Scooter stuurpen scheef (opgost)

Aidan384838

Well-Known Member
Hallo allemaal ik heb zojuist en ongeluk gehad met mijn scooter. Maar nu staat mijn voorvork helemaal naar binnen(dus me band zit tegen frame aan) ik had gelezen dat je dat zou kunnen rechtzetten. Klopt dat
het gaat om een.
baotian scooter
 
Advertisement - register to remove this

Kijk ook eens goed of de veerpoot zelf niet verbogen is, dan zal deze niet goed inveren maar torderen.
Oftewel gaan wringen en een onbalans geven, kan rare situaties opleveren bij een noodstop.
 
View attachment 63805
Staan de bouten goed van de vering de 2 bouten boven op?
Post automatically merged:
Hier lijkt de linker bout dieper te liggen dan de rechter kant.kan wederom gezichtsbedrog zijn.
View attachment 63806
HHier zit ook een klein beetje speling hoort dat of moet ik het aanpassen?
Liever geen speling maar ook niet super vast. ik draai hem aan tot er geen speling te voelen is. wel in kleine stapjes. te vast stuurt hij heel zwaar en dan stel ik hem bij totdat er geen speling is maar zeker niet te strak zit en het stuur soepel draait. (zo doe ik het iig en gaat altijd goed bij mij. hoeft niet te zijn dat dit de beste manier is btw)
 
Liever geen speling maar ook niet super uitgestrekt. ik draai hem aan tot er geen speling te voelen is. wel in kleine producten. te vast stuurt hij heel zwaar en dan ik hem bij er geen speling is maar zeker niet te strak zit en het stuur draait draait. (zo doe ik het iig en gaat altijd goed bij mij. Niet te zijn dat dit de beste manier is btw)
Liever geen speling maar ook niet super uitgestrekt. ik draai hem aan tot er geen speling te voelen is. wel in kleine producten. te vast stuurt hij heel zwaar en dan ik hem bij er geen speling is maar zeker niet te strak zit en het stuur draait draait. (zo doe ik het iig en gaat altijd goed bij mij. Niet te zijn dat dit de beste manier is btw)
K klopt ik zie ook dat de bouten bovenop niet helemaal recht staan maar dan spreek ik echt over milimeters. Dus dat lijkt me niet zo heel erg. De speling ga ik vandaag maken. Zouden jullie me aanraden gewoon 2 nieuwe voorpoten te halen?
 
K klopt ik zie ook dat de bouten bovenop niet helemaal recht staan maar dan spreek ik echt over milimeters. Dus dat lijkt me niet zo heel erg. De speling ga ik vandaag maken. Zouden jullie me aanraden gewoon 2 nieuwe voorpoten te halen?
Ja, die zullen ook best een oplawaai hebben gehad.
Maar als je ze losneemt kan je misschien beter zien of ze ook echt krom zijn.
Dan zullen ze ook amper veren.
 
Ja, die zullen ook best een oplawaai hebben gehad.
Maar als je ze losneemt kan je misschien beter zien of ze ook echt krom zijn.
Dan zullen ze ook amper veren.
Ik heb even gekeken en ze zijn inderdaad een beetje krom zaterdag heb ik nieuwe. Zou ik meschien de balhoofd lagers moeten vervangen omdat die zo raar stuurt (slingert) omdat ik me stuur niet recht kan houden
 
Er hoort eigenlijk helemaal geen speling op te zitten. En heeft je frame niet ook een tik gekregen?
Als.je voorwiel tegen het frame zit moet je vaak je balhoofd laten richten. Maar je frame.heb je nog niet gemeten denk ik zomaar? Kun je heel je vork wel opnieuw erin beunen maar als.je frame krom is is alle moeite voor niets
 
Er hoort eigenlijk helemaal geen speling op te zitten. En heeft je frame niet ook een tik gekregen?
Als.je voorwiel tegen het frame zit moet je vaak je balhoofd laten richten. Maar je frame.heb je nog niet gemeten denk ik zomaar? Kun je heel je vork wel opnieuw erin beunen maar als.je frame krom is alle moeite voor niets
Ik snap wat je bedoelt maar nu het nieuwe kroon stuk in zit zit me weer keurig op ze plek. Niet tegen mij frame aan. Ik zal het zaterdag zien.

lijkt mij vrij onlogisch dat met 15 kmph me frame scheef staat.
 
Er hoort eigenlijk helemaal geen speling op te zitten. En heeft je frame niet ook een tik gekregen?
Als.je voorwiel tegen het frame zit moet je vaak je balhoofd laten richten. Maar je frame.heb je nog niet gemeten denk ik zomaar? Kun je heel je vork wel opnieuw erin beunen maar als.je frame krom is is alle moeite voor niets
Zal meevallen, hij is tegen een stoeprand aan gereden.
 
Back
Top