Scooter verkopen en dan Later gezeik krijgen : (

Status
Not open for further replies.
Re: OH ja??

Originally posted by Hebo Racer
1. De mafkees is mijn neef, dus ff normaal reageren mag ook wel.

2. Waar staat dat een mondelinge overeenkomst rechtsgeldig is?

3. Het framenummer is wel degelijk aan geknutseld/geklooit, dus dan weet je al meteen hoelaat het is.

4. Als het goed is komt Rudger dit weekend naar Eindhoven om samen met mijn neef naar de Politie te gaan. Als het gewoon eerlijk is, OK.. Maar zo niet, dan zal Rudger zelf NIETS meer te zeggen hebb.

5. Hij heeft helemaal NIET aan de scoot geprutst!!

1. nee, want welke mafkees wil er nou ook nog eens 100 extra bij het feit dat ie dat ding op eigen risico heb gekocht.

2. heb jij nooit economie gehad ofzo :| staat zeker in je schoolboek.

3. waarom heeft die gast daar dan niet naar gekeken voordat ie em kocht 8P

de rest spreekt voor zich.

rudger, ik snap best dat je het hier post, maar aan de andere kant weer niet want het is toch zijn probleem?
laat em fijn in ze eigen sop gaar koken, je bent hem niks verplicht.
hij heb em gekocht, gaat ie kapot, fijn, eigen schuld dikke bult, daar hoef jij je verder NIET verantwoordelijk voor te voelen ook al zet ie je onder druk.

mja ik snap je frustratie, jij levert een goede scoot (tenminste zo denk ik), en ze worden boos als ze em zelf verneuken.
Ik bedoel: koop dan een nieuwe scoot en ga bij je dealer zeiken ofzo...

Maareh ik ben nu zelf ook met een area bezig van een vriend en het is gewoon kut als je erachter komt dat de vorige eigenaar er echt bagger mee omgegaan is.
Hij liep namelijk 60, en gozer zei dat ie begrenst was, nou ja mooie snelheid voor zo'n ding dan.
Maar later bleek er speedcontrol en alles in te zitten, dus wij alles eraf, bleek dat de koppeling kapoet was en de cilinder een warmloper had gehad (daarom liep ie dus 60...).
En zo waren er nog wel een aantal dingen kapot, die je zo eerst niet zag.

Maargoed, gewoon accepteren ik ga echt niet terug met dat ding, dat zijn risico's van 2dehands.

Re: Re: OH ja??

De scooter was gewoon helemaal goed (motorisch) dus daar doe ik niks aan.

Ik ben hem wel iets verplicht en dat ik naar het bureau te gaan want ze blijven volhouden dat hij is GEJAT !! terwijlk hij gewoon eerlijk is ,dus dat ga ik eerst bewijzen.

Originally posted by -[inferno]-
1. nee, want welke mafkees wil er nou ook nog eens 100 extra bij het feit dat ie dat ding op eigen risico heb gekocht.

2. heb jij nooit economie gehad ofzo :| staat zeker in je schoolboek.

3. waarom heeft die gast daar dan niet naar gekeken voordat ie em kocht 8P

de rest spreekt voor zich.

rudger, ik snap best dat je het hier post, maar aan de andere kant weer niet want het is toch zijn probleem?
laat em fijn in ze eigen sop gaar koken, je bent hem niks verplicht.
hij heb em gekocht, gaat ie kapot, fijn, eigen schuld dikke bult, daar hoef jij je verder NIET verantwoordelijk voor te voelen ook al zet ie je onder druk.

|( welkom in de wondere wereld van particuliere verkoop, je hebt geen poot om op te staan..... en als je 1 maand later over het framenummer gaat zeuren ben je ook erm, lomp? dat controleer je voordat je hem koopt..... 0?

okee
effe dus alles RECHTZETTEN
want ik merk dat er veel dingen worden gezegd die NIET Waar zijn..OOk ziin er veel DINGEN NIET vermeld door Rudger
en door veel mensen VERKEERDE conclusies worden getrokken:(

Ik ben dus de neef van die kerel die de runner heeft gekocht
en ben meegegaan met de koop van deze runner
Alles is via dit forum geregeld..via scooter-freak88

Ten eerste heeft hij DUIDELIJK gezegd dat ALS hij gejat blijkt te zijn, OF er iets mis mee is kan je altijd terugkomen

DAT IS DAN TOCH OOK EEN MONDELINGE OVEREENKOMST!?!?!

Nog een aantal punten:

-We zijn in die tussentijd bij 3 scooterzaken langsgeweest en alledrie hebben gezegd dat er iets mis was met het framenummer
Zo op het eerste oog kon je dat niet zien..maar als je beter keek zag je dat de laatste 4 cijfers er dieper ingetikt waren op een professionele manier
En Rudger leek ons immers een goeie kerel omdat hij al lang op het forum zat

-Trouwens..de runner is helemaal niet van het bouwjaar 2002; Het is een runner SP met de kappen van een SP pro...want het frame is namelijk uit 2000..dat zei ie zelfs:p

-We hebben em een keer open gehaald..de carterkap dus en 1 KEER de rollen vervangen omdat hij overtoeren maakte.
Wat bleek dus..dat het schroefdraad van de krukas al licht beschadigd was!En geloof me ik heb al vaker een variootje losgemaakt:(

-Als laatste, over die prijs..1200 euro, dus 100 euro extra is alleen maar omdat wij een aantal dingen nieuw hebben gekocht..zoals ML50,remhendels, middenkap, achterklepje, kmtellerkabel etc.En die zouden we er op laten zitten als hij em terug zou nemen.

