Chinese scooter start niet

Santos

New Member
Goedenmiddag,

Ik heb hier een chinese scooter met een gy6 blok die ineens niet meer wilde rijden. Kwam erachter lage compressie en beschadigde zuiger dus nieuwe zuiger erin gedaan nieuwe pakkingen en compressie is weer op orde. (Cilinder was nog in goede staat)

Maar hij start nog steeds niet.

Ik heb geprobeerd kleppen te stellen ik heb de vonk nagecheckt de benzine nagecheckt en alles zou moeten werken. Maar op een of andere manier krijg ik hem niet gestart.

Ik word er radeloos van…
 
Advertisement - register to remove this

Kwam erachter lage compressie en beschadigde zuiger dus nieuwe zuiger erin gedaan nieuwe pakkingen en compressie is weer op orde. (Cilinder was nog in goede staat)
Hoe kwam je er achter dat je niet genoeg compressie had en waaruit concludeer je dat dit nu wel het geval is.
Heb je dat gemeten of vermoed je dat omdat je denkt dat de cilinder nog in goede staat is?
Wat was er beschadigd aan je zuiger en weet je zeker dat dit niks met de cilinder gedaan heeft?

Ik heb geprobeerd kleppen te stellen
Is dit gelukt of......

de benzine nagecheckt en alles zou moeten werken.
Wat heb je gecontroleerd?
 
Ik merkte toen ik de scooter aan wilde kicken dat dat veel te makkelijk ging wat nu niet meer het geval is. Nu merk ik meer weerstand.ik zag dat er een paar flinke krassen op de zuiger zaten en dat er verbranding plaatsvond voorbij de veren. Op de cilinder zag ik geen kras en toen ik voelde met mijn vingers voelde ik ook geen ribbeltjes.

De kleppen zijn goed gesteld.

De benzine loopt in de carburateur de vlotterbak zit ook vol als ik hem demonteer. Ik voelde ook met mijn vinger in het spruitstuk en die was aardig nat.
Post automatically merged:

Wel is mij ook opgevallen dat de uitlaatklep erg verkleurd en verroest is. Zou dit ook mee kunnen wegen aan dat de scooter niet start?
 
Dan zul je toch de compressie moeten meten , wordt de bougie ook nat , de verkleuring is niet zo'n punt , de roest wel . Dicht hij niet goed af , dan zal hij de compressie terug blazen door de uitlaatpoort . Als je start , voel je hem dan zuigen aan de carb?
Ook kun je zo aan de cilinder niet voelen of deze niet teveel uit gesleten is , zou je op z'n minst de slot speling moeten meten , op 3 punten in de cilinder . Maar alles is nu gemonteerd , dus compressie druk zul je moeten meten , kleppen beide op 0,10? Hieronder de motor manual voor de diverse waarde.
 

Attachments

  • 139 QM(GY6) 4T Engine Manual.pdf
    14.7 MB · Views: 3
Last edited:
In mijn schuur staat ook een gy6. flinke druk op de kickstart. Dus idd denk je dat je compressie zat zal hebben. Meter er aan en: 5 bar..Veel te weinig. Dus dat zegt niet veel. Echt ff een meter aanschaffen of lenen. Want anders kom je er niet achter.
 
Back
Top