Scooter stottert en houdt in bij optrekken en verliest topsnelheid.

Jurim

Member
Goedemiddag!

Mijn Sym Orbit II heeft al heel veel kilometers gemaakt (ik denk rond de 40/50k), toch doet hij het nog goed... tot gisteren. Ik reed best hard in een hobbelige straat en na die straat ging mijn scooter stotteren en inhouden bij het optrekken (kan waarschijnlijk puur toeval zijn en niet aan die straat liggen). Dit houdt in dat hij als het ware zeurt en twijfelt, het geluid wordt onregelmatig en het optrekken verloopt schokkerig; de scooter wordt voor je gevoel wat naar achteren getrokken met kleine schokjes. Hierdoor kom ik minder snel op de topsnelheid en volgens mij is de topsnelheid ook lager (5 k/m per uur lager).

Weet jij wat misschien het probleem kan zijn?

Ik zit te denken aan het schoonmaken van de caburateur en luchtfilter. Of de bougie en bougiedop en bobine controleren op lekkage van brandstof (maar deze onderdelen zijn niet lang geleden vervangen en dus nieuw).
 
Advertisement - register to remove this

Niet toevallig een dubbel geknikte slang?? Die door gehobbel dubbel kwam te zitten?Zelfde scooter als de kapotte/gescheurde uitlaat?
Dat is wel een goed idee, bedankt. Weet je waar de slangen zitten die slim zijn te controleren? Zelfde type scooter (2x sym orbit 2), maar wel andere scooter.
 
1697629807942.png
Rood: Benzine kraan
Blauw: filter
Groen: vacuümleiding
Geel: Benzine leiding
Geheel zit onderaan de tank. en Geel loopt naar de carb en Groen het spruitstuk.
 
Back
Top