Scooter stottert bij optrek en geeft kleine knalletjes rond de cilinder ergens

JochemKlein

New Member
Het gaat hier om een typhoon 50cc 2t, hij loopt stationair, maar als ik gas geef dan stottert die, hij rijdt dan ongeveer 10km/u misschien iets langzamer. Ook als die stationair loopt en ik geef een klein beetje gas dan geef die kleine knettertjes, geluid komt ergens bij de cilinder vandaan. Klinkt alsof er popcorn word gemaakt in de cilinder.
Post automatically merged:

Het gaat hier om een typhoon 50cc 2t, hij loopt stationair, maar als ik gas geef dan stottert die, hij rijdt dan ongeveer 10km/u misschien iets langzamer. Ook als die stationair loopt en ik geef een klein beetje gas dan geef die kleine knettertjes, geluid komt ergens bij de cilinder vandaan. Klinkt alsof er popcorn word gemaakt in de cilinder.
Ook gaat die zegmaar niet harder dan 10 km/u
 
Advertisement - register to remove this

Hoe is dat zo gekomen? Dat wil ook wel helpen om een goed antwoord te krijgen.
Uit de video die ik zie en hoor lijkt het me dat de cilinderkop niet vast genoeg is aan gedraaid.
 
Vorige cilinder was kapot door vorige eigenaar, een nieuwe in gezet, toen de tank gevuld met benzine en olie, had een vette bougie en toen vervangen. Toen begon het geluid spontaan maar rustig, daarna ging mijn benzinekraan kapot, vervangen, toen kreeg die spontaan geen benzine, ook gefixt en toen begon het geluid erger te worden en nu ben ik hier.
 
Oef, moeilijk zo bepalen op afstand. Klinkt iig mechanisch. Mijn eerste ingeving is big end lager en/of naaldlager van zuigerpen. Maar dat verklaard niet het gebrek aan vermogen/snelheid.
Zou het niet een gebroken zuigerveer kunnen zijn die hap in een poort?

Het is maar even hard op denken van mij
 
Oef, moeilijk zo bepalen op afstand. Klinkt iig mechanisch. Mijn eerste ingeving is big end lager en/of naaldlager van zuigerpen. Maar dat verklaard niet het gebrek aan vermogen/snelheid.
Zou het niet een gebroken zuigerveer kunnen zijn die hap in een poort?

Het is maar even hard op denken van mij
Pfff dat zou kunnen die zuigerveren waren best zwak, maar ik hoop het niet, ik ga nog ff rondkijken en stel er is niks anders zal ik dit zeker ff checken, bedankt voor je hulp
 
Vorige cilinder was kapot door vorige eigenaar, een nieuwe in gezet, toen de tank gevuld met benzine en olie, had een vette bougie en toen vervangen. Toen begon het geluid spontaan maar rustig, daarna ging mijn benzinekraan kapot, vervangen, toen kreeg die spontaan geen benzine, ook gefixt en toen begon het geluid erger te worden en nu ben ik hier.
Oh wacht een nwe bougie er in gezet lees ik net. Is dat wel de juiste. Kan het zijn dat de zuiger de bougie net raakt?
 
Edit ik las te laat dat je de cilinder zelf had vervangen,
dan gok ik nog steeds op dat de cilinderkop te los is aan gedraaid.
Dat zou rond de 10 Nm moeten zijn met een momentsleutel, of iets strakker dan hand vast.
 
Oh wacht een nwe bougie er in gezet lees ik net. Is dat wel de juiste. Kan het zijn dat de zuiger de bougie net raakt?
Dat zou best goed kunnen, verklaart ook zeker het vermogenverlies, dit ga zeker even checken, ik heb alleen wel gewoon een br.s er eerst in gezet, daarna weer een br.s Erin gezet, of zit daar ook verschil tussen? Ik dacht alleen met lengte
Post automatically merged:

Ik zou zelf de cilinder er af halen om de staat van de zuiger en zuigerveren bekijken net als de staat van de cilinderwand.
Daarna alles goed vast draaien met nieuwe pakkingen , dan weet je in ieder geval dat dat goed gemonteerd zit.
Mocht het probleem daarna nog zo zijn dan weet je dat je het ergens anders moet zoeken.
Maar eerst reed die wel prima met die cilinder. Niks verkeerd gemonteerd denk ik, misschien dat er daarna iets fout is gegaan, trouwens dat kan ook een gevolg zijn van verkeerd monteren.
 
Ik zou gewoon opzoeken welke er in hoort en die gebruiken. Maar als je de bougie eruit haal zul je vast iets aan de elektrode kunnen zien, althans als de bougie het probleem is
 
klinkt een beetje als een snelle sis. koppakking? maar waarom niet constant maar alleen eens in de 10 slagen?
en anders inderdaad een zuigerveer die even een poort pakt en weer losschiet.
 
Back
Top