Scooter loopt te hoge toeren stationair en stottert op hoge toeren

Jarmo_03

New Member
Goede middag, een tijdje geleden heb k n post gemaakt over dat mn scooter het niet deedt met mn nieuwe carb (21mm) en op gegeven moment deedt ie het weer half maar heb toen een ongeluk gehad omdat mn gas bleef hangen en heb toen n tijdje niet naar dat ding omgekeken maar heb nu mn oude carb er weer onder gegooid (19.5mm) waar die het altijd goed mee deedt maar waar ook het gezeik mee begon heb de carb helemaal schoongemaakt en weer in elkaar gezet en gemonteerd maar nu het volgende:
stationair loopt hij veels te hoog (zelfs met stationair schroef helemaal dicht)
En bij hoge toeren stottert hij heel erg en ik heb echt al veel dingen geprobeerd maar kan er Gwn niet uitkomen wat t is.
Setup:
Peugeot speedfight
Athena 70cc watergekoeld
Dellorto 19.5mm carb
Sproeier 106 (heeft ie altijd goed mee gelopen)
Weet iemand wat het kan zijn want ik weet het echt niet meer
 
Advertisement - register to remove this

Hallo,

Bij voorbaat adviseer ik je om je gaskabel te vervangen.
Waarschijnlijk is je stationairsproeier te groot waardoor hij stationair te veel benzine krijgt.
Waarschijnlijk is je hoofdsproeier ook te groot, doe daar even een kleinere in.
 
Hallo,

Bij voorbaat adviseer ik je om je gaskabel te vervangen.
Waarschijnlijk is je stationairsproeier te groot waardoor hij stationair te veel benzine krijgt.
Waarschijnlijk is je hoofdsproeier ook te groot, doe daar even een kleinere in.
Ik heb al vaker kleinere sproeiers geprobeerd maar dan blijft hij stotteren en normaal liep die altijd perfect met deze sproeiers en toen ging k me koppeling vervangen en toen deedt ie opeens al deze rare dingen zoals stotteren enzo heb toen me oude koppeling met oude trekveren weer gemonteerd maar dat hielp niet dus ik snap er niks meer van
 
controlleren op valse lucht en even je carburateur loshalen en alle sproeiers reiniger, mocht dit geen probleem oplossen eerst beginnen met een grotere stationair sproeier erin. hoog station lopen betekent een arm mengsel wat word veroorzaakt door teveel lucht.
 
stationair loopt hij veels te hoog (zelfs met stationair schroef helemaal dicht)
als je de stelschroef minden dan 1,5 uit kan draaien is de stationairsproeier te groot...
helemaal dicht is veelste groot.
zelfde met stotteren ... 106 zou ik veranderen naar 103.
 
Back
Top