Scooter verkopen en dan Later gezeik krijgen : (

Status
Not open for further replies.
Je kan wel heel fijn zeggen dat er een verbale overeenkomst is , maar deze is natuurlijk alleen hard te maken wanneer er een oog getuige is.
Anders blijft het A zn woord tegen B zn woord.

als je een huis wil kopen bij een makelaar , en je zegt "Ja die huis wil ik kopen" dan heb je em ook idd gekocht , probeer daar maar eens onderuit te komen.

btw dat is mondelinge overeenkomst

Originally posted by Shizzolator
als je een huis wil kopen bij een makelaar , en je zegt "Ja die huis wil ik kopen" dan heb je em ook idd gekocht , probeer daar maar eens onderuit te komen.

btw dat is mondelinge overeenkomst

jonge hou jij je mond maar want je weet hier TOTAAL niks van:(

ik zeg eerlijk..als ik iets verkoop is de garantie ook tot de DEUR
maar dat was NIET WAT RUDGER ZEI
hij zei ALS IE GEJAT BLEEK TE ZIJN OF IETS MIS MEE WAS KON JE TERUGKOMEN EN JE GELD TERUGKRIJGEN

en DAT IS DE MONDELINGE OVEREENKOMST ..en IK en mn neef waren erbij!
dus PUNT UIT
iedereen nu kappen met gezeik want jullie begrijpen het allemaal verkeerd

Frame nummer is volgens de scooterdealers proffesioneel mee geknoeid..dus dat kunnen WIJ niet zomaar ZIEN
Als het blijkt dat ie gejat is..moet hij zicht gewoon aan de afspraak houden..
zo niet..dan niet..dan praten we nergens meer over

DUS geen achterlijke reacties meer hier en afwachten tot mn neef naar de politie is gegaan met Rudger...

Is er eigenlijk sprake van een schriftelijke overeenkomst?!

Als dit niet is heb je geen poot om op te staan, zelfs al zou deze scooter niet eerlijk zijn :|

Originally posted by Bo RoCkHeAd
hij zei ALS IE GEJAT BLEEK TE ZIJN OF IETS MIS MEE WAS KON JE TERUGKOMEN EN JE GELD TERUGKRIJGEN

ook al HAD hij gezegt dat je altijd terug kan komen als er iets mis is, dan zou hij da toch alleen maar zeggen als er nix mis mee was, anders zouden jullie toch wel de volgende dag meteen terugkomen als er echt iets kapot was.?? en niet een maand later nadat er er wel 20x aan gesleuteld hebt.

Maar denk je nou echt dat hij zo stom was om dat te zeggen? dan zou je 2 maanden later terugkomen als bv de lagers kapot waren. ja zet nieuwe lagers voor me in of ik wil me geld terug. want ik kan altijd terugkomen als iets kapot is. |( |( |(

Originally posted by Bo RoCkHeAd
jonge hou jij je mond maar want je weet hier TOTAAL niks van:(

vorige pagina stond van je geld terugkrijgen er nog niet bij:?

en DAT IS DE MONDELINGE OVEREENKOMST ..en IK en mn neef waren erbij!
dus PUNT UIT
iedereen nu kappen met gezeik want jullie begrijpen het allemaal verkeerd

aan je neef heb je geen goede getuige, die is rechtsgeldig niet onpartijdig.

Frame nummer is volgens de scooterdealers proffesioneel mee geknoeid..dus dat kunnen WIJ niet zomaar ZIEN
Als het blijkt dat ie gejat is..moet hij zicht gewoon aan de afspraak houden..
zo niet..dan niet..dan praten we nergens meer over

en frame nummer laat je ook door de politie controlen, dat ga je neit zelf ff op het oog bekijken

DUS geen achterlijke reacties meer hier en afwachten tot mn neef naar de politie is gegaan met Rudger...

nou dat was mijn piece of cookie

heb ook niet echt het idee dat je een poot hebt om op staan.
hier op het forum kennen we nu 2 kanten van het verhaal denk ik zo, de echte waarheid zal wel in het midden liggen(NOFI voor beide partijen) en in alle 3 de gevallen denk ik hetzelfde als de meeste hier

De koper heeft geen poot om op te staan, Ten eerste staat er niks op papier, Mondelinge overeenkomst is er wel maar die word door de koper verkeerd op gevat...en dus krijg je een wellus nietus spelletje...

