ja, is een viertakt, (gy6, staat er, jij nog koffie?) en anders "zuigt" ie nietDie methode met je vinger , is natte vinger werk , een tuinslang met 3 bar houd je ook niet dicht , je hebt alle ingrediënten , waarmee hij moet lopen . Dus blijft een goede compressie meting het enigste wat je nog moet doen , om dat uit te sluiten. En werkt de choke ? Staan de kleppen goed gesteld ( als het een 4takt is) ?
Ik heb een polini carb met een handchoke dus heb geen idee of die kapot zou moeten zijn en hoe ik dit zie? Als ik die omhoog trek dan valt hij wel meteen terug naar beneden, hij blijft zegmaar niet omhoog staan. Kleppen staan gesteld op 0,10-0,10 van wat ik heb gehoord is dat prima.Die methode met je vinger , is natte vinger werk , een tuinslang met 3 bar houd je ook niet dicht , je hebt alle ingrediënten , waarmee hij moet lopen . Dus blijft een goede compressie meting het enigste wat je nog moet doen , om dat uit te sluiten. En werkt de choke ? Staan de kleppen goed gesteld ( als het een 4takt is) ?
dat is niet goed, je hebt je choke wel wat langer nodig in koud weer.Ik heb een polini carb met een handchoke dus heb geen idee of die kapot zou moeten zijn en hoe ik dit zie? Als ik die omhoog trek dan valt hij wel meteen terug naar beneden, hij blijft zegmaar niet omhoog staan. Kleppen staan gesteld op 0,10-0,10 van wat ik heb gehoord is dat prima.
hij heeft wel een paar maanden stilgestaan, de ene helft zonder benzine en daarna ben ik gaan tanken, volgegooid met E5. Ik denk 2 maanden zonder benzine en nog 2 maanden met benzineja, is een viertakt, (gy6, staat er, jij nog koffie?) en anders "zuigt" ie nieteen tweetakt wordt volgeblazen vanuit het carter.
@Liam05 "na de winter"? hoe lang heeft ie stilgestaan en met welke benzine is ie weggezet?
ook ik zeg compressie meten.
Ik heb denk ik 1 maand geleden nog opnieuw gekeken, denk je dat 0,10-0,10 wel een goede verhouding kan zijn?dat is niet goed, je hebt je choke wel wat langer nodig in koud weer.
noem je nu gewoon waar je ze maanden geleden op hebt gesteld of heb je sinds de problemen echt gemeten?
ik ga vanmiddag even proberen met die choke of het dan wel lukt, want met koud weer en een koud blok is dat inderdaad wel een “must”. Bedankt voor alle antwoorden tot nu toe, ik zal laten weten hoe het gaatje compressie en dan je choke zijn je eerste probleem, die heb je echt (langer) nodig. zit er echt geen blokkering bovenin dat je choke daar wel blijft hangen? zo niet iets maken dat 'm vasthoudt..
0,1/0,1 is speling, als ie tussentijds niet gelopen heeft, is ie ook niet ineens 0 of negatief.
Ik heb een nieuwe choke gekocht die werkt nu, ik heb de kleppen opnieuw goed gesteld, een nieuwe accu erin gedaan en een nieuwe bougie erin gedaan. Bougie vonkt ook als nieuw. Ik krijg hem nu sneller met de kickstart gestart en soms ook met de elektrische start, maar na een paar seconden valt hij toch weer uit. Ik weet nu echt niet meer wat ik moet proberen... Nog ideeen?je compressie en dan je choke zijn je eerste probleem, die heb je echt (langer) nodig. zit er echt geen blokkering bovenin dat je choke daar wel blijft hangen? zo niet iets maken dat 'm vasthoudt..
0,1/0,1 is speling, als ie tussentijds niet gelopen heeft, is ie ook niet ineens 0 of negatief.
Ik zal een apparaat daarvoor aanschaffen, als de compressie te laag is, wat dan?nogmaals, heb je de compressie gemeten? Dit lijkt mij een symptoon van te lage compressie
ik heb met deze cilinder, zuiger en zuigerveren minder dan 1km gereden, het is allemaal super nieuw, kan dat kapot gaan door kickstarten?Compressie set is niet al te duur (€15) bij HBM (https://www.hbm-machines.com/nl/p/hbm-8-delige-auto-compressietester).
Lage compressie kan verschillende oorzaken hebben. Boel open maken en zuiger/zuigerveren/cilinder controleren. Het zou nog kunnen komen door een kapotte klep.
nee. te lage compressie krijg je als eerste gewoon niet aan.nogmaals, heb je de compressie gemeten? Dit lijkt mij een symptoon van te lage compressie
hoe je het start mag niet uitmaken.ik heb met deze cilinder, zuiger en zuigerveren minder dan 1km gereden, het is allemaal super nieuw, kan dat kapot gaan door kickstarten?
ja handbediendenee. te lage compressie krijg je als eerste gewoon niet aan.
Post automatically merged:
hoe je het start mag niet uitmaken.
wat voor choke heb je er nu op, handbediend?
mijn luchtfilter is in de fik gevlogen na een paar keer kicken??? enig idee hoe dat kan?nee. te lage compressie krijg je als eerste gewoon niet aan.
Post automatically merged:
hoe je het start mag niet uitmaken.
wat voor choke heb je er nu op, handbediend?