scooter verkopen en auto halen???

PrayeR

brabander
ik zit te twijfelen.. ik kan mijn nog redelijke aerox verkope voor een 1050 euro..

maar ik ben der nog niet helemaal overuit.. of ik dit moet doen..
ik vind scooter rije enzo allemaal gewoon dikke pret, maar volgend jaar ga ik in heerlen op kamers en ben bang dat me scooter dan gaat weg roesten...
want daar heb ik er nix aan.
nu hoef ik geen mooie auto te hebben dus ik heb zitten denken om bijv voor 200 euro een citta te kopen ofzo en voor de resteren 850 euro een klein oud autotje.. voor bijv vervoer tussen heerlen en thuis (geldrop)
ik ben alleen bang dat ik me scooter zo ga misse, want zoon citta ga je neit echt snel mee rijde en het is eigenlijk gewoon een kleine fiets met een moter...

zijn er mede forummers die dit probleem kennen?

Advertisement - register to remove this

mja, is een lastige keuze... Maar als je op kamers gaat zal je hooguit in t weekend nog kunnen rijden. En de waarde blijft ondertussen wel dalen...
Ik zou m verkopen nou je er nog goed geld voor kan vangen, en wat je met dat geld doet is aan jou. Citta is wel fijn voor vervoer, en t is altijd beter als fietsen... Maar voor 850 een auto :? K geloof er niet in dat je dan een auto hebt waar je weinig/geen problemen mee zal krijgen...

jawel.. maar je moet geluk hebben..
ik kon laatst voor 100 euro een ford fiesta 1.1 uit 91 kopen.. van een kennis van ons.. die had en van haar broer gekocht voor 100 euro en hoefde er dus niet meer voor te hebben.
de kennis reed er al 2 jaar mee en heeft geen problemen gehad..
alleen ff nieuwe accu en nieuwe uitlaat der onder..
maarja ik was net te laat hij was al weg
dus via vrienden enzo kun je voor redelijk weinig een redelijke auto krijge.
verder heb ik wel wat kennissen in de auto's zitten dus die kunnen altijd voor me rond kijken en onderhouden enzo

Scooter verkopen.

Ik zit zelf ook op kamers en dan heb je in principe ook veel meer aan een auto. Afstand tussen thuis en je kamer is meestal redelijk/vrij groot. Dan is het altijd fijn om als het nodig is eens met de auto te gaan (soms heb je spulletjes en een andere keer wil je ff snel op een neer. Denk aan verjaardagje ofzo)

Als je wat meer gesetteld bent blijf je in het weekend misschien ook wel eens, en dan staat zo'n scooter alleen stof te eten --> wordt ouder en minder waard.

Ik ben iig blij dat ik er ook geen meer heb, als je opjezelf woont heb je al genoeg aan je kop hoor :). Ik ben nu net 20 en net mn 1e autotje gekocht, kosten die erbij komen ook niet vergeten natuurlijk ;) . Die 200 euro van je citta kan je beter in een leuke tv steken ofzo :D

ja oke maar ik vind het wel leuk om af en toe nog wat te kunen rijden..
in de zomer enzo..
ik ben 20 en me vriendin is 17(heeft dus nog neit zo lang een scooter en vind het nog leuker dan ik) en in de zomer gaan we altijd graag beetje rond toeren in het zonnetje enzo.. daarvoor had ik meer die citta op het oog..
een tv heb ik al.. stereo enzo ook... me pc is me leven dus die heb ik ook :D
van de andere kant.. ik kan natuurlijk ook van die 200 euro een leuke 2e hands auto radio hale en wat boxe.... ligt der beetje aan hoe duur auto word.

scooter houden, spaar nou maar ff...die 1050 heb je ook zo bij elkaar gewerkt.
Ik heb ook weleens een tomos gehad omdat mijn aerox een project is, dat was niet uit te houden!
Ik kan daar iig nie tegen, zown achteruitgang is da.

je ken em nu tog zowiezo verkopen dan, mocht het je over x aantal tijd tog weer gaan kriebelen kanje tog altijd nog een leuk 2e handsje kopen (die tegen die tijd missch welweer veel minder kost, en dan hebje nu meer aan het geld datje nu nog voor je rox krijgt!)

maarja tis een lastige keus lijkt me, ik denk dat ik daar ooknogwel voor kom te staan ;)

Als je op kamers gaat en je doet een voltijd studie denk ik niet dat je nog geld over hebt om een project te financieren.

