scooter rijdt 30, na aanduwen trekt hij door naar de 80

NRG.MC.3

Well-Known Member
Ik ging vandaag mijn scooter even testen en hij reed nog steeds 30 (ik zit al lang met dit probleempje) met volgas. Op de teller zie ik dat hij 7000 toeren maakt. Maar ik liet mij vandaag even voor de lol aanduwen door een vriend op scooter en die duwde mij aan tot 50 km per uur.

Toen liet hij mij los en toen begon mijn scooter opeens zelf naar de 80 te trekken met 10.000 toeren ?

Dus als ik gewoon volgas rij komt hij niet verder dan 30 (7000 toeren) maar als iemand mij even aanduwt tot de 50 dan pas trekt mijn scooter door naar zn topsnelheid (rond de 80 km per uur met 10.000 toeren)..

Mijn setup:

Runner 50 cc std
12 mm carburateur
std uitlaat (prop eruit)
varioring eruit
4 gram rollen

Weet iemand waar het aan kan liggen misschien?

btw als ik hem op de standaard zet maakt hij 11.000 toeren.
 
Advertisement - register to remove this

Sandor said:
dan nog had je ECHT geen ander blok moeten kopen,
heb je je oud blokje nog?

splits die nu al en vervang daar de lagers van en gebruik die dan weer.
ben je wel 24 euro kwijt, maar je rijdt wrs weer goed. :)
Jah ik heb mijn oude blok nog maar ie heeft in de regen gestaan enzo ik weet niet of die nog goed is .. En die runner blok lekt trouwens water uit de carter nadat ik de motor uit zet en zodra hij die water begint rond te pompen.

Is het mogelijk zelf de blok te splitsen en krukaslagers te vervangen?
En wat heb je dan ongeveer voor gereedschap nodig ?
 
NRG.MC.3 said:
Jah ik heb mijn oude blok nog maar ie heeft in de regen gestaan enzo ik weet niet of die nog goed is .. En die runner blok lekt trouwens water uit de carter nadat ik de motor uit zet en zodra hij die water begint rond te pompen.

Is het mogelijk zelf de blok te splitsen en krukaslagers te vervangen?
En wat heb je dan ongeveer voor gereedschap nodig ?
een hamer en vuur 8P
 
ik heb dit ook met mijn neo's alleen begint hij bij mij pas vanaf 65 te trekken tot 90.
Setup:
-tp trophy (gwn 50cc vervanger)
-leovinci touring
-rollen heb alles van iets onder de 4 g tot 5 g geprobeerd
-drukveer malossi wit (heb ook geprobeerd met standaard drukveer)
-gele trekveren(hij maakt vanuit stilstand weg rijden genoeg toeren todat de koppeling pakt, dan zakt hij al vrij snel in)
-sproeier 82

Er komt ook een rammelend geluid uit mijn carter (als de deksel erop zit) hoor je soms ook dat de kickstarter geraakt wordt, klink alsof je de kickstarter naar beneden drukt als de scooter loopt. Met 2 man is dat geluid ook erger
 
ik heb liever dat hij echt goed trekt tot de 75/80 dan dat hij 90/95 voor de wind haalt zoals nu en kut trekt. Zulke snelheden kunnen ook niet echt goed zijn met standaard vario:S!
Maar goed wat to do?
 
The Flo said:
ik heb dit ook met mijn neo's alleen begint hij bij mij pas vanaf 65 te trekken tot 90.
Setup:
-tp trophy (gwn 50cc vervanger)
-leovinci touring
-rollen heb alles van iets onder de 4 g tot 5 g geprobeerd
-drukveer malossi wit (heb ook geprobeerd met standaard drukveer)
-gele trekveren(hij maakt vanuit stilstand weg rijden genoeg toeren todat de koppeling pakt, dan zakt hij al vrij snel in)
-sproeier 82

Er komt ook een rammelend geluid uit mijn carter (als de deksel erop zit) hoor je soms ook dat de kickstarter geraakt wordt, klink alsof je de kickstarter naar beneden drukt als de scooter loopt. Met 2 man is dat geluid ook erger

Standaart vario? ;)

Koop een andere, die standaart minarelli vario's komen moeilijk, tot bijna niet weg in het begin
 
Back
Top