Scooter viel uit tijdens rijden, koelvloeistof leeg?

timd

Well-Known Member
Mijn scooter viel uit vanmiddag, na 5 minuten deed hij het weer en viel hij weer uit en daarna kreeg ik hem niet meer aan...
Nou heb ik gezien dat er allemaal rode Koelvloeistof(?) bij mijn waterpomp deksel zat.. Hij was helemaal rood..
Dus nou heb ik mijn voorkap eraf gehaald en zie ik dat het resevoir helemaal leeg is.
Ik heb gekeken of mijn zuiger nog heen en weer ging dat deed die nog wel gelukig maar zou iemand mij misschien kunnen vertellen hoe het heeft kunnen lekken bij mijn waterpomp en als ik het resevoir weer vul zou hij het dan weer gaan doen?
Ik heb mijn waterpomp er nog niet kunnen afhalen ivb met geen gereedschap maar zou iemand mij een indicatie kunen geven van wat er aan de hand kan zijn?
Bedankt,8P
 
Advertisement - register to remove this

mja , dat zie je toch op je temperatuurmeter??

de waterpomp zal ongetwijfeld gereviceerd moeten worden of geheel vervangen als ie lekt , want dat is ie niet best meer.

Als alle KVS eruit is en hij is uitgevallen zou ik zeker even de cilinder eraf pakken , mischien valt het nu nog mee (alhoewel hij niet voor niks stilvalt ;) ).

maar behalve de cilinder kan ook de koppakking slecht of helemaal kapot zijn , dus beter lospakken voordat er meer schade ontstaat!!
 
Dan zal ik volgende week even kijken, de cilinder klinkt gewoon nog goed.. Als ik op youtube filmpjes van vastlopers zie...
Het was net of je tijdens het rijden de contact dicht draaid
 
Ja warmloper of vastloper komt op hetzelfde neer. Je moet de cilinder er af halen en bekijken hoe erg de schade is, met wat geluk kan je het met een stukje scotch brite en nieuwe KVS nog af. En nagaan waar je kvs is gebleven natuurlijk
 
Maar waarom zou hij het dan wel weer doen? Nu start hij gewoon niet, dit kan toch niet omdat er geen koelvloeistof in zit? dus het komt erop neer dat de cilinder gewoon wel stuk moet zijn, of de koppakking is verrot, en dat denk ik eigenlijk dat het is omdat ik 2 weken geleden al lucht tussen me cilinder helften voelde komen of iig uit die buurt maar heb er verder geen aandacht aan gegeven
 
In elk geval 1x kopen en daarmee vullen, geen merken door elkaar mixen, dat kan ongelofelijk gaan schuimen.

Waarom die het dan wel weer kan doen? Kan er zo geen logica voor geven (kerstmiddag.......) maar het heeft vaak genoeg gewerkt in elk geval is die dus wel warm- of vastgelopen dus loshalen moet je het toch
 
In elk geval 1x kopen en daarmee vullen, geen merken door elkaar mixen, dat kan ongelofelijk gaan schuimen.

Waarom die het dan wel weer kan doen? Kan er zo geen logica voor geven (kerstmiddag.......) maar het heeft vaak genoeg gewerkt in elk geval is die dus wel warm- of vastgelopen dus loshalen moet je het toch

Koelvloeistof shuimen.......

Koelvloeistof is onder andere zo samengesteld dat het nooit zal schuimen, dus als je ze mengt gaat ze echt niet schuimen hoor.

Kan wel zijn dat ze niet/slecht mengen met elkaar en daardoor een slechte circulatie veroorzaken.
 
Koelvloeistof shuimen.......

Koelvloeistof is onder andere zo samengesteld dat het nooit zal schuimen, dus als je ze mengt gaat ze echt niet schuimen hoor.

Kan wel zijn dat ze niet/slecht mengen met elkaar en daardoor een slechte circulatie veroorzaken.

staat vaak duidelijk op de verpakking, WEl of NIET te mengen

Maar aangezien je kvs tankje leeg is hoef je het niet te mengen lijkt me..
 
Koelvloeistof shuimen.......

Koelvloeistof is onder andere zo samengesteld dat het nooit zal schuimen, dus als je ze mengt gaat ze echt niet schuimen hoor.

Kan wel zijn dat ze niet/slecht mengen met elkaar en daardoor een slechte circulatie veroorzaken.

Dan liegen ze op de verpakking.. het schuimde als een gek toen ik twee merken door elkaar heen gooide. Of het er op stond (wel/niet mengbaar) heb ik niet op gelet maar daar zal dan wel NIET mengbaar hebben gestaan
 
Ik heb zojuist de cilinder eraf gehaald, en die zag er nog redelijk uit wel wat schaaf plekjes als ik dat zo kan noemen maar geen grote krassen of dergelijk.
Wel kwam ik erachter dat de koppaking helemaal verrot was en dat zowel in de cilinder kop als de cilinder helemaal vol zaten met koelvloeistof en of benzine(?).

Nu ga ik de kop pakking vervangen maar de cilinder zelf is denk ik nog goed.. Of moet ik de cilinder alsnog helemaal vervangen? Ik heb geen foto van de cilinder maar er zitten gewoon 2 schaaf plekken die dus totaal niet diep zijn en die je amper kan voelen.
 
Mja, je kan hem laten honen wil je het meteen goed hebben..
Is de zuiger nog wel goed?
Verder kan de kvs natuurlijk in de cilinder gelopen zijn bij het demonteren, en anders is je pakking gewoon verrot gegaan.
 
Back
Top