Wordt je bougie wel vochtig na een aantal vergeefse startpogingen?Carburateur heb ik al gereinigd!
Er zit een oliepompje op die zelf mengt maar is idd wel dezelfde benzine. Deze zal ik eruit halen en nieuwe verse erin stoppenpunt 6: als je nu met dezelfde benzine van 3 maanden terug (mengsmering bederft nog sneller dan gewone) aan het proberen bent, is dit het eerste punt wat je moet aanpakken: verse benzine erin (E5, liefst V-power of BP ultimate (E0)
De bougie wordt wel nat.Wordt je bougie wel vochtig na een aantal vergeefse startpogingen?
Membraan in orde?
Trekt de carburateur/spruitstuk/vacuumslang/keeringen geen valse lucht?
Werktje vacuumkraan bij het kicken of elektrisch starten?
Werkt je vlotter/vlotternaald naar behoren.
Ook al eens met verse benzine geprobeerd?
Anders misschien toch nog eens je carburateur schoonmaken, sproeiers en mengbuizen goed bekijken of er geen verstopte gaatjes te zien zijn.
Probeer hem eens voorzicht, met weinig gas te laten lopen, en dan als hij wil blijven lopen er op gaan rijden.inmiddels nieuwe benzine ingegooit. Hij start moeilijk en valt gelijk weer uit. Wat nu?
Ik heb de carburateur al compleet gereinigd een week geleden. Ik zal hem deze week nog eens openmakenVorig jaar had ik hetzelfde probleem met de scooter van mijn schoonzoon.
Je zou denken hoofdsproeier of mengbuis verstopt omdat als je het gas open draaide en de hoofdsproeier meer benzine zou moeten leveren de motor uitviel.
Maar deze theorie klopte in dit geval niet, de hoofdsproeier was mooi schoon, wel zat de stationairsproeier helemaal dicht.
Heb je die ook tegen het licht bekeken?
Zal het daaraan kunnen liggen? Morgen ga ik die monteren dan zal ik het merkenZou je niet eerst het luchtfilter erop zetten?
Ja kan.Ik heb de carburateur al compleet gereinigd een week geleden. Ik zal hem deze week nog eens openmaken
Post automatically merged:
Zal het daaraan kunnen liggen? Morgen ga ik die monteren dan zal ik het merken
5 km terug gelopen. Wel gelijk weer starten maar bij gas geven viel hij uit. Er zit een benzinefilter aan de benzineslang. Deze zal het meeste vuil wel tegen houden. De carb was de afgelopen keren dat ik hem heb schoongemaakt ook helemaal niet echt vies dus geen idee waarom hij het daarna wel weer doet.dus moest je 30 km terug lopen? of ging en bleef hij na afkoelen (bijvoorbeeld) wel weer aan?
als je de carb. nu voor de tweede keer hebt schoongemaakt: zit er een filter in je leiding naar je carburateur? of ga je wekelijks je carb/sproeiers doorprikken?
ik heb wel brommers meegemaakt/gehad waar ik regelmatig even een vuiltje door de sproeier heen moest choken en als dat niet lukte (Solex had sproeier 28!) zat ie gelukkig op een plek waar je zittend op je zadel bij kon en kon ik 'm doorprikken met een draadje van een remkabel (die van de voorrem bewust daarvoor uitgerafeld, hing er vlak naast!)
Bougie 2 weken geleden vervangenbougie al eens bekeken/vernieuwd?
Jazeker, bevroren carburateur.Inmiddels staat ie 5 uurtjes stil. Dus ik denk maar even naar kijken en starten, lopen en rijden. 4 km gereden en niks aan de hand. Nog even getest op valse lucht maar geen valse lucht. Wat kan dit geweest zijn. Kan het te maken hebben met de vorst van vanmorgen?
Post automatically merged:
Bougie 2 weken geleden vervangen