Hi, de groene slang loopt naar een t splitsing die vervolgens naar de benzine kraan loopt. (zie foto)
Volgens mij is dat het SLS systeempje. (pompje of wat het ook is) Er loopt iig ook een hele dikke slang naartoe (of 2) voor zover ik kan zien.
Vind het nog steeds lastig.
Ik heb hier 2 Gy6 blokjes en beide hebben weer andere sls / vacuum zooi.
Echter is jouwe dan weer een derde variant.
Al die loshangende slangetjes geeft wel aan dat de vorige eigenaar ermee geklooid heeft.
Wellicht sls / vacuumpomp buiten gebruik gezet.
Waar gaat het uiteinde van dat 't-stuk' eigenlijk heen? Lijkt wel recht het blok in te gaan.
Je zult in ieder geval moeten zorgen dat je benzinetoevoer hebt en geen valse lucht.
Ik zie twee mogelijkheden.
- Iemand met kennis ervan ernaar laten kijken en alles correct aansluiten en de componenten testen.
- Zelf heel goed kijken en zorgen dat je benzinetoevoer hebt en geen valse lucht.
Optie 2 betekent wel dat je een benzinetank hebt waar een slang vanaf komt en geen vacuumpomp ertussen. Wat imo gewoon kan, maar sommigen zullen het afraden.
Carburateur reinigen is geen slecht idee gezien je nu een directe leiding vanaf de benzinetank hebt.
En vervolgens een filter ertussen.
Je zult iig het algemene scooter start niet topic moeten afwerken om de scooter werkend te krijgen en vervolgens aan de slag gaan met het slssysteem.
De tank heeft geloof ik geen mogelijkheid tot het indraaien van een gy6 vacuumkraan?
Scooter start niet meer. Wanneer je scooter opeens niet meer wil starten kan dat veel oorzaken hebben. Voor het starten van de scooter heeft de motor verschillende dingen nodig; een goed mengsel van benzine en lucht, bougievonken, en compressie...
Zou eens beginnen met dat topic afwerken.
Kijken of er benzine uit de slang loopt vanaf de tank wanneer je deze loshaalt bij de carburateur. Als dat zo is =>
Het vacuumslangetje vanaf het spruitstuk die ik eerder al groen had omcirkeld los halen bij het tstuk en slang dichten met bout en snelbinder.
Carburateur reinigen, spruitstuk controleren op scheuren.
Benzinefilter plaatsen.
En starten.
Als hij dan toch blijkt te werken kun je altijd nog aan de slag met al die andere meuk met slangen en het is weer veel voor een oud GY6je.