scooter verkopen en auto halen???

Oke het lijkt nu misschien of ik geld over heb enzo.. maar dat valt dan ook wel weer mee..
maar de scooter die ik nu heb vind ik eigenlijk zonde om niet te gebruiken..
voor een project heb ik der eigenlijk al te veel kosten aan gehad..
dan verkoop ik liever deze voor 1000 en koop voor 100 euro een frame...
zo ie zo weet ik niet of mijn scooter door de keuring komt in september...
de kans is aanwezig dat ik met een gestolen blok rondrij..
me frame zit wel goed.. maar me blok weet ik niet..
het schijnt dat ze met de controle voor kenteken ook kijken of het blok van een gestole scooter afkomt.. ik weet het niet zeker...
verder vraag ik me trouwens af of de snorfietsen ook een kenteken krijgen?

maar over mijn probleem..
ik weet het nog niet... ik hoor zo veel dingen.. de een zegt scooter heb je dadelijk nix maar aan, daar ben ik het wel mee eens.. ik zou der alleen nog maar in het weeekend mee kunnen rijden..
ik vraag me af of een snorfets (bijv. citta ongeveer 50km/u) het gevoel van de scooter kan vervangen.

me moeder zou een gat in de lucht springen als ik me scooter verkocht.. daarna zou ze zich verslikken als ik dan zeg dat ik een brommer ga kopen :D
maar ze heeft liever dat ik in een auto rij dan op een scooter..
brommer maakt haar niet zo veel uit..

verder weet ik gewoon niet of ik een scooter nog echt zou gebruiken als ik een auto heb.. ik bedoeol dan dus echt als vervoersmiddel en niet voor de lol om mee te rijden.. ik vervoer me eigenlijk alleen met de auto/scooter tussen eindhoven en geldrop (30 a 45 mins)(naar vriendin) over lange rechte stukken. ik denk dat ik dit liever ga doen met de auto. voor het rijde voor de lol vraag ik me dus nog af of een brommer voldoende zou zijn..

lol daar zou een citta zelfs nog inpassen...
tis misschien wel een optie...
ik zal et der eens ff met moeders overhebben.
hij heeft zeker geen stuurbekrachtiging of wel? :)

ik ga er even vanuit dat het een sunny is een geen sunny wagon..

ik zou voor de auto gaan, puur omdat het superrelaxt is, probeer een zuinige goedkope auto te vinden.

Scooter zou ik niet houden omdat je hem weinig zal gebruiken vanwege je studie en helemaal als je dan ook nog een auto hebt.

De ervaring leert dat als er in de verte ook maar een paar grijze wolken aankomen of als op het weerbericht het woord: 'wisselvallig' valt, pak je meteen de auto.
Afstanden langer dan 15 km doe je met de auto.
uitgaan doe je met de auto, gaat je haar ook niet in de war.
Je kan een hoop dingen meenemen met de auto.
Geen last van rollenbanken.
Lekker warm en droog in de winter.

moet ik doorgaan??

nee hoefd niet..
ik denk dat ik idd me scooter verkoop.. en opzoek ga naar een leuk (klein) autotje.. en eventueel een brommer voor de lol...

PrayeR said:
nee hoefd niet..
ik denk dat ik idd me scooter verkoop.. en opzoek ga naar een leuk (klein) autotje.. en eventueel een brommer voor de lol...

brommer/scooter kun je er wel bijhebben als hobby mits je bankrekening dat natuurlijk toelaat.

maar nu je dan gaat studeren en een kamer wil vlakbij je school ben je doordeweek natuurlijk niet thuis, bedenk wel dat je in het weekend veel tijd doorbrengt met vriendin/vrienden en mss nog een zaterdagbijbaantje of sporten, dat je dan niet veel tijd hebt om te gaan hobbyen aan je scooter/brommer. Niet dat ik je ervanaf wil praten maar overweeg als je mogelijkheden en krijg geen spijt dat je hem misshien hebt weggedaan en t sleutelen toch wel mist of dat straks misschien je scoot maar in de schuur staat en voor 10 km per week elke dag een euro minder waard staat te worden.

onze doorgewinterde golf 4 bestuurder heeft gesproken :+

Maar ff serieus ik denk idd dat je beter een auto kan nemen. Voornamelijk om de redenen die hierboven zijn gemeld. Dat zijn toch wel aardige positieve redenen :P

PrayeR said:
lol daar zou een citta zelfs nog inpassen...
tis misschien wel een optie...
ik zal et der eens ff met moeders overhebben.
hij heeft zeker geen stuurbekrachtiging of wel? :)

ik ga er even vanuit dat het een sunny is een geen sunny wagon..

Hey, hij heeft inderdaad geen stuurbekrachtiging, maar naar mijn eigen mening is dat geen ernstig gemis. Het is eigenlijk een sunny florida, ze zijn iets groters als een normale sunny.

dieselmaniac said:
niet op kamers gaan:| dat is een loze opmerking, je studie gaat uiteraard voor, en hij heeft daar toch al voor gekozen

Over loze opmerkingen gesproken. :rolleyes:

Studie gaat voor? Hahah leer begrijpend lezen. :L Heb je mij horen zeggen dat ie moet stoppen met zijn studie? Nee.. ik zeg dat heen en weer rijden naar je studentenstad goedkoper is als op kamers gaan... en als je er dan ook nog een auto bij neemt is het helemaal duur.

Mjah, die Sunny station is misschien niet de meest flitsende auto, maar het is waarschijnlijk wel een veel betrouwbare auto dan eoa. mooi afgetrapt civic'je...

oke bedankt iedereen...
me oog is nu gavallen op een opel corsa 4 deurs sedan (dus met achterbak/koffer deksel/kont)met 1.2 motertje.. heeft 92,000 gelopen en komt uit '90. kost 500 euro en dit is bij een auto bedrijf..
bedrijf ligt bij ons thuis om de hoek ongeveer.. en verkoop best veel van dit soort auto's. maar het bedrijf wil stoppen en moet er vanaf.. dus ik weet niet hoe het met garantie zit..
maja dat moet ik nog maar ff vrage..
in elk geval iedereen bedankt voor zn reacties..
voorlopig houd ik me scooter nog ff.. hij loopt niet meer echt goed.. ik wil em eerst weer ff make en dan verkoop ik em toch..
ik denk wel dat ik daarna een brommertje koop, gewoon voor de lol.. af en toe beetje rije.. en die dingen kosten met verzekering enzo toch geen drol..

ja ik merkt het nu ook.
Heb scooter std gemaakt... en dat verschil merk je echt (i.p.v. 70cc)
Ding vond ik toen ik hem kocht erg snel, maar nu vind ik hem niet meer voorruit te branden :(

Back