Scooter sneller laten lopen.

Status
Not open for further replies.

Midia_123

Well-Known Member
Dag iedereen,
kheb een vraagje; mn scooter rijdt nu rond de 43-44 km/u en dat vindt ik erg traag, want dan loop ik achter op mn vrienden en das vervelend, ik wil rond de 48km/u rijden. Ik heb een Sachs Speedjet van 2009, bougie 3 dagen geleden vervangen.
Maar ik wil zeker geen 51 of 55 rijden, want op de rollen is het altijd sneller en ik wil niet gepakt worden. Kan iemand me helpen aub??
Danku!!
 
Advertisement - register to remove this

juist omdat ie sneller wil zul je niet gauw kleiner in sproeier moeten , daarnaast , als ie nu verder goed optrekt en loopt moet je niet kleiner iig.

uiteraard kun je na een stukje rijden (volgas) zien hoe de kleur van de bougie is en en dan kun je ongeveer zien hoe het alles erbij staat.
 
juist omdat ie sneller wil zul je niet gauw kleiner in sproeier moeten , daarnaast , als ie nu verder goed optrekt en loopt moet je niet kleiner iig.

uiteraard kun je na een stukje rijden (volgas) zien hoe de kleur van de bougie is en en dan kun je ongeveer zien hoe het alles erbij staat.

-/
 
Last edited:
Ja oke, maar de bougie zal wel warm aanvoelen.
Nog een vraag: Als de motor koud of warm is, rijdt ik altijd volgas, wanneer ik vertrek, geef ik tot einde gas, maar op het einde is er een stuk leeg. Ik denk dat dat iets met de afstelling te maken heeft.
 
Bougi zal warm aanvoelen? Je mag de brommer gerust laten afkoelen hoor. Die kleur veranderd niet.

Bedoel je nu dat dat wanneer je het laatste stukje van je gashendel opendraaid hij niet sneller gaat?
 
Dat is dan waarschijnlijk het punt waar je vario niet verder meer kan door de varioring.
Dus zal je op dat laatste stukje wel wat hogere toeren maken, maar waarschijnlijk (bijna) niets sneller rijden.
 
hiervoor ben je speciaal gereedschap nodig , dit kun je niet zomaar even los pakken , en zeker met vastzetten moet dit goed gebeuren anders kost je het in het ergste geval (en dat gebeurd vaak) je krukas!!
 
hiervoor ben je speciaal gereedschap nodig , dit kun je niet zomaar even los pakken , en zeker met vastzetten moet dit goed gebeuren anders kost je het in het ergste geval (en dat gebeurd vaak) je krukas!!

Dit is misschien raar om te zeggen, maar toen ik gisteren met mn scooter reed, ging hij 47 km/u, dat vind ik vrij raar, ik heb maar 2 dagen niet gereden.
 
Een scooter is geen computer. Weersinvloeden hebben bijvoorbeeld ook hun uitwerking op hoe je motor loopt. Ik zal je even uit de droom helpen, als ik jouw vragen en opmerkingen lees weet ik 100% zeker dat wat jij wilt qua snelheidsaanpassing, niet gaat lukken om zelf uit te voeren. Ga aub naar een speciaalzaak, misschien willen ze je daar helpen.
 
Een scooter is geen computer. Weersinvloeden hebben bijvoorbeeld ook hun uitwerking op hoe je motor loopt. Ik zal je even uit de droom helpen, als ik jouw vragen en opmerkingen lees weet ik 100% zeker dat wat jij wilt qua snelheidsaanpassing, niet gaat lukken om zelf uit te voeren. Ga aub naar een speciaalzaak, misschien willen ze je daar helpen.

Waar is er een speciaalzaak, want ik ken er geen. Liefst dicht bij antwerpen.
 
Hallo "SNELHEIDSMANIAK"

Durf je het wel aan om 4 hele kilometers harder te gaan ???

Ben je serieus of haal je een gebbetje uit ?

Denk je echt dat je die vier km merkt tijdens het rijden ?

Pas maar op dat je niet geflitst wordt....

Oh nee... dat kan niets eens want dan blijft er naar correctie... (even denken)... ÉÉN kilometer te ZACHT over !!!!!!!!!!!!!!

Wel handig want kan krijg je geld terug i.p.v. te moeten betalen !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

TIP:

Je kan ook je vriendjes vragen om IETS zachter te gaan rijden zodat je deze HARDRIJDERS bij kan houden.
 
Last edited:
Status
Not open for further replies.
Back
Top