Scooter vonkt niet

Het is een kreidler jigger van mn broertje en heb hem 2dehands gekocht zonder accu. Ik heb een accu van mijn vivacity gestolen en de startmotor doet het.(heeft geen kickstart) en hij wilt maar niet starten. De bougie vonkt niet maar is wel nat. Er zit een los kabeltje bij de cdi en ik denk dat dat het probleem is. Het zit in de connector en lijdt naar niks.
 
Advertisement - register to remove this

Maak eens een duidelijke detailfoto van je cdi connector waarop de kleuren en de positie van de draden heel goed zichtbaar zijn.
Want Kreidler was vroeger een heel goed merk maar de merknaam is verkocht naar China dus deze scooter is de zoveelste Chinese klone waarvan heel weinig documentatie op het internet is te vinden.

Heb je een multimeter en zo ja, maak ook hiervan een duidelijke foto, handig om je te begeleiden met eventuele metingen.
 
Mooi dit zijn redelijk standaard kleuren waar we wel wat mee kunnen.
Allereerst die groene loshangende draad is een massa draad en waarom ze deze hebben "afgeknipt" geen idee.

Hieronder even een overzichtje van de draadkleuren, hun functie en waar ze heen lopen:

FunctieDraadkleurLoopt naar
MassaGroenMassa
MassaGroenMassa
Pickup-signaalWit/roodpickupspoel bij je vliegwiel
Bobine-signaalZwart/geelbobine
OntsteekspanningZwart/roodStator achter je vliegwiel
Kill-draad om de scooter uit te zettenZwart/witContactslot

Kijk eens even of je het andere einde van die afgeknipte groene draad kunt vinden en verbind deze opnieuw.

Heb je een multimeter, zo ja, maak even de gevraagde foto dan kunnen we verder met meten.
 
Mooi dit zijn redelijk standaard kleuren waar we wel wat mee kunnen.
Allereerst die groene loshangende draad is een massa draad en waarom ze deze hebben "afgeknipt" geen idee.

Hieronder even een overzichtje van de draadkleuren, hun functie en waar ze heen lopen:

FunctieDraadkleurLoopt naar
MassaGroenMassa
MassaGroenMassa
Pickup-signaalWit/roodpickupspoel bij je vliegwiel
Bobine-signaalZwart/geelbobine
OntsteekspanningZwart/roodStator achter je vliegwiel
Kill-draad om de scooter uit te zettenZwart/witContactslot

Kijk eens even of je het andere einde van die afgeknipte groene draad kunt vinden en verbind deze opnieuw.

Heb je een multimeter, zo ja, maak even de gevraagde foto dan kunnen we verder met meten.
Ik heb het raadsel opgelost. Ik heb eens rondgekeken op de scooter en heb een klein verstopt schakelaartje gevonden onder het zadel bij je benen. Het was nergens aan aangesloten en het was waarschijnlijk een killswitch. Ik heb met een krokodilbekje het overbrugt en aangesloten op de - pool van de batterij. Hij vonkt nu wel maar er komt geen benzine in de carberateur. Ik zie wel van het vacuumkraantje benzine komen naar de carberateur. Ik denk dat de stationair sproeier verstopt is
 
Back
Top