This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Scooter trilt heel erg bij volgas

bky

Member
ik heb nu een zip 94cc Polini big evo op een runner 50cc carter

Setup:
Polini 94cc big evo
Polini big evo uitlaat
Polini pvl
Malossi mhr overrange
VL13 membraan
28mm keihin

Nu is er een probleem dat wanneer ik meer dan 30% gasgeef de hele scooter begint te trillen, maar echt heel hard. Er is ook een tikkende geluid wanneer hij stationair staat. Ik dacht eerst dat de halfpoulie krom stond en daardoor een trillende rit gaf, maar dat is niet zo. Ik heb dat vervangen met een standaard halfpoulie van piaggio die ik op een andere scooter gebruikte zonder problemen. De tril is dus nog niet weg, en het tikkende geluid is er nog. Ik heb bij de vertanding gekeken of daar iets lag, maar ook niet. Na inspectie onder de cilinder zag ik wel dat de carter niet was aangepast voor de cilinder. De carters zijn helemaal niet uitgefreesd of iets. Ik ben van plan om de carters uit te frezen, maar heb de tools er niet voor. Kan iemand ook misschien een lijstje zetten met welke tools ik nodig heb? Standaard tools heb ik liggen (zoals schroeven draaier etc, schuifmaat voor squish en ook momentsleutel)
Post automatically merged:

Hier is er een video, ik weet dat het niet zeer duidelijk is maar dit is de enige dat ik op dit moment kan vinden:
 
Last edited:
Blij dat ik hem niet heb gekocht als ik het zo lees

Maargoed het trillen kan door een hoop verschillende dingen worden veroorzaakt.
Als je stilstaat en de scooter op paddock oid en je geeft dan gas voel je dan heel de scooter trillen? Want misschien is de halfpoulie niet krom, dan kan het nog steeds een kromme krukas zijn. Of je bigend is naar zn donder

Wat ook kan en vaak is blij een lang carter onder een zip is dat het subframe en dan met name het deel wat in de middelste buis van je frame schuift dat daar staal op staal zit en dan zou je kunnen proberen of het weg is met het omdraaien van je subframe of je kort het deel wat in je frame schuift wat in. Dus waar de 2 rubbers in geschoven zitten.

Dan kan het verder nog van alles zijn maar omdat het bij meer gas geven erger word dan zal het daar ergens zitten en kun je dat beste als eerst checken. En ik zou ff wachten met weer starten tot je erachter bent waar het trillen vandaan komt. Als je krukas krom is dan zal er waarschijnlijk een andere in moeten. Als het alleen het bigend zou zijn dan is dat nog weleens te vervangen.

Maar check eerst ff je subframe en anders zou ik toch ff die cilinder eraf trekken en je krukas goed nakijken of laten kijken door iemand. Want als het kapot loopt word het een duur grapje.
Maak dan meteen ff fotos van het carter want lijkt me sterk dat een 94cc zonder bewerken op een standaard carter zou passen eerlijk gezegd
 
Heel erg bedankt voor je antwoord. Ik dacht eerst ook dat het misschien een kromme krukas was, maar dat zou je toch voelen op elke toerental? Of ben ik mis. Ik heb nog een gemaakt van onder de cilinder. De carter is helemaal niet (of onvolledig) gekotterd. De pakkingen worden vervangen wanneer ik de cilinder terug opzet.
Post automatically merged:

Hier is de video: https://snapchat.com/t/rkJAClgI