This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Scooter verkopen en dan Later gezeik krijgen : (

Status
Not open for further replies.
Hij heeft er aan lopen knutselen, dus is het zijn fout.

Sowieso al helemaal loos dat ie der 100 meer voor vraagt dan waar jij em voor verkocht heb.

zo hebben wij et ook gedaan met mijn NRG

aan zidox en co verkocht, en zij hadden zelf een briefje opgesteld

vriend van mij had zelfde gezeik als jou...

gast ( is een juut )heeft erop gereden... had um gekocht..

en later kwamtie aan zeiken datie geld van um
wou omdat de cilinder zogenaamd helemaal gaar was..

hij wou er een rechtzaak ofzoiets maken en zo..

vriend heeft zich niks vaan aangetrokken...

en ook niks meer gehoord

Als je bij een dealer onder garantie tijd zelf gaat kloten gaat de garantie ook aan je neus voorbij. Dit is particulier, maar komt wel op hetzelfde neer.

Opzouten met die gast.....

Gekocht is gekocht , en die krukas zou die zelf wel gesloopt hebben....

trouwens die gast wil er nog 100€ winst mee maken ook ( echt helemaal gek lol )

Een mondelinge overeenkomst is ook rechtsgeldig. Gekocht is gekocht. Netjes vertellen dat ie op mag flikkeren. Wat een clown zeg, terugkopen voor 100 euro meer... :?

mot ie bij mij aankomen , ram z'n kop kapot , je verkoopt iets , dat wil zeggen dat je het verkochte onderdeel niet weer wil zien , en zeker niet terugkopen.
Ben je van de pot gerukt gozer ? hij heeft neem ik aan een testrit gemaakt ?
Nou als ie het geld heeft overgedragen houdt t daar voor je op , de rest is zijn probleem , niet dejouwe , motie maar met ze poten van het blok houe als ie niks kan fixen

mzzl

dus jij zou het ook best vinden als het jou ook gebeurt ? en je eigen shit mag terugkopen voor 100 Euro meer , en ook nog is verneukt ? heh
fijne gasten die zoiets doen dan

Zeker niet terugkopen, maar dat staat nu wel vast.

Btw, tip bij het verkopen : belangrijke boutjes e.d. aflakken. Zo zie je zo of er aan gesleuteld is...

mensen... laten we het ff serieus houden, en Aerox-no-fear hou die rascistische uitlatingen AUB voor je :|

tja vervelend rudger, maar ik zou hem gewoon vertellen dat hij al verkocht is en de scooter nu eenmaal van hem is... en hij ermee accoord is gegaan door het ding van jou te kopen!

Die gozer heeft geen poot om op te staan. Hij is een mondelinge overeenkomst aangegaan en dat is rechtsgeldig. Wanneer er niet over garantie is gesproken heeft hij dit ook niet(zal de rechter e.v.t. ook oordelen). Tevens heeft hij er zelf lopen aan te prutsen dus heeft hij geen bewijs dat het jou schuld is dat de krukas kapot is.

Conclusie: Die mafkees krijgt geen een cent terug.

wat voor een soort briefje zitten jullie dan aan te denken? ik ga me scooter ook verkope dit weekend..heeft iemand er een voorbeeld van met voorwaarden?

OH ja??

1. De mafkees is mijn neef, dus ff normaal reageren mag ook wel.

2. Waar staat dat een mondelinge overeenkomst rechtsgeldig is?

3. Het framenummer is wel degelijk aan geknutseld/geklooit, dus dan weet je al meteen hoelaat het is.

4. Als het goed is komt Rudger dit weekend naar Eindhoven om samen met mijn neef naar de Politie te gaan. Als het gewoon eerlijk is, OK.. Maar zo niet, dan zal Rudger zelf NIETS meer te zeggen hebb.

5. Hij heeft helemaal NIET aan de scoot geprutst!!

een mondelinge overeenkomst is idd rechtsgeldig...

PS: het is trouwens ook gewoon dom om achteraf over een framenummer te zeuren... zoiets controleer je als eerste voor je zelfs nog maar naar de rest van de scooter kijkt...
dus gedeeltelijk ook eigen fout..

blijkt framenummer niet te kloppen ben je de scooter helemaal kwijt én geen geld, want dat kan je niet terugeisen...

Waar staat dat?

Originally posted by Razma
een mondelinge overeenkomst is idd rechtsgeldig...

Wetboek, priverecht.. pagina???

Anyway.. de scoot kan gestolen zijn en daar gaat het dus om.. Ook dat de krukas gaar is..

Dat hoor je toch niet na 1 testrit of een krukas gaar is? De schroefdraad van de as bij de vario is rot.. Hoe kan je dat nou merken tijdens een testrit?????????

als ik een scooter koop neem ik altijd setje gereedschap mee...

+ dat de krukas gaar is... shit happens..
ik heb nog geen 200km met m'n runner 180 gereden toen krukas & lagers klapten en dat wist de vorige eigenaar ook... pech gehad.. en Runner180 zooi kost best wel een beetje meer dan een 50je...

zoek maar na... www.om.nl oid
-mondelinge overeenkomst is rechtsgeldig...
-eerder had je neef blijkbaar gezegt dat ie zelf wat heeft geprutst (en hoe zie je anders dat krukasdraad verrot is :|)
-bij rudger was alles blijkbaar alles in orde...als je as gaar is hoor je dat tijdens je testritje...
-mocht de scoot gestolen zijn...dan is je neef zijn geld en scooter kwijt... (pliesie d8 ook dat mijne gejat was maar bleek allemaal eerlijk...gecheckt met winkel en alles... de toffe agent zei ik hoop het egt niet voor je want dan ben je je geld en scooter kwijt en kan je nix meer doen :S)

mijn conclusie rudger staat in het voordeel.....

en daar bij praat je jezelf beetje tegen: er is niet aan gesleuteld of nix... maar je weet wel dat de as gaar is en dat het draad verrot is...dus er is wel degelijk aan gepruts!!!

Status
Not open for further replies.