dna stottert bij volgas, NIET op te losse!!! zelfs niet door scooter zaak..

Status
Not open for further replies.

Stephan_dna

Well-Known Member
Hallo, ik heb n gilera dna met setup:

70 dr
Ninja Twinner(rare combi, weet ik maar goed..)
17,5 dell'orto(stnd) (goed afgesteld, dat is niet het probleem)
race vario/koppeling
NIEUWE bougie
NIEUWE CDI

Mijn probleem:
Als ik aan het rijen ben, en ik geef heel weinig gas, dan stottert ie niet.. Maar geef ik Half a volgas, stottert ie heel erg.. Het is net alsof ik continu n milliseconde mijn gas loslaat.. ongeveer het zelfde als dat je bougie kapot is.. dat soort haperen.. Ik heb hem maar naar een scooter zaak gebracht, want ik kon het niet oplossen.. en toen ik hem terug kreeg stotterde hij nog:S ze konden het gewoon niet oplossen:S:S dus ik heb egt geen idee meer wat ik moet doen..??????????? help me alsjublieft verder.. GR

Owja, en mijn broertje die heeft een sr ditecht ontgrenst, die trekt even hard op en hij rijd op top bijna even hard.. en dat klopt niet, aangezien ik n 70 cc heb..
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Mijn scooter stotterde ook, vorige week heb ik de scooter weggebracht naar zown scooterboer en die zei dat de keerring bij het krukas er niet goed in zat.
 
ben er bijna 100% zeker van dat wel aan de carbu afstelling ligt

hoe weet jij dat hij goed is afgestled als hij niet goed draait?

Gast bemoei je er alsjeblieft niet mee als je er zelf nog minder van snapt als mij, goed? het is zowiezo NIET de bougie en het is 100% cker niet de carb,, wat jij beweer(flapdrol).. als hij koud is rijd ie WEL goed, warm niet.. het is ook NIET de koeling wat ik al heel veel heb gehoord, wat raar klinkt als ie koud wel goed rijd en warm niet.. margoed ik heb er weer n 50 onder gehad.. was het probleem niet, en n dubbele radiator.. en toen was het nog niet verholpen.. alles gecontroleert behalve het ontstekings gedeelte verder want daar snap ik amper wat van.. mar indd het kan de massa zijn,, dat klinkt wel logisch, maar kan het ook zijn dat ie niet optijd staat? want dat heb ik ook van meerdere gehoord.. ik weet niet of dat 'KAN' gr stephan
 
ze wille je hier alleen maar helpen hoor meneer de wijsneus :)

en idd.. hoe weet JIJ zeker dat die 100% goed is?

als hij koud beter rijd dan warm wil dat meestal zeggen dat je een iets te grote sproeier hebt..
dat is de logica..

en een standaard ontsteking kan je zelf niet veranderen kwa timing, dus die staat altijd goed..
 
krijg ik dit als prive bericht:

"niet choeri maar chappie(uitleg voor de dommere onder ons: chappie: allemachtige ezel

--------------------------------------------------------------------------------

gast ik ken me egt opwinde over jou domheid en personen die denken dat ze verstand hebben van iets terwijl ze er nix van snappen.. beetje betweterig gaan lopen doen.. doe dat maar ergens anders.."

Zal ik dit ook naar Vinnie sturen? die zegt namelijk het zelfde...

ja man, tis erg met de kinderen tegenwoordig...
 
Gast bemoei je er alsjeblieft niet mee als je er zelf nog minder van snapt als mij, goed? het is zowiezo NIET de bougie en het is 100% cker niet de carb,, wat jij beweer(flapdrol).. als hij koud is rijd ie WEL goed, warm niet.. het is ook NIET de koeling wat ik al heel veel heb gehoord, wat raar klinkt als ie koud wel goed rijd en warm niet.. margoed ik heb er weer n 50 onder gehad.. was het probleem niet, en n dubbele radiator.. en toen was het nog niet verholpen.. alles gecontroleert behalve het ontstekings gedeelte verder want daar snap ik amper wat van.. mar indd het kan de massa zijn,, dat klinkt wel logisch, maar kan het ook zijn dat ie niet optijd staat? want dat heb ik ook van meerdere gehoord.. ik weet niet of dat 'KAN' gr stephan

He groot licht, als je om raad vraagt, moet je er wel tegen kunnen dat er wat geantwoord wordt, waar je mss niet mee akkoord gaat..

Denk es effe logisch na, of probeer tenminste, wat is er vooral onderhevig aan warmte?
Juist ja, de afstelling van de carb, een koudere motor moet meer brandstof hebben, vandaar de choke, dus als je brommer zeer gemakkelijk start als ie koud is, mss wel zonder choke, betekend dit alvast dat je sproeier een paar maatjes kleiner kan.
Lijkt me dan ook logisch dat er verondersteld wordt, dat het de carb is..
Verder, als je massa niet goed is, dan heeft ie het koud ook.
Maar dat is niet het geval, dus sluit dat maar uit..
Als de electrodenafstand (0.45mm) niet goed is, dan heeft ie het koud ook, mss zelfs nog wat erger dan warm.

