Scooter stottert en rookt overdreven veel

Sorry, 1 nachtje leek het op een druppel of een paar druppeltjes.
Na 2 nachten waren het duidelijk iets meer druppels.

Niet echt een plas olie, hij heeft staan druppen

Lees svp goed wat Sparky heeft gezegt. Als hij teveel drupt, lekt je oliepomp. Dat is niet goed en moet je verhelpen.

Voor de rest, mensen willen je graag helpen, maar het is echt heel moeilijk om met onduidelijke antwoorden een goede conclusie te trekken of advies te geven. Probeer gewoon zo volledig mogelijk te zijn.
 
Lees svp goed wat Sparky heeft gezegt. Als hij teveel drupt, lekt je oliepomp. Dat is niet goed en moet je verhelpen.

Voor de rest, mensen willen je graag helpen, maar het is echt heel moeilijk om met onduidelijke antwoorden een goede conclusie te trekken of advies te geven. Probeer gewoon zo volledig mogelijk te zijn.
Ik ga kijken
 
Tjonge,

je meld dat de bougie vettig is in je eerste post.
Nu zeg je dat hij helemaal droog gebakken is, iets klopt er niet aan je verhaal.
 
Begin eerst maar met het probleem van de oliepomp op te lossen. Dan kan je daarna nog kijken voor of een koudere bougie of een grotere sproeier.
 
Tjonge,

je meld dat de bougie vettig is in je eerste post.
Nu zeg je dat hij helemaal droog gebakken is, iets klopt er niet aan je verhaal.
HAHA kijk ik leg het je uit!
Stel ik start mijn scooter voor het eerst op de dag “koude motor dus” en ik laat hem netjes eventjes stationair draaien...
Dan is mijn bougie helemaal nat en zwart!

Maar als ik gewoon een goed stuk volgas heb gereden dan is hij minder nat.

Snap je nu? Ik probeer het ook zo goed mogelijk uit te leggen maarja..

Tjonge,

je meld dat de bougie vettig is in je eerste post.
Nu zeg je dat hij helemaal droog gebakken is, iets klopt er niet aan je verhaal.
Ik zeg trouwens niet dat die droog is, kijk goed naar de post van bas.. really hot or lean kan droog en nat zijn, er zijn meerdere plaatjes van ;)

Begin eerst maar met het probleem van de oliepomp op te lossen. Dan kan je daarna nog kijken voor of een koudere bougie of een grotere sproeier.
Isgoed kerel, bedankt dat jullie mij wel goed willen helpen
 
Je motor moet eerst goede bedrijfstemperatuur hebben bereikt voordat je wat zinnigs over de bougie kan zeggen. Met koude motor en stationair draaien geeft gewoon geen goed beeld.

De plaatjes zijn geen situatie dat er 2 plaatjes correct kunnen zijn. Het is echt of het een of het ander. En dat kan je dus bepalen na een stuk rijden.

Maargoed, eerst de oliepomp maken, daarna verder :)
 
Als de bougie zwart is staat hij zoiezo al te rijk of verbrand teveel olie.

Weet verder niet welke type bougie je hebt, maar in een DR50 staat er in de handleiding dat je een nummer 8 voor nodig hebt.. Hoger raad ik je dan ook niet aan..

Mocht je met een sito erop rijden en het ding maar toch niet gigantisch veel toeren (lekker laag) dan zou een 7 ook wel kunnen voor een betere schoon verbranding van de bougie.

En vermoed dat je wel 1 sproeier maatje lager kan proberen..
 
Back
Top