Heb dit gedaan en liep niet weg. Heeft het dan wel zin om me kleppen te slijpen of raad je dit niet aan. En is het handig om het nu met veren er op te testen?hoe bedoel je "komt er uit allebei de kleppen lucht"? blaas je perslucht van onderaf? dat zal niet werken zonder veren nee. zonder veren kan je hooguit kijken (met lichte druk van je vingers erop) of benzine die je er op giet, niet wegloopt.
Hij is niet zo plat als op je tekening maar wel een klein beetjeView attachment 73471
even voor de volledigheid, dat randje is toch geen opstaand randje geworden, zie schets van de halve doorsnede ernaast?
zo ja, dan wordt het op z'n minst een nieuwe (inlaat?) klep.
dat was een schets, maar ook dan is ie wel klaar.. zie pagina 52 (56 van de PDF) in die manual van Trabiarie (of je uitlaatklep) voor hoe het er uit hóórt te zien.Hij is niet zo plat als op je tekening maar wel een klein beetje
Zijwaarts hebben de kleppen een heeel klein beetje spelling, kan dit kwaad? En hoe komt het nou dat de inlaat klep plat is, is dat verbrand?@Jop Dirkson, waar jij wijst is gewoon hoe het gegoten is. (als je tòch bezig bent, zou je dier rand erachter nog verder open kunnen dremelen.. en ook bij de uitlaat (zou ìk wel doen denk ik..)
je klepzitting, waar je klep op sluit is de kring tussen de gele pijlpunten.
die speling die trabiarie noemt, moet je dus zijwaarts (rondslingerend) voelen, niet in de open- en sluitrichting. (en dan moet je 'm dus eigenlijk liever niet voelen
dat zal dan wel moeten, wetende dat je uitlaatklep vele malen heter wordt, had ik dit veel eerder bij de uitlaatklep verwacht.Dat komt denk ik door het materiaal , en doordat er in de benzine geen lood meer zit , Dat lood dempte de dreun die de klep krijgt als hij dicht slaat op de zetel . Daarom heb je voor oldtimers , lood vervangers die je bij de benzine kan doen. Of je moest de zetels laten vervangen door stalen zetels , net als bij de ombouw naar lpg .. Waarschijnlijk is de uitlaat klep van iets beter materiaal wat het langer volhoud .
Dat ligt eraan hoeveel het is , als je al speling voelt , zal dit best ruim wezen . In de manual zal de max speling staan , dit zou je op de steel moeten meten , met een klok micrometer , een te ruime klepgeleider zal olie verbruik in de hand werken , omdat dan de seals niet goed hun werk kunnen doen.Zijwaarts hebben de kleppen een heeel klein beetje spelling, kan dit kwaad?
giet hier ook af en toe een dopje van in de tank
nieuwe klepseals zijn nog wel eningszins flexibel.Dat ligt eraan hoeveel het is , als je al speling voelt , zal dit best ruim wezen . In de manual zal de max speling staan , dit zou je op de steel moeten meten , met een klok micrometer , een te ruime klepgeleider zal olie verbruik in de hand werken , omdat dan de seals niet goed hun werk kunnen doen.
dat klopt, maar op een scootertank moet ik er dan een maatschepje uit de keuken of een "injectiespuitje" bij pakkenDat zal zeker geen kwaad kunnen , er zal zeker een verhouding opstaan , waarin je het moet mengen met de benzine
Wat zou kunnen doen tegen de spelling?Dat ligt eraan hoeveel het is , als je al speling voelt , zal dit best ruim wezen . In de manual zal de max speling staan , dit zou je op de steel moeten meten , met een klok micrometer , een te ruime klepgeleider zal olie verbruik in de hand werken , omdat dan de seals niet goed hun werk kunnen doen.
Dat zal zeker geen kwaad kunnen , er zal zeker een verhouding opstaan , waarin je het moet mengen met de benzine
Nieuwe geleiders / en of als de klepstelen versleten zijn ook de kleppen vervangen , maar ik denk wat @WEBRacing , ook aangeeft , een nieuwe kop , dan goedkoper is . Maar EERST meten , en dan kopen.Wat zou kunnen doen tegen de spelling?