Scooter sneller optrekken zonder snelheid verliesen

Hevh

New Member
Ik heb een kymco agility 50. Deze reed op teller 60km per uur. Nu trok hij erg langzaam op daarom heb ik ban polini de high speed variateurset gehaald. (Vsnaar, drukveer, rolletjes en trekveertjes. )Eenmaal geïnstalleerd trekt hij een stuk sneller op. (Hoog in de toeren) maar is de snelheid gedaald naar 40kmh. Ik heb geprobeerd te zoeken naar wat er precies aan de hand is maar ik kom er niet uit. Iemand die weet wat ik moet doen zodat hij lekker rap optrekt maar toch wel rond de 55kmh kan blijven rijden?
 
Advertisement - register to remove this

Als je scooter sneller optrekt hoort hij een minstens even hoge topsnelheid te behalen. Anders klopt er iets niet.

In jouw geval denk ik dat de scooter te veel toeren maakt. Dit kan te maken hebben met je drukveer. Deze kan je bij een 50cc 4t het beste even zwaar of 1 stap zwaarder maken (bij malossi is dit wit, van polini weet ik het niet.
Ook kan je te lichte rollen hebben. Als je de bijgeleverde rollen erin gestopt hebt weet ik wel zeker dat die rond de 2 gram te licht zijn
 
welke rollen zitten er in
welke drukveer zit er in
welke trekveren zitten er in .
Ik heb alles van deze set erop zitten momenteel
Post automatically merged:

Als je scooter sneller optrekt hoort hij een minstens even hoge topsnelheid te behalen. Anders klopt er iets niet.

In jouw geval denk ik dat de scooter te veel toeren maakt. Dit kan te maken hebben met je drukveer. Deze kan je bij een 50cc 4t het beste even zwaar of 1 stap zwaarder maken (bij malossi is dit wit, van polini weet ik het niet.
Ook kan je te lichte rollen hebben. Als je de bijgeleverde rollen erin gestopt hebt weet ik wel zeker dat die rond de 2 gram te licht zijn
Dank voor je bericht.
Ik heb de volgende set erop zitten : https://www.k-parts.nl/variateurset...zRFz_hrTF1UbHW6Risiu1UbgZ0luIiaYaAt5bEALw_wcB

Zelf zat ik ook te denken aan de rolletjes dat ze te licht zijn. Maar aangezien ze bij de set zaten neem ik aan dat ze wel juist zijn.
 
Back
Top