Scooter stottert na 70cc

Johan D.

Member
Hallo, ik heb een zip type 1 volledig standaard waar laatst een 70cc dr een 19mm carb en een sito plus (zonder prop) op is gezet. Alleen sinds ik het heb stottert de scooter bij het optrekken een beetje, hij houd zegmaar in bij het gasgeven aan het begin, en dan doet hij bwoap en rijd hij. Als ik gewoon half gas heb en rond de 40-50 ga rijd hij goed zonder problemen en als ik dan weer slomer afrem en weer gas geef doet hij weer het zelfde. En wat hij ook doet is als ik vol gas ga en ik rijd rond de 60-70 stottert hij heeel erg gewoon pure stotter. Wat kan dit zijn? Luchtschroef nog is afstellen ofzo?

Advertisement - register to remove this

Power Filter er op gezet ? ... Grotere Hoofdsproeier gemonteerd ?
Wat heb je precies aangepast .
Nope, geen powerfilter of iets alles voor derest standaard gehouden behalve de trekveertjes en sproeier. Trekveertjes ligt het in iedergeval niet aan. Sproeier heb ik niet zelf gedaan maar ik weet wel dat die ook is veranderd om af te stellen

Weet iemand iets waar het aan kan liggen?
Ik heb precies hetzelfde probleem, hij zou te weinig lucht kunnen krijgen. Ik heb zelf 4 maaten hoger in sproeier gegaan maar dat heeft niet veel opgelost, probeer is met de choke open een stukje te rijden, als hij dan nog meer stottert komt het waarschijnlijk door een te kleine carburateur. Groetjes Stijn

Ik heb precies hetzelfde probleem, hij zou te weinig lucht kunnen krijgen. Ik heb zelf 4 maaten hoger in sproeier gegaan maar dat heeft niet veel opgelost, probeer is met de choke open een stukje te rijden, als hij dan nog meer stottert komt het waarschijnlijk door een te kleine carburateur. Groetjes Stijn
19mm op een dr70 is meer dan voldoende, ik heb scooters gezien die het prima deden op een 17,5mm

Ja ik heb dat idd dat hij meer stottert met open choke. Maar zoals hieronder gezegd word, een kleine carburateur kan nooit, aangezien 17,5mm zelfs al ruim voldoende is voor een dr70

Back