Scooter terug incl 500 euro boete

QuickSilveR85

Well-Known Member
De politie heeft scooter in beslag genomen van een vriend omdat we aan het test rijden in de straat. De scooter hebben we geeneens harder dan 40km/h laten rijden en de politie had geen idee hoe hard we reden. Nadat ik reed en met mijn andere hand beetje aan het kutten was bij de carb draaide ik om om terug te gaan (50m).

Net toen ik omdraaide ineens een politie auto voor mijn neus. Scooter wordt in beslag genomen maar ik had de scooter van te voren onschadelijk gemaakt dat hij niet reed.

Vandaag had de eigenaar van de brommer de scooter terug gekregen. Hij kreeg er een 500 euro boete erbij. Maar de onstekingsdraad hing nog los. Dus startte hij niet. En ja hoor hij startte niet (kabel erin en hij startte wel). Ze hebben ons ook niet harder dan 40 zien rijden en het was buiten de bebouwde kom (100m erbuiten :D) en geluidsoverlast hebben ze ook niet kunnen meten. De politie zegt omdat het vanwege buurtoverlast is dat hij deze boete kreeg.

De politie die deze scooter had meegenomen is hoofdcomesaris of zo en zat er echt achterna dat hij zijn scooter niet terug krijgt. Wij denken dat dit een andere manier is om mijn maat een hoge boete te geven.

Misschien dat iemand die wat meer of de wet weet ons een beetje kan helpen want ik vind het nogal raar dat ze hem 500 euro boete geven.
 
Advertisement - register to remove this

deze scooter is dus van mij, ik had bobine kabeltje los getrokken, en hij hing nog los toen ik de scooter terug kreeg, ik reed wel met frame omdat kappen eraf waren gehaald omdat die gespotern werden, de politie wist wel dat er een 70cc onder lag maar ze hebben de scooter dus niet kunnen testen
 
zullen we meerdere zijn zoals zonder kappen rijden, andere onderdelen dan de orginele, kosten om hem mee te nemen misschien, geen gele stickers..
elk klein dingetje wat niet klopte kennen ze je op naaien hoor zullen ze ook wel gedaan hebben.

ken je dat niet navragen bij die agenten?
 
Ze hebben het vermogen niet getest en het geluid ook niet en dit waren de grootste boetes neem ik aan. Heel raar dat ze dan aan 500 euro komen. Verzekering was in orde, kappen niet, stickers ook niet maar ja dat zijn kleine boetes die gezamelijk niet over de 100 euro komen. Je mag andere onderdelen onder je scooter hebben als je maar aan de geluidsnorm en snelheid houd.
 
aster n 70cc onder lag was je verzekering ook niet in orde hor. Of heb je n motorrijbewijs en hem als motor verzekerd? ;)
 
Nou heb ik vandaag een boete binnen gekregen van 200 euro voor rijden zonder motorrijbewijs. Dit slaat toch werkelijk nergens op. Wat is het beste wat ik kan doen want die 100m nog niet eens harder rijden dan 40 heeft me nu gewoon 280 euro gekost. Ik heb gezegd dat ik niet wist dat hij was opgevoerd en dan hij dus onder de catogerie motors behoord. Ze hebben me nu een transactie voorstel aangeboden - of voorkomen of die 200 euro betalen. Voorkomen wil mijn moeder liever niet want dadelijk is het 2x zoveel.
 
Last edited:
Transactie voorwaarde? Daar heb ik nooit van gehoord :? Het is in ieder geval een transactie voorstel, dus ga eerst beroep indienen en betaal hem niet voordat er echt gezegd wordt dat je het moet betalen!
 
Back
Top