Dus, in het vervolg mss net wat meer op je taal letten, verder denk ik dat choeri het bij het rechte eind heeft, van in het begin, en dan ga jij zo doen..
Mooi is dat, dus je wil niet geholpen worden?

En als een scooterboer het niet opgelost krijgt, betekent dat niet meteen dat het een ongelooflijk mysterie is, de meeste van hun kennen er betrekkelijk weinig van op gebied van opvoeren, ik zeg 'de meeste', weet niet waar jij bent geweest..
Vandaar dat er dan ook fora als deze bestaan, waar op een menselijke manier naar een oplossing wordt gezocht, zonder afkraken dan welteverstaan..

Verder, een ontsteking die niet op tijd staat heeft de volgende kenmerken;
te vroeg = soms een terugslag krijgen als je hem aantrapt, en bij blijven rijden detonatie tot zelfs een gat in je zuiger, maar echt goed rijden doet ie niet dan.
te laat = heel tam en lui reageren/rijden, maar eens weg, wel redelijk gaan, eveneens te herkennen aan een blauw kleurende uitlaat, vanwege de hitte, kenmerkend voor een te late ontsteking.
Als je ontsteking standaard is, en nog ongerept, kan het best zijn dat ze begrensd is, met de nieuwere mina ontstekingen is dit het geval, dus sluit ik niet uit dat het bij pia hetzelfde kan zijn.

Als je dan ook wat meer info geeft over je setup, kan hier meer in detail op geantwoord worden..

Maar zo direct uit de hoogte doen, zal je zeker niet verder helpen.

Dus, of je het nou horen wil of niet, ik zeg dat het je carb is, is de meest logische oorzaak, heb het vaak genoeg meegemaakt.
Simpel te proberen, schroef hem eraf, haal die sproeier eruit en haal eentje dat 4 maten kleiner is.

Meten is weten..
 
He groot licht, als je om raad vraagt, moet je er wel tegen kunnen dat er wat geantwoord wordt, waar je mss niet mee akkoord gaat..

Denk es effe logisch na, of probeer tenminste, wat is er vooral onderhevig aan warmte?
Juist ja, de afstelling van de carb, een koudere motor moet meer brandstof hebben, vandaar de choke, dus als je brommer zeer gemakkelijk start als ie koud is, mss wel zonder choke, betekend dit alvast dat je sproeier een paar maatjes kleiner kan.
Lijkt me dan ook logisch dat er verondersteld wordt, dat het de carb is..
Verder, als je massa niet goed is, dan heeft ie het koud ook.
Maar dat is niet het geval, dus sluit dat maar uit..
Als de electrodenafstand (0.45mm) niet goed is, dan heeft ie het koud ook, mss zelfs nog wat erger dan warm.

Dus, in het vervolg mss net wat meer op je taal letten, verder denk ik dat choeri het bij het rechte eind heeft, van in het begin, en dan ga jij zo doen..
Mooi is dat, dus je wil niet geholpen worden?

En als een scooterboer het niet opgelost krijgt, betekent dat niet meteen dat het een ongelooflijk mysterie is, de meeste van hun kennen er betrekkelijk weinig van op gebied van opvoeren, ik zeg 'de meeste', weet niet waar jij bent geweest..
Vandaar dat er dan ook fora als deze bestaan, waar op een menselijke manier naar een oplossing wordt gezocht, zonder afkraken dan welteverstaan..

Verder, een ontsteking die niet op tijd staat heeft de volgende kenmerken;
te vroeg = soms een terugslag krijgen als je hem aantrapt, en bij blijven rijden detonatie tot zelfs een gat in je zuiger, maar echt goed rijden doet ie niet dan.
te laat = heel tam en lui reageren/rijden, maar eens weg, wel redelijk gaan, eveneens te herkennen aan een blauw kleurende uitlaat, vanwege de hitte, kenmerkend voor een te late ontsteking.
Als je ontsteking standaard is, en nog ongerept, kan het best zijn dat ze begrensd is, met de nieuwere mina ontstekingen is dit het geval, dus sluit ik niet uit dat het bij pia hetzelfde kan zijn.

Als je dan ook wat meer info geeft over je setup, kan hier meer in detail op geantwoord worden..

Maar zo direct uit de hoogte doen, zal je zeker niet verder helpen.

Dus, of je het nou horen wil of niet, ik zeg dat het je carb is, is de meest logische oorzaak, heb het vaak genoeg meegemaakt.
Simpel te proberen, schroef hem eraf, haal die sproeier eruit en haal eentje dat 4 maten kleiner is.

Meten is weten..

toch had je het fout vriend.. het was wel de ontsteking, en als ik zeg dat ik zeker weet dat het niet de afstelling is vd carberateur.. waarom ga je er dan op door.. want ik heb de stator vervangen,, en nu loopt hij als een zonnetje;) maar evengoed NIET bedankt voor de hulp
 
Tja ik had eerst ook het zelfde, maar het gestotter was niet zo extreem dus ik had er geen last van.
Kort geleden heb ik er ff een ander luchtfilter elementje in gedaan, en nu is het gestotter ook vrijwel weg.

Maarja, gestotter kan natuurlijk van alles zijn, maar meestal de afstelling :)
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top