ALs je in dezelfde situatie zit als mn neef..wat zouden jullie dan doen??Nu jullie weten dat er een mondelinge overeenkomst is gesloten over het feit dat ALS ie gejat is of iets niet goed was dat je gewoon terug kon komen?????

een mondelinge overeenkomst is een mondelinge overeenkomst idd..dus ALS hij gejat blijkt te zijn dan moet Rudger zich gewoon aan deze overeenkomst houden en em terugkopen

maar goed
We gaan met Rudger eerst wel naar de politie en dan kijken we wel verder...

Een dealer zegt ook dat je terug mag komen als je scoot stuk is, en dat zegt ie ook als je die scoot niet eens bij hem gekocht heb. Dat je terug mag komen wil niet gelijk zeggen dat ie alles doet wat je wilt.

helemaal goed gezegd bro

mensen moeten altijd overal meebemoeien, hebben overal op en aanmerkingen op...

De enige personen die weten hoe het precies zit, zijn mijn neef, Bo Rockhead en Rudger.

We wachten gewoon lekker af....

want anders blijven we zo doorgaan..

gekocht=gekocht.

Dat Rutger meegaat naar politie vind ik zeer sportief want dat is helemaal niet nodig, na een maand. En als de prijs zo laag was kan je ook wel weten dat ie niet 100% is, dus doe nou niet of t zo gek is als er iets kapot gaat.

Originally posted by Bo RoCkHeAd

een mondelinge overeenkomst is een mondelinge overeenkomst idd..dus ALS hij gejat blijkt te zijn dan moet Rudger zich gewoon aan deze overeenkomst houden en em terugkopen

Volgens de wet staat de tegenpartij in zijn recht. Je hebt de koopovereenkomst gesloten en dat is mondeling gebeurt. Daar kan je op terug vallen maar overige afspraken moeten altijd op papier..
Je kan het aankaarten en naar de rechter gaan maar het is je eigen schuld..

Re: helemaal goed gezegd bro

Originally posted by Hebo Racer
mensen moeten altijd overal meebemoeien, hebben overal op en aanmerkingen op...

De enige personen die weten hoe het precies zit, zijn mijn neef, Bo Rockhead en Rudger.

We wachten gewoon lekker af....

want anders blijven we zo doorgaan..

Uhm dan had ie het hier niet moeten posten of wel?
Hij wil juist dat mensen zich er dus even mee bezig houden, om hun mening+tips te geven.
Dan had ie hier gewoon nix erover moeten zeggen, dan kunnen wij ons er ook niet mee bemoeien.

Maarja ik ben ook eens met hetgeen: Garantie tot aan de deur, das het risico van 2dehands, sorry...
Ook oplichters zitten er tussen (NOFI rudger ;) ), en dat kan je overkomen...

Originally posted by Bo RoCkHeAd

-Als laatste, over die prijs..1200 euro, dus 100 euro extra is alleen maar omdat wij een aantal dingen nieuw hebben gekocht..zoals ML50,remhendels, middenkap, achterklepje, kmtellerkabel etc.En die zouden we er op laten zitten als hij em terug zou nemen.

-een mondelinge overeenkomst is een mondelinge overeenkomst idd..dus ALS hij gejat blijkt te zijn dan moet Rudger zich gewoon aan deze overeenkomst houden en em terugkopen

maar goed
We gaan met Rudger eerst wel naar de politie en dan kijken we wel verder...

Is terug zo'n zaak van partij A tegen partij B... kan in zulke zaken maar 1 partij opheldering brengen en dat is een neutrale partij met name de politie.

Wat je daar zegt als de reden voor de 100euro meer vind ik grote zever.
Ten eerste kon je bij aankoop al de staat van de banden en andere mankementen zien.

Dus als ik een scooter verkoop mag ik al m'n kosten + benzine en olie kosten daarbijrekenen 8P

1. het probleem is gewoon dat je niet kan bewijzen dat jij die schade niet hebt aangebracht.. omdat je gewoon de carterkap+vario eraf hebt gehad (geef je toe)

2. verkocht is verkocht.. framenr had je meteen moeten checken, en niet een maand later om komen zeuren.. té lange tijd ertussen om te kunnen zeggen dat het al zo was..

sorry... maar ik denk dat je weinig hebt om op te staan...

ergens mee akkoord gaan en later terugkrabbelen zal moeilijk gaan...

Je hebt inderdaad geen enkele kans lijkt mij.
Als er iets mis had mogen zijn, dan moet je dat binnen 2 dagen wel melden oid.
Wie weet heb je zelf wel lopen klooien met het framenummer oid.
Je kunt het gewoon onmogelijk bewijzen na een maand.
Beetje dom dus...

anders zeg je ff nix....
stel dat het een gestolen scoot is... jullie gaan netjes naar piesie..
dan wordt ie ingenomen en jij bent je geld kwijt....je loopt dan wel een groot risico :rolleyes:

Originally posted by Blue Dream
wat voor een soort briefje zitten jullie dan aan te denken? ik ga me scooter ook verkope dit weekend..heeft iemand er een voorbeeld van met voorwaarden?

Het is wel handig als je een soort contractje opsteld waar in staat dat je niets terugkoopt en de koper garantie tot aan de deur heeft.
Dit moet jij en de koper beiden ondertekenen en dan is het wel duidelijk dat de koper het overeengekomen is met jouw voorwaarden.
Jij houdt het orgineel en geeft de koper een kopie ervan ;)

Last edited:
Status
Not open for further replies.
Back