scooter stottert en valt uit

nicotn

Well-Known Member
enkele dagen geleden sneeuwde het in belgie ,ik met mijn scooter door het slechte weer omdat ik naar mijn werk moest.Dan wil ik de dag erna met mijn scooter naar mijn vriendin rijden en hij stottert heel erg en valt stil.als hij stil staat trap ik hem ng eens in gang en doet hij het mids de shoke inhouden.ook mijn scooter trekt niet meer zoals vroeger,is op een dag heel veel vermindert
setup:
70cc airsal
mhr vario
kevlar riem
21 carbu met 88 sproeier
polini kelk
polini klapetten(2 klep)
Zou dit aan de gewichten en bogie liggen?Mss zou het ook ng eens handig zijn om de carburator te kuisen?gelieve uw mening
grtz nicholas
 
Advertisement - register to remove this

Vocht, water in filter. Bougie is nat? Zowiezo bougie vervangen, Check je bougiekabel, dop op vocht. Maak je luchtfilter schoon en check je membraan plaatjes. Waarom een powerfilter met dit weer? Als je denkt dat je rolletjes aan vervanging toe zijn (vierkant) dan deze ook gelijk vervangen. Heb je er wel een grotere sproeier in gezet voor in de winter?
 
kaj said:
Vocht, water in filter. Bougie is nat? Zowiezo bougie vervangen, Check je bougiekabel, dop op vocht. Maak je luchtfilter schoon en check je membraan plaatjes. Waarom een powerfilter met dit weer? Als je denkt dat je rolletjes aan vervanging toe zijn (vierkant) dan deze ook gelijk vervangen. Heb je er wel een grotere sproeier in gezet voor in de winter?

nee er zit ng altijd dezelfde sproeier in (88) maar khad al het gevoel dat ik zwaarder moest maar kan dit opeens veranderen ? khad er een dag niet mee gereden en dan was het zoals nu .En als ik vergroot hoeveel maten dan? heb ng een 96 liggen maar denk dat dit te veel zal zijn
grtz nicholas
 
je kan altijd je andere sproeiertje gebruiken die je nu hebt ( die 96 ) en dan kijken welke kleur je Bougie word En of die Natuurlijk wil starten :)

Als je het niet probeerd weet je nooit of het lukt ;)
 
Waarschijnlijk is het je luchtfilter die nat is geworden of dergelijk waardoor je scoot nie genoeg lucht krijgt, zou standaard filter rijden of je scoot binnen houden met zo'n weer :) Ook kan het soms mistig,vochtig zijn deze dagen en dan wil je scooter ookal eens raar doen heb ik ondervonden. maar dag ernaa weer geen probleem :s:p
 
Ik reed vd week met slecht weer, gister mijn luchtfilter eraf (had dezelfde symptonen als jouw) dus mijn spons eruit; helemaal doorweekt ;). Dus je weet genoeg denk ik :p. Tevens goed je bougie schoonmaken! anders start hij nog niet.
 
Back
Top