Is een Dr 50 ccHoeveel kilometer oud is de cilinder?
Aerox 2005, ga ik uit van een 2-takt? De zuigerveren kunnen versleten zijn, hiervan krijg je blauwe rook en onverbrande olie/benzine uit de uitlaat.
Heb er soms wel kleine stukjes mee gereden, maar hoe stel ik het oliepompje af dan?Is normaal als die een tijdje niet heeft gereden, misschien staat je olie iets te hoog afgesteld ook
Dat stotteren, tja, zou ff je bougie schoonmaken en bidden dat het niet je ontsteking is
Heb er eens een grotere carburateur op gezet en het oliepompje los van het frame gehaald zodat ik beter bij mijn cilinder konHeb je uberhaupt aan je oliepomp gezeten hiervoor en had je voordat je de wok kreeg dit probleem ook al? Ik weet niet wat voor oliepomp een aerox heeft. Als die een kabeltje heeft kun je dat volgen en m iets slapper zetten. Heb je er nooit aan gezeten en reed ie goed zou ik m zo laten
Koffie met melk bruin, beetje zwart en nat
Welke kleur is je bougie volgens het plaatje? Het klinkt als je afstelling niet echt optimaal
Really hot or leanAls je het met eentje van het plaatje moet vergelijken, welke tekst staat er dan onder? Iets met cold?
Kijk jij bent wel een slimme, ik ga dat eens proberen het olieslangetje een nachtje vertikaal in een bekertje laten hangen.Het beste kun je beginnen met het meten van de compressie maar omdat de meesten onder ons geen compressiemeter hebben is dit meestal de laatste optie.
Waar ik mee beginnen zou is het volgende:
1. kijk of de bougie regelmatig en goed vonkt en geen vonken overslaat.
2. controleren of je het juiste type bougie gebruikt.
Is dit in orde, zou ik toch eens een kleinere sproeier in je carburateur proberen. (nagenoeg de originele maat met de originele maat carburateur)
Want je meldt dat je een sito geplaatst hebt met prop en hij met de terugloper iets beter loopt.
De sito met prop beperk je namelijk ook de luchtflow door je blok en hiermee wordt het brandstofmengsel rijker dus om dit weer in orde te brengen is het plaatsen van een kleinere sproeier aangewezen.
Verder een voor een nachtje het olieslangetje, wat van je oliepomp naar je carburateur/spruitstuk loopt, bij de carburateur/spruitstuk lostrekken en vertikaal in een bekertje/potje laten hangen.
s'morgens kijken of zonder dat de motor loopt er toch olie lekt.
Is dit het geval lekt je oliepomp en loopt je blok bij stilstand langzaam vol met olie.
Oil fouled kan ookAls je het met eentje van het plaatje moet vergelijken, welke tekst staat er dan onder? Iets met cold?
En stel mijn oliepomp lekt, wat dan?Het beste kun je beginnen met het meten van de compressie maar omdat de meesten onder ons geen compressiemeter hebben is dit meestal de laatste optie.
Waar ik mee beginnen zou is het volgende:
1. kijk of de bougie regelmatig en goed vonkt en geen vonken overslaat.
2. controleren of je het juiste type bougie gebruikt.
Is dit in orde, zou ik toch eens een kleinere sproeier in je carburateur proberen. (nagenoeg de originele maat met de originele maat carburateur)
Want je meldt dat je een sito geplaatst hebt met prop en hij met de terugloper iets beter loopt.
De sito met prop beperk je namelijk ook de luchtflow door je blok en hiermee wordt het brandstofmengsel rijker dus om dit weer in orde te brengen is het plaatsen van een kleinere sproeier aangewezen.
Verder een voor een nachtje het olieslangetje, wat van je oliepomp naar je carburateur/spruitstuk loopt, bij de carburateur/spruitstuk lostrekken en vertikaal in een bekertje/potje laten hangen.
s'morgens kijken of zonder dat de motor loopt er toch olie lekt.
Is dit het geval lekt je oliepomp en loopt je blok bij stilstand langzaam vol met olie.
Joris_aerox076 said:Koffie/melk bruin, wel een beetje vettig....
Joris_aerox076 said:Really hot or lean
Joris_aerox076 said:Oil fouled kan ook
Er lag trouwens een druppeltje olie in het bekertje, had hem overnacht in ene bekertje laten hangen zoals jij uitlegdeDan moet je hem vervangen.
Joris,
je geeft Bas nogal uiteenlopende antwoorden, van het ene uiterste naar het andere uiterste.
In je eerste post en de eerste vraag van Bas, zeg je:
Als Bas je nog eens vraagt welk plaatje het meest overeen komt, antwoord je:
Daarna kom je weer op je antwoord terug en antwoord je:
Hoe kunnen we je nu adviseren als je het zelf niet serieus neemt om de vragen accuraat te beantwoorden.
Het is een kwestie van plaatjes vergelijken!!!