Scooter stottert en valt uit bij warme motor??????

Hey hey,

Ik heb problemen met mijn Mojito (Piaggio blok).

Als de scooter koud wordt gestart, dan is alles prima.
Na 5 min warmlopen begint hij te stotteren en over te slaan, dus echt elektrisch gezien(hij heeft geen benzineprobleem).
Reageert traag op gasgeven en nauwelijks toeren en dus knallen en poffen en uitvallen, direct erna starten gaat prima.

Heb al een nieuwe bougie en bougiedop en bougiekabel en zelfs bobine vervangen allemaal maar helaas geen verbetering grrrrr.

Kan het zijn dat een onsteking bij koude motor het wel goed doet en zodra de motor warm wordt ineens niet meer??
 
Advertisement - register to remove this

Kan het zijn dat een onsteking bij koude motor het wel goed doet en zodra de motor warm wordt ineens niet meer??
Dat zou kunnen maar komt niet zoveel voor.
Als de scooter deze nukken vertoont, heb je al eens naar de vonk gekeken of deze nog krachtig is en regelmatig?

Ik denk toch eerder aan de brandstofvoorziening. (te rijk)
Heeft de scooter ooit al goed gereden in jouw bezit en is er eventueel iets aan gewijzigd?
Carburateur al eens schoongemaakt en met namen ook de vlotter en vlotternaald functie getest?
Werkt de auto choke en krijgt deze ook spanning bij lopende motor?
Luchtfilter schoon?
 
Hai dank voor je reactie.

Nee er is geen benzineprobleem, carb is geheel gereinigd en er is een nieuwe vacuumpomp opgekomen(dacht eerst dat dat het was) en benzineslangen zijn vervangen.

De scooter slaat echt over, dus geen vonken.
Vandaar de knallen en soms gewoon ineens uitvallen, als je de sleutel om draait.


Rare is, als ik hem in de ochtend pak zelfs in deze vrieskou, dan is er helemaal niks aan de hand.
Loopt gelijk, iets hoger toeren vanwege de choke die aanstaat.
Zodra de scooter na een ongeveer 5min warmer is en ik geef dan gas dan reageerd hij niet en gaat ie schokken en slaat over en soms ook wat ik net zei ineens helemaal uit en dan start ik hem weer en slaat hij wel direct weer aan.
Post automatically merged:

bedoelde alsof je de sleutel omdraait, dat hij ineens tijdens gasgeven maar ook met stationair soms uitvalt in een keer

En choke werkt gewoon goed
 
Oké als ik het goed begrijp heb je met je ogen geconstateerd dat de vonk onregelmatig is bij warme motor?
Dit zou dan toch aan de CDI kunnen liggen, maar voor je een nieuwe gaat kopen je ervan overtuigen dat allles rondom de cdi in orde is.

Zoals bijvoorbeeld:

  • Zit de pickupspoel kort genoeg op het nokje bij je vliegwiel.
  • Staat er een goeie en constante 12Volt op de zwart/witte draad bij je cdi als de scooter op contact staat.
  • Maakt je kill-switch een goeie verbinding. (tussen de wit/zwarte en rood/zwarte draad bij de killswitch)
  • Er geen slecht contact zit in de draad en connectoren tussen je cdi en de kill-switch (zwart/witte draad)
  • Er geen slecht contact zit in de draad en connectoren tussen de kill-switch en het contactslot(rood/zwarte draad)
  • Alle elektrische zekeringen goed in de zekeringhouder zitten en deze goed contact maken.
  • Er geen slecht contact zit in de draden en connectoren tussen je cdi en de pickupspoel bij je vliegwiel (witte en bruine draad tussen cdi en pickupspoel)
  • Er geen slecht contact zit in de draad en connector tussen je cdi en de bobine. (wit/rode draad)
  • Er geen slecht contact zit in de draad en connector tussen de bobine en de massa van de scooter. (zwarte draad)
  • Er geen slecht contact zit in de draad en connector tussen de cdi en de massa van de scooter. (zwarte draad)
  • Het motorblok goed aan massa ligt.
Bobine, bougiekabel, bougiedop en bougie zijn reeds vervangen en als deze goed gemonteerd zijn zal het euvel hier niet aan liggen.
Maar voor de zekerheid zou ik toch even als het donker is of in een donkere ruimte of je nergens overslag hebt van de vonk bij je bobine, je bougiekabel en je bougiekap.
 
Ja klopt bij koude motor mooi paars en bij warme motor licht blauw en slaat gewoon over vaak.

Ik heb de Cdi/Bobine al vervangen voor een nieuwe.

Dus heb een vermoeden dat het de onstekingspoel is.
Scooter is van 2008 en is voor zover ik weet niks aan vervangen, dan wat ik al had gedaan.

Vond wel dat ondanks het een snor uitvoering is, hij veel toeren maakte op top met een snelheid van 32km/h
Wat natuurlijk niks zegt, maar vond het soms wel op overtoeren lijken haha alsof je 90km/h ging.
Maar reed na aanschaf gewoon prima en dagelijks 40-50km rijden, wat de scooter bij de 1e eigenaar nooit deed en alleen boodschapjes mee deed.
Dus in mijn bezit is hij wel aardig op de test gezet haha.
 
Back
Top