Scooter stottert en gaat niet harder dan 40 behalve als ik hard over hobbel rijdt

Henkie-T

Member
Ik heb al een tijd het probleem dat mijn scooter niet zuiver rijdt en stottert tijdens het rijden. Als de motor nog koud is rijdt hij niet harder dan 20 en komt hij stotterend heel langzaam vooruit na een tijdje als hij wat warmer is gaat hij 40 maar nog steeds niet zuiver en stotterend en trekt hij super traag op. Ik heb al 2 verschillende cdi’s getest en sproeier 80, 82 en 84 getest meerder keren maar hij blijft slecht rijden (voor al dit gezeik reedt hij 65/70 met sproeier 84 en gewoon zuiver) nu reed ik er vandaag mee (met sproeier 80) en was al een tijdje aan het rijden dus de motor was al flink warm toen ik vrij hard over een drempel heen reedt na deze drempel voelde ik opeens dat hij weer zuiver optrok richting de 70 toen moest ik remmen voor een stoplicht en daarna reed hij weer slecht dus ik daarna bij de volgende drempel zo hard mogelijk er weer over heen rijden om te kijken of het opnieuw zou gebeuren en ja hij reedt voor even weer prima dit gebeurde dus meerde keren hierna heeft iemand misschien een idee wat het probleem zou kunnen zijn?

Piaggio zip 4t 2v
Bouwjaar: 2013
Carburateur
50cc
 
Advertisement - register to remove this

Enkele dingen waar ik aan denk op elektrisch gebied:
  • Bougiekabel niet goed in de bobine of bougiekap gedraaid.
  • Bougiekabel poreus.
  • Aansluiting(en) op de bobine maken geen goed contact
  • Massakabelvan het blok/startmotor geen goed contact.
  • Bougiekap maakt geen goed contact met de bougie.
Of zo als @simsa vermoed ergens valse lucht.
 
Een bekend lid van dit forum had laatst een vuiltje in de hoofdsproeier. Vandaar dat ik ook aan de benzine toevoer denk.
Ik zou kijken naar de vlotternaald, of deze vrij kan bewegen, en de benzine doorlaat wanneer de vlotter zakt.
En controleren of de benzine goed doorloopt naar de carburateur wanneer de motor even aan staat.
 
ik had dit heel lang met mijn vespa voordat hij gestolen werd ik wist ook nooit waaraan het lag maar ik heb er denk ik ongeveer 6500 of 7000 km mee gereden dus t kan niet veel kwaad denk ik
 
ik had dit heel lang met mijn vespa voordat hij gestolen werd ik wist ook nooit waaraan het lag maar ik heb er denk ik ongeveer 6500 of 7000 km mee gereden dus t kan niet veel kwaad denk ik
Nee maar het rijdt niet fijn.
Post automatically merged:

Spruitstuk pakking mogelijk
Ik las ergens dat als je valse lucht pakt de stationair niet goed loopt, alleen loopt mijn stationair gewoon prima ook op een koude motor.
Post automatically merged:

Enkele dingen waar ik aan denk op elektrisch gebied:
  • Bougiekabel niet goed in de bobine of bougiekap gedraaid.
  • Bougiekabel poreus.
  • Aansluiting(en) op de bobine maken geen goed contact
  • Massakabelvan het blok/startmotor geen goed contact.
  • Bougiekap maakt geen goed contact met de bougie.
Of zo als @simsa vermoed ergens valse lucht.
Bedankt voor het antwoord ik zal deze dingen proberen.
 
carburateur nalopen en schoonmaken en in het bijzonder je vlotter en vlotternaald. Lijkt erop dat als je over een hobbel gaat er iets los komt (tijdelijk), dat kun dus je vlotter zijn.
 
Enkele dingen waar ik aan denk op elektrisch gebied:
  • Bougiekabel niet goed in de bobine of bougiekap gedraaid.
  • Bougiekabel poreus.
  • Aansluiting(en) op de bobine maken geen goed contact
  • Massakabelvan het blok/startmotor geen goed contact.
  • Bougiekap maakt geen goed contact met de bougie.
Of zo als @simsa vermoed ergens valse lucht.
Ik heb de bougie en de kabel vervangen maar nog steeds het zelfde probleem.
 
Ik heb al een tijd het probleem dat mijn scooter niet zuiver rijdt en stottert tijdens het rijden. Als de motor nog koud is rijdt hij niet harder dan 20 en komt hij stotterend heel langzaam vooruit na een tijdje als hij wat warmer is gaat hij 40 maar nog steeds niet zuiver en stotterend en trekt hij super traag op. Ik heb al 2 verschillende cdi’s getest en sproeier 80, 82 en 84 getest meerder keren maar hij blijft slecht rijden (voor al dit gezeik reedt hij 65/70 met sproeier 84 en gewoon zuiver) nu reed ik er vandaag mee (met sproeier 80) en was al een tijdje aan het rijden dus de motor was al flink warm toen ik vrij hard over een drempel heen reedt na deze drempel voelde ik opeens dat hij weer zuiver optrok richting de 70 toen moest ik remmen voor een stoplicht en daarna reed hij weer slecht dus ik daarna bij de volgende drempel zo hard mogelijk er weer over heen rijden om te kijken of het opnieuw zou gebeuren en ja hij reedt voor even weer prima dit gebeurde dus meerde keren hierna heeft iemand misschien een idee wat het probleem zou kunnen zijn?

Piaggio zip 4t 2v
Bouwjaar: 2013
Carburateur
50cc
Oplossing al gevonden? Zelfde probleem namelijk haha
 
Back
Top