scooter rijdt 30, na aanduwen trekt hij door naar de 80

NRG.MC.3

Well-Known Member
Ik ging vandaag mijn scooter even testen en hij reed nog steeds 30 (ik zit al lang met dit probleempje) met volgas. Op de teller zie ik dat hij 7000 toeren maakt. Maar ik liet mij vandaag even voor de lol aanduwen door een vriend op scooter en die duwde mij aan tot 50 km per uur.

Toen liet hij mij los en toen begon mijn scooter opeens zelf naar de 80 te trekken met 10.000 toeren ?

Dus als ik gewoon volgas rij komt hij niet verder dan 30 (7000 toeren) maar als iemand mij even aanduwt tot de 50 dan pas trekt mijn scooter door naar zn topsnelheid (rond de 80 km per uur met 10.000 toeren)..

Mijn setup:

Runner 50 cc std
12 mm carburateur
std uitlaat (prop eruit)
varioring eruit
4 gram rollen

Weet iemand waar het aan kan liggen misschien?

btw als ik hem op de standaard zet maakt hij 11.000 toeren.
 
Advertisement - register to remove this

Hij komt niet lekker op toeren, kan aan sproeier of rollen liggen

Ga daar eens mee expirimenteren ;)

vaak licht de stdt afstelling op

Sproeier 70 tm 80
Rollen 5.0 tm 6.5 gram
 
Hey bedankt voor de reacties maar alle scooter zaken waren vandaag gesloten dus kon niks proberen :(

Maar ik heb iets anders ontdekt:

Ik ging vandaag even toeren in de avond en op een gegeven moment kwam ik op een rechte weg en gaf ik volgas en toen ging die weer gewoon 30 maar na 15 seconden begon hij automatisch toeren te maken en trok gelijk door naar de 80.
Dus dit keer trok hij zelf naar de 80 zonder aanduwen maar pas na 15 seconden kwam hij op toeren?

En ik heb het gevoel hoe vaker hij zelf naar de 80 trekt, hoe sneller het de volgende keer zal lukken. Maar ik kan nu wel concluderen dat hij een HELE DIKKE dip heeft.

Ik moet nog rolletjes,sproeier,drukveer en trekveertjes proberen als ik dat heb gedaaan laat ik het weten.

EDIT : Oh jah vergeten bij te vermelden, met iemand achterop komt hij niet op toeren dus blijft hij 30 rijden.
 
mijn neo's heeft dat ook
hij trekt eerst langzaam naar de 50,en dan pas begint hij snel op te trekken naar 80,maar dan wilt hij op een echte lange weg door schieten naar 85...

Wat kan ik hier aan doen?
 
yamahaspeeds said:
mijn neo's heeft dat ook
hij trekt eerst langzaam naar de 50,en dan pas begint hij snel op te trekken naar 80,maar dan wilt hij op een echte lange weg door schieten naar 85...

Wat kan ik hier aan doen?

dan moet je even je variosysteem afstellen..
 
@ topicstarter : hoeveel kilometer heeft de scooter gelopen? normaal zou ik zeggen dat het aan je afstelling ligt , maar omdat 4 gram best licht is voor std setup denk ik eerder aan een versleten cilinder oid , dit kom namelijk veel voor bij runner.

hij hoort ook absoluut geen 10.000 toeren te draaien btw..
 
melf #50 said:
@ topicstarter : hoeveel kilometer heeft de scooter gelopen? normaal zou ik zeggen dat het aan je afstelling ligt , maar omdat 4 gram best licht is voor std setup denk ik eerder aan een versleten cilinder oid , dit kom namelijk veel voor bij runner.

hij hoort ook absoluut geen 10.000 toeren te draaien btw..
Ik heb maandje geleden een andere runner blok onder mijn scooter gezet omdat de krukaslagers waren versleten van de oude piaggio blok. Huidige blok heeft niet meer dan 1000 km gereden.

Maar ik heb nog steeds de oude cilinder erop van mijn ouwe blok en die ziet er idd niet meer zo goed uit, hij is denk ik zo'n 7000 km oud

Maar als je echt denkt dat het aan de cilinder kan liggen dan ga ik eens een andere 50 cc proberen ..
 
de cilinder pak je er zo af , dan kun je m laten meten met een micrometer bij een dealer , dan heb je iig zekerheid hierover..

maar wat ik niet begrijp , waarom heb je niet gewoon nieuwe lagers in je oude blok gezet :?
 
melf #50 said:
de cilinder pak je er zo af , dan kun je m laten meten met een micrometer bij een dealer , dan heb je iig zekerheid hierover..

maar wat ik niet begrijp , waarom heb je niet gewoon nieuwe lagers in je oude blok gezet :?
Omdat die runner blok mij goedkoper uitkwam, namelijk 70 euro en die lagers kosten iets van 200 euro ofzo ..
 
moet je naar andere scooterzaken gaan,
ik heb 1 paar lagers gekocht (c4 van skf) incl keerringen,
voor 24 euro.

beter bezoek je die zaken nog eens opnieuw dat ze onzin uitkramen,
200 euro :rolleyes:

maar ik denk dat ze je de kosten hebben gegeven INCL de installatie kosten enz... door hun. en dan wordt het best duur, had je het zelf gedaan dus niet.
 
Sandor said:
moet je naar andere scooterzaken gaan,
ik heb 1 paar lagers gekocht (c4 van skf) incl keerringen,
voor 24 euro.

beter bezoek je die zaken nog eens opnieuw dat ze onzin uitkramen,
200 euro :rolleyes:

maar ik denk dat ze je de kosten hebben gegeven INCL de installatie kosten enz... door hun. en dan wordt het best duur, had je het zelf gedaan dus niet.
Jah om die krukaslagers te vervangen moet je volgens mij het blok splitsen en nee dat is niet goedkoop ...

Edit: Ik heb trouwens mijn vorige post beetje aangepast voor de duidelijkheid ..
 
dan nog had je ECHT geen ander blok moeten kopen,
heb je je oud blokje nog?

splits die nu al en vervang daar de lagers van en gebruik die dan weer.
ben je wel 24 euro kwijt, maar je rijdt wrs weer goed. :)
 
Back
Top