heb de bobine, bougie en de cdi al vervangen, maar dat werkte niet. Waar moet ik beginnen? Als ik kick komt er wel stroom(+/- 2V) uit de dynamo, maar ik weet niet hoeveel dat moet zijn. Hoe zouden jullie beginnen?

Thnx
Jasper
 
Advertisement - register to remove this

Ik ben vanmiddag weer lekker aan het meten geweest, maar ik ben er van overtuigd dat er met de bougie, bougiekap, bobine en cdi niets mis is, dan kan het toch alleen maar aan de ontsteking liggen? De Pick-up levert idd zo'n 2 Volt, dus dat is toch goed? Hoe kom ik het makkelijkste bij de ontsteking? Neem aan dat deze achter het vliegwiel zit of niet?

Groet Jasper
 
vliegwiel trekker kopen
daarachter zitten je spoelen, deze zou je ook nog door kunnen meten.
voor de juiste waardes zou je daarvoor even naar je dealer toe moeten gaan.
 
Je hoeft niet meteen het vliegwiel te verwijderen want als een ontsteking kapot is zie 9 van de 10 keer niets aan de buitenkant.

Je kunt je onsteking ook doormeten op weerstand.

Geef me het juiste type en wat voor blok zit er onder.
dan regel ik je de weerstandwaarden.

grt Roger
 
Het is een aprilia RS50, (op mijn papieren staat RL) volgens mij is hij uit 2000. (op de papieren staat voor 2005 in gebruik genomen)Wat wil je nog meer weten?

Thnx Jasper
 
Als het om een scooter gaat is het een SR-50 en geen RS-50.

Wat voor blok zit er onder?
-Minarelli horizontaal
-Morini

Kun je als volgt weten:
Minarelli heeft het luchtfilter onder de onderkap zitten en morini zit hij op het blok gemonteerd.

Grt
 
Excuses, ik heb een scooter. Op mijn papieren staat een type RL, maar ik begrijp dat het een SR50 is dan. Heb datzelfde met mijn speedake ook gehad, die stond ineens als buxi op mijn papieren. Ook niet helemaal waterdicht dus. Volgens de jongens van botteram ligt het aan de ontsteking, dus daar gaan we een keer mee aan de slag.

Grtz Jasper
 
Als het om een scooter gaat is het een SR-50 en geen RS-50.

Wat voor blok zit er onder?
-Minarelli horizontaal
-Morini

Kun je als volgt weten:
Minarelli heeft het luchtfilter onder de onderkap zitten en morini zit hij op het blok gemonteerd.

Grt

Zou je ze mij kunnen vertellen voor een SR 50 LC met Morini blok?
 
Volgens mij heb ik die ook. Het luchtfilter zit bij mijn achterwiel. Niet onder een kap, maar zichtbaar vanaf de linkerkant(als je op de scooter zit)
Ook die van mij is een LC

Grtz Jasper
 
Heren,

Hier de weerstand waarden van de ontsteking(morini blok,luchtfilter op blok gemonteerd)

Pick up: kleuren groen en wit Is: tussen de 5 en 127 ohm
laad spoel: rood en bruin is : rood en bruin 5 en 107 ohm

weerstand meten doe tussen over de draden dus ene meet pen in groen en de ander in wit

Succes!
 
Back
Top