scooter trilt bij weinig toeren + tikkend/ratelend geluid

ronnnie

Well-Known Member
Hoi,

Sinds een paar dagen trilt mn scooter ontzettend als ik kwart/half gas geef.. op volgas merk ik er niks van.. ook maakt hij terwijl hij die trillingen maakt een soort van tikkend/ratelend geluid, dat vandaan komt van het luchfilter ergens.. ook als ik m laat uitrollen van 60/70 km/h trilt hij een stuk tot 40 ofzo

het is een sr50r carb(3000 op teller) volledig ontgrensd(behalve luchtfilter)..

iemand enig idee wat t is?

kwil eigenlijk het liefst even zeker weten dat het niks met de vertanding is, zodat ik niet mn hele vertanding naar zn grootje help door verder te blijven rijden..

mn scooter rijdt gewoon nog normaal, qua top en optrekken.. kneem aan dat als er echt iets met de vertanding is je dat zal moeten merken aan de prestaties?

kan het gewoon iets met de koppeling zijn?
 
Advertisement - register to remove this

dit had ik ook op mijn scooter een kwestie van kijken bij je rolletjes toen bij mij dat gebeurde waren me rolletjes zowta 4kant omdat ze helemaal vast zaten dus ff kijken naar je rolletjes en hopen dat ze nog goed zijn anders nieuwe halen
 
meer de kant van de koppeling/vertanding af.. maar als je lagers kapot zijn, zal je ook wel behoorlijk wat moeten merken aan de prestaties neem ik aan?

nog iets anders trouwens: als mn scooter stationair loopt hoor ik de aandrijving heel erg zegmaar.. je hoort de v-snaar gewoon door de koppeling gaan, het maakt iig veel geluid.. zou dat bv de v-snaar kunnen zijn die tegen de carter aanloopt ofzo, of hoort dat gewoon?
er was namelijk gister een vriend bij me met zn aerox, maar bij hem hoorde dat geluid totaal niet.. (was wel een mina horizontaal en ik heb piaggio blok)
 
dan zou dat goed snel gegaan zijn.. maar ik heb nog nieuwe vsnaar hier liggen, dus doe die ik er morgen wel ff op, kijken of het verschil maakt

maar als de lagers op zijn, moet je dat toch merken in de prestaties?
 
Ik denk niet dat het je lagers zijn na 3000km, tenzij je met te weinig olie gereden hebt oid. Is het niet gewoon je kickstart die rammelt? Of eventueel de tandwielen ervan (weet niet of dit ook een kwaaltje bij pia is).
 
het is niet de kickstart, heb de overbrening van kickstart er ff uitgehaald en het geluid blijft. Het komt van de koppeling vandaan..

ik heb wel een keertje met te weinig olie gereden.. maar dat was maar eeen heeeel klein stukje, en niet alle olie was op, dus dat kan het niet echt zijn denk ik..

blijft raar, even langs dealer geweest en die zegt dat het de koppeling is die meer geluid maakt? :S
 
maar ook dat zou je moeten merken aan de prestaties toch?
ik heb ff geprobeerd om de koppeling te verwisselen, maar de moer zit goed vast, dus morgen maar ff langs iemand met een luchtsleutel..
 
Mja die moer moet ook goed vast, je zal niet de eerste zijn bij wie hij eraf loopt (met alle gevolgen van dien ;)). Je kan hem los maken dmv een koppelings sleutel of door zelf iets te fabriceren.... Zit er nog wel gewoon genoeg vertandings olie in?
 
Ik heb ook wel eens meegemaakt dat het lagertje in de carterdeksel gaar was,

dan komt er ook een hoop gesuis uit je deksel.
verklaart mischien nog niet die trillingen, maar toch
 
de plastieke onderdelen die je rollen op afstand houden (zitten in het andere gedeelte van je vario) die kunnen zijn afgesleten kost 6 euro om te vervangen en anders zouden het je rollen kunnen zijn..
 
Back
Top