Scooter viel uit na anderhalf uur rijden 2x voorgekomen

kymco50cc

Well-Known Member
Heej. Ik heb een vraagje. Ik reed eerst anderhalf uur en toen ging hij steeds langzamer en toen reed ik nog maar 15 km/ur als ik meer gas gaf verzoop ie lijkt wel. Toen heb ik hem 10 minuten af laten staan en toen kon ik weer rijden. Hetzelfde probleem een paar dagen later. Alleen toen was ik onderweg en had ik geen zin om te wachten en reed ik dus maar met 15 km.ur naar huis Wat kan dit zijn?? Als ik vanuit stilstand wegtrek dan trekt ie goed. Voldoende toeren en dan heeft ie na 3 seconden behoorlijk goed wegtrekken dan houd hji even in en dan trekt ie pas door. En in dat dipje verzoop ie eerst
Wie kan mij helpen
Mijn scooter:
kymco 50 cc
7.5 gr
verder alles std alleen uitlaat onbegrenst
pas nieuwe zuiger + veren
 
Advertisement - register to remove this

Humm wat voor sproeier heb je in je carb.?
Dat dipje lijkt erop dat ie meer benzine vraagt dan ie krijgt.
En als je stil komt te staan dan is dat een resultaat van een te arm mengsel, dus een warmloper zoals enrico al meldde.
 
letterlijk 1,5 uur achter elkaar rijden?? als het een luchtgekoelde is moet je dat ook niet doen, ik had een Kymco dj 50 (heb er 2 gehad) en die kon ik beter na een 3 kwartier rijden even laten rusten met warm weer (vanf 20 graden) , is gewoon beter voor zo'n ding
 
als je brommix van de benzine pomp gebruikt weet ik al waar het aan ligt....

maar wat voor soort kymco heb je? (type dus)

als het een dj/y50 is (of soortgelijke moter) dan hoort er 90 sproeier in met onbegrensde setup..
 
bij een benzine pomp hebben ze slechte tot geen olie erin. ik heb al vaker meegemaakt dat er zelfs gewoon moterolie in zat! en vaker dat er dus helemaal geen olie inzat! de oliemaatschappijen willen zo geld uitsparen...

de goedkope olieen hebben vaak de nare eigenschap niet veel/weinig te smeren (schraal, zelfs bij 1:40) en het laat grote hoeveelheden onverbrande olie achter (kool dus) en dat draagt op zijn beurt weer bij aan extra slijtage , en slechte olie geeft vaak ook minder koeling!! op den duur zit de cilinder vol met kool en loopt de scooter voor geen meter meer...

beter ga je gewoon zelf mengen ,met olie zoals castrol scootin of zoiets dergelijks.

de kymco dj heeft standaard een 80 sproeier , ga je de uitlaatprop en de varioring verwijderen moet er een 90 sproeier in (zit er bij levering aan de dealer bij!!) anders is ie te klein.. dus je kun vast wel raden wat er al mis is.. en in combinatie met die stookolie van de pomp...
 
dipje is er uit nu. Maar iets anders. alsk volgas weg rijd dan trekt ie 3 seconden goed op met genoeg toeren en daarna zakt ie in toeren
weet iemand of het dan aan derollen of trekveren ligt
dankjewel
 
Back
Top