Scooter stuurpen scheef (opgost)

Aidan384838

Well-Known Member
Hallo allemaal ik heb zojuist en ongeluk gehad met mijn scooter. Maar nu staat mijn voorvork helemaal naar binnen(dus me band zit tegen frame aan) ik had gelezen dat je dat zou kunnen rechtzetten. Klopt dat
het gaat om een.
baotian scooter
 
Advertisement - register to remove this

Jij heb ook nooit geluk he.

Eerst een accu die niet wil opladen.
En nu een ongeluk met als resultaat een scheve voorvork....

Het is mogelijk.
Raad ik het aan? NEE!
De reden is metaalmoeheid en je voorvork is toch wel cruciaal!
Okey dankjewel ik ga dan maar een nieuwe halen.
Nee klopt Ik heb best wel vaak pech.maar Bedankt
Post automatically merged:

Zou je waarschijnlijk een nieuwe voorvork moeten halen...
Ga ik doen.
 
Hallo ik kom er even op terug. Kroon stuk vervangen. Want zover als ik zag was me voorvork niet krom. Maar nu stuurt me scooter heel raar echt zwaar. Ik heb de 2 moeren van me kroon stuk al losser gedraaid maar geen resultaat. Wat zou het nog kunnen zijn
 
Hallo ik kom er even op terug. Kroon stuk vervangen. Want zover als ik zag was me voorvork niet krom. Maar nu stuurt me scooter heel raar echt zwaar. Ik heb de 2 moeren van me kroon stuk al losser gedraaid maar geen resultaat. Wat zou het nog kunnen zijn
Dan is er toch nog iets krom.
Met de moeren van je kroonstuk bedoel je de moeren op je balhoofdbuis waar ook je stuur op zit ?
 
Dan geef je alleen meer speling op de lagers en dat is niet goed voor ze.
Als je wiel tegen het frame aankomt dan vermoed ik dat je veerpoten krom zijn.
Heb je ook wat foto's ?
Ik maak vanavond even wat foto's. Ja klopt het was krom maar ik heb me kroon stuk vervangen nu is het niet meer krom. Maar nu stuurt die heel slecht.
Dus ik moet ze iets strakker draaien?
 
Ik maak vanavond even wat foto's. Ja klopt het was krom maar ik heb me kroon stuk vervangen nu is het niet meer krom. Maar nu stuurt die heel slecht.
Dus ik moet ze iets strakker draaien?
In ieder geval zorgen dat er geen speling op zit.
Dat kan je proberen door de voorrem in te knijpen en de scooter heen en weer te bewegen, hij mag dan wel inveren maar niet heen en weer gaan.
Jammer dat je niet gelijk de balhoofdlagers vervangen hebt, set kost hooguit €15,-.
Wel alle lagers goed ingevet?
 
In ieder geval zorgen dat er geen speling op zit.
Dat kan je proberen door de voorrem in te knijpen en de scooter heen en weer te bewegen, hij mag dan wel inveren maar niet heen en weer gaan.
Jammer dat je niet gelijk de balhoofdlagers vervangen hebt, set kost hooguit €15,-.
Wel alle lagers goed ingevet?
Er zit heel veel vet op de lagers echt heel veel dus dat is het njet
Post automatically merged:

IMG-20220128-WA0001.jpeg
Ik heb het kroon stuk vervangen dit is een foto met het oude kroonstuk. Ik heb me vering zelf niet vervangen. Maar zou hieruit deze foto meschien dingen kunnen worden wat niet goed zit in de vering
 
Last edited:
Moeilijk te zien op de foto, maar dan moet je toch kijken naar het aandraaien van de kroonmoer bovenop.|
Dat is een lagercup met daarbovenop een moer, dan een ring en dan nog een (borg) moer.
Eerst de moer op de lagercup aandraaien en voelen of alles soepel draait zonder speling, dan de ring plaatsen en de bovenste moer erop draaien.
Let dan op dat de onderste moer niet meedraait.
 
Moeilijk te zien op de foto, maar dan moet je toch kijken naar het aandraaien van de kroonmoer bovenop.|
Dat is een lagercup met daarbovenop een moer, dan een ring en dan nog een (borg) moer.
Eerst de moer op de lagercup aandraaien en het gevoel van alles draaien zonder speling, dan de ring plaatsen en de bovenste moer erop draaien.
Laat dan op dat de onderste moer niet meedraaien.
Ga ik vanavond doen. Alvast bedankt voor je hulp.
 
De linker lijkt schuin te staan maar dit kan gezichtsbedrog zijn. dus dat de onderkant waar je dus je wiel vast zet meer naar binnen staat als dat de bovenkant van de vork net onder het kroonstuk staat.
 

Attachments

  • vork.png
    vork.png
    734.6 KB · Views: 10
De linker lijkt schuin te staan maar dit kan gezichtsbedrog zijn. dus dat de onderkant waar je dus je wiel vast zet meer naar binnen staat als dat de bovenkant van de vork net onder het kroonstuk staat.
Zou best wel kunnen ik klapte met 15 kmph tegen een stoeprand aan
Post automatically merged:

Het is zeg maar meer als ik rijd lukt het mwah. Hij slingert echt heel veel en een bocht maken ofzo is ook echt onstabiel. Ik durf niet harder dan 20 te rijden. Meschien is dit goede informatie
 
Back
Top