(En dat allemaal zonder komma's ;) )

Vergeet niet de vaste kosten aan een auto, dan heb je niet alleen kosten aan je auto, maar ook aan je kamer en eten enzo. Kan best wel eens oplopen allemaal.

marbossi said:
Als je op kamers gaat en je doet een voltijd studie denk ik niet dat je nog geld over hebt om een project te financieren.

(En dat allemaal zonder komma's ;) )

dat is in ieder geval beter dan een auto, waar je nog meer aan betaald, denk aan benzine wegenbelasting, en alle andere dingen die erbij komen :rolleyes: je kunt heus wel als je op kamers woont een low budget project beginnen hoor:)

Beter project verkopen... niet op kamers gaan en een auto kopen. Heen en weer rijden in een cheapo auto'tje is altijd nog goedkoper als een kamer huren en een paar x minder heen en weer rijden. Scooter moet je zelf weten maar je hebt er toch geen tijd voor als je in een andere stad een voltijd studie volgt.

illusi0n said:
Beter project verkopen... niet op kamers gaan en een auto kopen. Heen en weer rijden in een cheapo auto'tje is altijd nog goedkoper als een kamer huren en een paar x minder heen en weer rijden. Scooter moet je zelf weten maar je hebt er toch geen tijd voor als je in een andere stad een voltijd studie volgt.

niet op kamers gaan:| dat is een loze opmerking, je studie gaat uiteraard voor, en hij heeft daar toch al voor gekozen

het balngrijkste van alles : een auto kost altid geld..

onderhoud etc.. onvoorziene dingen , voor 850 heb je niet veel soeps iig , je kunt toch gewoon ov gebruiken toch?

Als ik jou was zou ik de scooter verkopen en het geld opzij zetten voor een auto die later koopt. Als je studeert en op kamers gaat, is er meestal weinig geld over voor een auto oid.

Ikzelf heb nog steeds me scooter om heel soms int weekend een boodschap te doen en om ff uit te waaien in tijden van stress :p

oke er is meer info nodig denk ik..
kamer a 230 euro all-in word betaald door me moeder..
met ov reizen is minimaal 2 uur heen en 2 uur terug..(geen optie voormij)
verder krijg je geloof ik als uitwoonende 250 euro in de maand studie financiering.. studie word ook door moeder betaald.
ik moet dus van de 250 euro een maand kunnen leven..
verder verdien ik met bijbaantje gemiddeld een 160/170 euro in de maand.
dat lijkt me voldoende om een auto van te kunnen onderhouden.
ook denk ik dat moeders nog wel een 100 euro in de maand extra wil sponseren omdat ze ook liever heeft dat ik een auto rij..

een project lijkt me leuk om te doen.. maar daar moet je wel tijd voor hebben..
ik zou er dan alleen in het weekend aan kunnen werken.. (zater werk ik al) dus dat word dan zondags. maar ik moet dan vaak ook sporte en wil me vriendin ook nog zien.. dus projectje is denk ik ook niet echt goed te doen..

kweet et niet....
denk dat ik volgende weer me scooter te koop ga zette en dan zie.. als ik rond de 1000 vang dan verkoop ik em..

maar alle meningen en tips zijn natuurlijk nog steeds welkom..

noudat ik dit lees zou mijn keus al makkelijker zijn, bdoel je hebt nu per maand rond de 400eu, missch alsje moeder je sponsort 500.. denk dat je de vaste lasten van een auto er wel van betalen, alleen als dat ding stuk gaat benje of de lul, of je moet iemand kenne die het voor weinig kan doen :)

Aangezien je zoveel geld over houd zou ik de scooter gewoon houden... Tuurlijk wordt dat ding minder waard, maar als je hem echt graag wilt houden laat je hem toch staan ? :) Ik denk alleen dat je hem echt minder gaat gebruiken.. Het maakt qua kosten niet veel uit voor jou volgens mij... houden toch ;)

Back