Je weet bijvoorbaat wanneer je particulier een scooter koopt, dat je ten allen tijden genaait kunt worden, maar dat is met 2ehands kopen altijd zo...zorg daarom dat je de zaakjes goed voor elkaar hebt als je naar dat ding gaat kijken en eventueel iemand erbij hebt die bv veel verstand van runners heeft en de eventuele gebreken wel kent...dus tot op zekere hoogte heb je het gewoon zelf in de hand, en het volste recht om bijvoorbeeld even het krukas schroefdraad enz te bekijken voordat je ook daadwerkelijk een ding koopt....

En tsja ik vind het ook behoorlijk lomp dat je nu nog eens begint te zeiken over het frame nummer, alles wat ook maar een framenummer heeft laat ik eerst controleren door ff naar het bureau te gaan...van ciao tot appie....voordat dat ik iets dus koop...want mocht dat ding nu gestolen zijn is de koper dus zijn geld kwijt, en kun je de particuliere verkoper in principe niks meer maken aangezien jij je eigen zaakjes dan maar beter voor elkaar moest hebben....dat wil niet zeggen dat ik dat soort praktijken goed praat....

Trouwens denk je nou echt dat iemand die hier ook op het forum zit en al een tijdje meedraait, een gestolen scooter/wrak verkoopt aan weer een andere forum 'bekende'? Als je spullen zo doorverkoopt ben je sowiso al dom bezig maar dan dus al helemaal achterlijk....maargoed de meeste forummers zijn maar omstanders en kunnen dus niet echt een objectieve mening geven :P ....

Kortom zaak gewoon dood laten bloeden....

en frame nummer laat je ook door de politie controlen, dat ga je neit zelf ff op het oog bekijken

[/B]

sjongejonge zeg
ben nie achterlijk:(
framenummer hebben we gecontroleerd en bleek niet gejat te zijn..dat nummer wat er nu op dit moment in STAAT dus

wat ze bij al de dealers zeiden is dat er met het framenummer GEKNOEID is..met andere woorden een NIEUW NUMMER INGESLAGEN ( Laatste 4 cijfers)(die staat dan immers niet geregistreerd bij de politie nee!!)

en DAT kon je niet zo op het oog zien..
Maar laten we er maar over ophouden..
dit regelen we wel met Rudger zelf

geen gezeik meer via dit forum want de helft weet maar 1 kant van het verhaal en gaan DAN hun conclusies trekken
8P

van mijn part..close dit topic maar

Ik wilde net een slotje aanvragen.
Laat eens iemand met verstand naar dat frame kijken , je weet hoeveel onzin dealers blaten.
Close dit aub , want ik word et scheitmoe van van de gezeik ge hele tijd.

Garantie tot aan de deur , verneuk je het zelf , dok je zelf.
sim-pel

Originally posted by KnakkerT
Ik wilde net een slotje aanvragen.
Close dit aub , want ik word et scheitmoe van van de gezeik ge hele tijd.

Wat loop jij nou te :'( , jij hebt toch net zoweinig met deze kwestie te maken als de rest van de forummers....

mja niet omdat knakkert et zeg, maar ik zet toch een slotje, omdat de kopende partij waarschijnlijk gewoon niet kan hebben dat de meeste mensen hier van mening zijn dat hij geen poot heeft om op te staan...

succes ermee, beide partijen!

Status
Not open for further replies.
Back