scooter stottert door koppeling

Slo DowN

Well-Known Member
Hallo mensen

ik heb een hebo koppelingetje erin gezet, met die groene veertje ging ie vrij veel stotteren in het begin, bij de 30 ofzo trok ie verder naar 55 en toen weer gestotter en hij bleef steken op 55x|

daarna dus blauwe veertjes erin gedaan. Stotteren in het begin weg, maar heel wat overtoeren in het begin( hij maakt veel herrie, maar trekt niet snel weg) Hij trekt in een keer naar de 60 en dan weer gestotter en hij komt niet verder dan 60.x|

Ik heb het geprobeerd met spoeier 90 erin, maar gewoon hetzelfde, toen weer dus sproeier 63 erin.
En als ik stil sta maakt hij ook nog veel geluid, net alsof je een klein beetje gas geeft

Ik ben ten einde raad ik weet niet wat ik nog meer kan veranderen om dit probleem op te lossen.

mijn setup is

malossi multivar, gele drukveer
6,2 gram rollen
gianelli spl
hebo koppeling
sproeier 63
 
Advertisement - register to remove this

Koppeling heeft alleen met het wegtrekken te maken, dus de eerste paar meters....en een scooter gaat niet stotteren door een andere koppeling.....wat jij moet doen is je carb goed afstellen en je vario enz.....sproeier 63 is dus echt veel te klein....ga maar in de 80 proberen....en rollen rond de 4-5 gram......en het stotteren zou eventueel je begrensde cdi zijn.....
 
kan niet aan me cdi liggen volgens mij, want met mn standaard koppeling kwam ik zo bij de 85 op de teller. Met die hebo erin kom ik tot de 60 en dan stotteren.

En ik had sproeier 90 erin, maar gewoon hetzelfde effect als met sproeier 63.

Maar over die carb, hoe moet ik die afstellen dan??


help mij plz ik moet morgen naar school met dat ding!!:| :|
 
Hoe je de carb moet afstellen zul je even moeten bij de how-to's kijken.

Ik had ook gelijkaardig probleem bij mij was het mijn koppelingshuis die een duw had gekregen. Dus ik zou zeggen controleer eerst of je koppelingshuis nog intact is!!
 
een koppeling werkt gemiddeld tot +- 30 km. daarna is deze aan het kopp. huis 'vastgeklemd' en heeft ie 'zijn werk' gedaan.

daarna gaat je variateur in werking. dus koppeling kan het niet wezen. tenzij je iets heel fout heb gedaan bij montage. (lijkt me sterk)
 
mmmmmmmmmmmmm nu is het probleem oppeens weg??
Ik kan nu gewoon volgas geven zonder dat ie stottert.
WWWWWWWWWWEEEEEEEEEEEEEEEIIIIIIRRRRRRRRRDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD
 
Originally posted by pk-steef
een koppeling werkt gemiddeld tot +- 30 km. daarna is deze aan het kopp. huis 'vastgeklemd' en heeft ie 'zijn werk' gedaan.

daarna gaat je variateur in werking. dus koppeling kan het niet wezen. tenzij je iets heel fout heb gedaan bij montage. (lijkt me sterk)
normaal wel, maar als je asociaal strakke trekveren monteert zal je koppelding nooit echt vast klemmen in je koppeldingshuis.dan blijft die doorslippen en zal je motor vrij licht lopen als je het ware.
 
Back
Top