Roest in de cilinder is gewoon hoe dan ook over, snap niet zo goed dat er hier zo luchtig om gedaan word. Zuigerveren zijn leuk, kan je vervangen, zijn meteen weer kapot als ze een paar keer over de roest heen gaan. Het zal natuurlijk ook nooit goede compressie geven.
Hier moet gewoon een nieuwe cilinder op. En bij die cilinder zit dan ook een nieuwe zuiger met zuigerveren, dus die hoef je ook niet op te meten. Beetje tijdverspilling imo.
Enige wat je zou kunnen doen is de cilinder laten honen, dat zal nog wel lukken. Maar dat kost meer of net zo veel als een nieuwe cilinder, en dan moet je ook een nieuwe zuiger etc hebben. Totaal niet interessant dus.
Heb je de klepspeling nou al gecontroleerd, of heb je de kop er gewoon af getrokken? Als de klepspeling veel te strak is, sluit de klep ook niet lekker af natuurlijk. Heb je wel voelermaten? Heb zo'n vermoeden van niet.
Om te testen kan je gewoon de moeren los draaien, en ze helemaal terug stellen. (daarna moet je wel weer kleppen stellen natuurlijk, maar dat moet je toch al) Dan moet je gewoon speling krijgen, en sluit de klep volledig. Dan leg je de kop ondersteboven, en doe je er BENZINE in. Als je dan ziet dat het weg lekt, lekken de kleppen.