Scooter trilt bij vol gas

Freejay

Member
Hallo forumleden, ik heb een vivacity uit 2004. Als ik met mijn scooter op de top snelheid kom
54-55+ (gps), dan begint alles onder mijn voeten te trillen... Het voelt en klinkt niet zo goed, de scooter is origineel buiten de uitlaat, rolletjes. Voor dat ik de rolletjes had vervangen ging mijn scooter ook al die snelheid en trilde die ook al zo op topsnelheid, hebben jullie enig idee want mijn scooter kapot rijden is ook niet super leuk...
 
Advertisement - register to remove this

Dikkere varioring erin en lichtere rollen. Peugeotjes maken nou eenmaal overtoeren als deze dik begrensd zijn. Ik werdt er gek van, kan je nagaan hoe slecht het voor je blok is. Die flut begrenzers. Koop gewoon een begrensde uitlaat waar de resunatie pijpjes nog aan zitten. En check ff hoe het standaard zit met begrenzing vanuit de fabriek. Ik weet het zo niet meer uit me hoofd. Volgens mij moet de varioplaatje er weer op, standaard uitlaat en uit me hoofd lichtere rollen om hem weer standaard 45km te maken.
Post automatically merged:

Dat heeft hij niet duidelijk gezegd... maar volgens mij was dat blok net nieuw dus ga er van uit dat die er nog op zat
Carter kap openhalen en variomoer eraf, en kijken hoe je ervoor staat.
 
Dikkere varioring erin en lichtere rollen. Peugeotjes maken nou eenmaal overtoeren als deze dik begrensd zijn. Ik werdt er gek van, kan je nagaan hoe slecht het voor je blok is. Die flut begrenzers. Koop gewoon een begrensde uitlaat waar de resunatie pijpjes nog aan zitten. En check ff hoe het standaard zit met begrenzing vanuit de fabriek. Ik weet het zo niet meer uit me hoofd. Volgens mij moet de varioplaatje er weer op, standaard uitlaat en uit me hoofd lichtere rollen om hem weer standaard 45km te maken.
Misschien een stomme vraag maar waar herken je overtoeren aan... alleen mijn uitlaat maakt veel geluid op top snelheid
 
Overtoeren hoor je bij 2 takt dat ie op begrensde snelheid, hoog toerig loopt. Gewoon veel toeren tijdens volgas rijden.

Net of ie niet aan ze trekken komt, dat het motortje snakt naar meer. Dit proberen ze in te dampen door de uitlaat zo te maken dat het normaliter voor de bestuurder niet zou moeten opvallen. Vandaar zit de toeren begrenzer ook in de uitlaat door een bepaalde constructie.
 
Overtoeren hoor je bij 2 takt dat ie op begrensde snelheid, hoog toerig loopt. Gewoon veel toeren tijdens volgas rijden.

Net of ie niet aan ze trekken komt, dat het motortje snakt naar meer.
Dat zal ik dan nog eens moeten testen, ik had eerst 9 gram rolletjes maar toen deed hij het heel slecht em maakte heel veel overtoeren, nu met 5.5 is dat veel minder maar ik test het nog eens en stuur dan.
Post automatically merged:

Overtoeren hoor je bij 2 takt dat ie op begrensde snelheid, hoog toerig loopt. Gewoon veel toeren tijdens volgas rijden.

Net of ie niet aan ze trekken komt, dat het motortje snakt naar meer. Dit proberen ze in te dampen door de uitlaat zo te maken dat het normaliter voor de bestuurder niet zou moeten opvallen. Vandaar zit de toeren begrenzer ook in de uitlaat door een bepaalde constructie.
Is het een goed idee om: begrensde uitlaat te kopen, 9gram rolletjes, standaard trekveren, en varioplaat eruit?
 
Last edited:
Dat zal ik dan nog eens moeten testen, ik had eerst 9 gram rolletjes maar toen deed hij het heel slecht em maakte heel veel overtoeren, nu met 5.5 is dat veel minder maar ik test het nog eens en stuur dan.
Post automatically merged:


Is het een goed idee om: begrensde uitlaat te kopen, 9gram rolletjes, standaard trekveren, en varioplaat eruit?

Nee varioplaat erin, als je hem standaard wilt. Hij zal toch rond de 50kmpu lopen. Dat is toch wat je wilt?
 
Back
Top