scooter sneller laten optrekken.

danny89

Well-Known Member
Hallo, Ik ben op valantijnsdag 16 geworden en heb een scooter van mijn ouders gekregen. Mijn vraag is hoe ik hem sneller kan laten optrekken? Zonder er een nieuwe uitlaat eronder te zetten want dat is een duur grapje. ;)

Het is een Peugot Vivacity sportuitvoering.
Hij heeft nu meer dan 1000km gereden.

Ik heb nog een vraag:

Ik heb dus een peugot vivacity snor (25 km/h) maar ik wil hem overzetten naar geel kenteken ( 45 km/h).
Ik heb gehoord dat je dan het rdw moet bellen en naar hun toe moet gaan en dan gaan ze hem herkeuren. Dat kost heel veel geld. Maar mijn peugot vivacity snor is officieel een brommer dus moet ik hem dan ook laten herkeuren?.
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

hier een filmpje; [ame="http://www.youtube.com/watch?v=z2IWU7YYvLU&feature=channel_video_title"]YouTube - Hoe voer je je Speedfight 2 met ringetjes tussen de vario op?[/ame]
Je gaat ongeveer 10 kilometer harder op de teller en hij trekt wat sneller op, een aanrader:D
p.s. met die ringetjes zal ik niet doen, ik zou gewoon de begrenzerplaat weglaten. ( dit is niet alleen voor een speedfight 2 maar alle peugeot scooters. )
 
1 opmerking. Gebruik geen zuigerstop maar gewoon een vario-blokkeersleutel. Is in aanschaf maar heel iets duurder, en je verkloot niet je zuiger/krukas met alle kosten die daar weer bij komen. (mijn bromboer gebruikt en verkoopt zelfs geen zuigerstop)
 
Ik weet een site waarop je dingen kunt zoeken zoals plaatjes en info etc.
hier een link: www.google.nl :#
op 2:03 kun je het plaatje goed zien. die moet je er tussenuit laten en dan alles weer dicht doen en vast zetten,
en dan ben je klaar:)
 
Wat ze in dat filmpje doen is BEUN. Niet doen.

Als je je uitlaat ontgrenst trek je sneller op en gaat je top iets omhoog (tussen 5 en 15km.h).

Als je de vario ontgrenst trek je niets sneller op maar ga je wel 10 tot 20km/h harder. Vario ontgrenzen doe je door die platen aan de achterkant, die met drie kleine boutjes vastzitten, te verwijderen.
 
snel optrekken en je legale snelheid behouden kan niet zomaar op gebeuren door iets te verwijderen. Wat is op het filmpje ziet, is gewoon hoe je hem opvoerd en gelijktijdig trekt deze ook sneller.
Als jij wilt dat die sneller op trekt moet je meer toeren gaan maken, wat meer slijtage aan je onderdelen geeft. Afrader in mijn ogen.
 
een andere uitlaat hoeft niet duur te zijn, ik heb gwn een 2e hands doppler s3r op marktplaats gekocht, prima ding moest alleen nog want andere losse dinge dr bij kope nja kom je op 80 euro totaal......
 
als je lichteren rolletjes gebruik trek je dan sneller op ?
dat is een knap staaltje archeologie: een topic van 2011 opgraven.
antwoord op je vraag: hangt allemaal van je scooter en je verdere "setup" af.
lichtere rollen laten een motor langer in een hoger toerengebied werken, waar deze meestal meer trekkracht hebben.
te lichte rollen laten een motor echter niet z'n optimale topvermogen bereiken, waardoor het optrekken (met een hoop kabaal en brandstoverbruik) langer duurt en je topsnelheid ook nog lager blijft.
 
Back
Top