Scooter sneller laten lopen.

Status
Not open for further replies.

Midia_123

Well-Known Member
Dag iedereen,
kheb een vraagje; mn scooter rijdt nu rond de 43-44 km/u en dat vindt ik erg traag, want dan loop ik achter op mn vrienden en das vervelend, ik wil rond de 48km/u rijden. Ik heb een Sachs Speedjet van 2009, bougie 3 dagen geleden vervangen.
Maar ik wil zeker geen 51 of 55 rijden, want op de rollen is het altijd sneller en ik wil niet gepakt worden. Kan iemand me helpen aub??
Danku!!
 
Advertisement - register to remove this

wind mee gaan rijden!

4 km sneller word toch echt erg lastig!

Nee, de wind is niet zo een goed idee.
Ik wil dan toch rond de 50 per uur kunnen rijden.
Kan ik niks met de uitlaat doen???
Ik heb mijn scooter laten afstellen, eerst reed hij 55, maar nu 43-44, de persoon die hem heeft afgesteld wou er geen 50 km/u van maken. Maar kan ik niks met de uitlaat ofzo doen?? Maar ik ken niks van carburateurs, ik wil het liefst zo eenvoudig mogelijk hebben.
Danku
 
het is een 2 takt toch?

het zal inderdaad zo zijn dat de uitlaat is begrensd , echter heel je de hele prop eruit (als deze erin zit) dan loopt ie veel sneller , als er een prop in zit zou je kunnen proberen het gaatje in de prop groter te boren , elke keer een boor van 1 mm groter tot je snelheid goed is.
 
Opboren ook wel eens geprobeerd, maar dat werkte niet. Moesten toen een RS even snel afvoeren voor een test ritje door de ouders van de koper :p
We gingen van 7mm - 8mm - 9mm (brommer bleef krap 40 rijden) en dat was te opvallend langzaam, dus door geboord naar 10mm. En ineens reed dat ding weer 80+

4km/h winnen kun je beter zoeken in de afstelling.
Misschien dat er nu een iets te grote sproeier in zit, dan zou je bv al iets kunnen winnen.
Snaartje misschien versleten...
etc
 
vaak genoeg gedaan , ook met Rssen wel , alleen moet je dan vaak weer andere dingen aanpassen zoals de tandwielen. Waarschijnlijk was de tandwielverhoudign vrij lang ,en dat je bij 9 mm net niet genoeg vermogen had , bij 10mm net wel om op gang te komen.

wat ook kan is is een IETS dunnere varioring monteren , mits ie daarop begrensd is.

afstelling moet sowieso goed zijn natuurlijk.
 
Waarschijnlijk was de tandwielverhoudign vrij lang ,en dat je bij 9 mm net niet genoeg vermogen had , bij 10mm net wel om op gang te komen.

Het zou goed kunnen dat dat het probleem is geweest toen ja :)

Wbt de afstelling, als iemand hem voor de TS heeft afgevoerd, kan het natuurlijk zijn dat er een iets grotere sproeier is gemonteerd. Beun, maar wel een mogelijkheid.
 
Het zou goed kunnen dat dat het probleem is geweest toen ja :)

Wbt de afstelling, als iemand hem voor de TS heeft afgevoerd, kan het natuurlijk zijn dat er een iets grotere sproeier is gemonteerd. Beun, maar wel een mogelijkheid.

Ik heb idd een te grote sproeier, binnen de 5-10 seconden zit ik al aan 45km/u.
Ik denk 12mm, hij trekt erg snel op.
Maar als de sproeier kleiner is, gaat hij dan sneller gaan??
Ik heb mijn scooter door een scooterwinkel laten afstellen, maar ik weet hoe ik de sproeier moet vervangen en ik wil er geen hoge kosten aan doen en niet terug naar de winkel.
Is er geen andere manier??
 
Mijn bougie is juist vevangen, ik denk niet dat die problemen heeft

Aan de kleur van de bougie kun je zien of hij (in dit geval) te rijk of te arm loopt.

Ik weet alleen niet of melf zegt dat je van de sproeier af moet blijven omdat je niet zoveel verstand hebt van scooters (en dat de kans dus groot is dat het kapot loopt als je er zelf aan gaat sleutelen), of om een andere reden. :)
 
Aan de kleur van de bougie kun je zien of hij (in dit geval) te rijk of te arm loopt.

Ik weet alleen niet of melf zegt dat je van de sproeier af moet blijven omdat je niet zoveel verstand hebt van scooters (en dat de kans dus groot is dat het kapot loopt als je er zelf aan gaat sleutelen), of om een andere reden. :)

Ik zal is naar de kleur gaan zien één van de dagen.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top