Ja klopt bij koude motor mooi paars en bij warme motor licht blauw en slaat gewoon over vaak.
Ik heb de Cdi/Bobine al vervangen voor een nieuwe.
Dus heb een vermoeden dat het de onstekingspoel is.
Scooter is van 2008 en is voor zover ik weet niks aan vervangen, dan wat ik al had gedaan.
Vond wel dat ondanks het een snor uitvoering is, hij veel toeren maakte op top met een snelheid van 32km/h
Wat natuurlijk niks zegt, maar vond het soms wel op overtoeren lijken haha alsof je 90km/h ging.
Maar reed na aanschaf gewoon prima en dagelijks 40-50km rijden, wat de scooter bij de 1e eigenaar nooit deed en alleen boodschapjes mee deed.
Dus in mijn bezit is hij wel aardig op de test gezet haha.
Heb je het probleem nog kunnen vinden? Ik zit met hetzelfde bij mijn Mojito Piaggio blok .. alles maar dan ook alles vervangen , ontsteking , kabelboom , carb , membraam , spruitstuk , benzinepomp ,cdi , etc etc etc
1500km geleden een blok revisie gehad. Top racing volle wangen as , TP black trophy 70.etx , en opeens ging die stotteren , probleem is nu al 2.5 maand , met optrekken en met doortrekken. Vorige week nog extra de keerringen alweer laten vervangen door originele Piaggio viton keerringen. Met een ijskoude motor heeft hij het niet , maar na 500 meter begint het, hoe warmer de motor wordt , hoe erger het probleem word ,alsof je het contact aan en uit zet .Op de bok standaard niet merkbaar , Enige wat ik nog kan en wil proberen is weer een nieuwe cilinder , had 2 vreemde kringen in de wand zitten, en dat al n 1500 km. Ben ten einde raad , en tranen staan me nader dan het lachen.
Wilde hier een mooi project van maken . Stage 6 MK2 racing , Yasuni C16, 24mm etc etc , nu weer op de bonnefooi een TP of DR70 cilinder kopen , duur allemaal dit om maar iets uit te sluiten en te proberen. Ik word er echt helemaal gestoord van.